سهم 93 درصدی سامسونگ از بازار جهانی گوشی‌های تاشو طی 3 ماهه سوم سال 2021

با ورود گوشی‌های تاشو به بازار این تردید به وجود آمد که آیا گجت‌های مذکور با توجه به آسیب‌پذیری و قیمت بالای خود قادر به ارائه عملکردی یکپارچه خواهند بود یا خیر. مشکلات نخستین نسل گلکسی زد فولد سامسونگ به حل موضوع هیچ کمکی نکرد و به شک و تردیدها پیرامون توانایی گوشی‌های تاشو برای ایجاد یک تحول چشمگیر در بازار دامن زد. قیمت‌گذاری هنگفت و آسیب‌پذیری بالای دستگاه‌های تاشو موجب شد تا شرکت TCL پروژه توسعه اسمارت‌فون تاشو خود را متوقف نماید.

در ادامه مشخص شد که عملکرد مدل‌های تاشو در بازار بسیار مطلوب و فراتر از حد انتظار بوده است. یک گزارش تحقیقاتی جدید که توسط موسسه فعال در صنعت نمایشگر با نام Display Supply Chain Consultants منتشر شده است؛ نشان می‌دهد که در 3 ماهه سوم سال جاری میلادی مجموع فروش گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشو نسبت به دوره 3 ماهه قبلی 215 درصد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 480 درصد افزایش یافته است.

از جنبه برند نیز محصولات سامسونگ سهم 93 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند؛ در حالی‌که سهم گجت‌های تاشو هواوی از این بازار معادل 6 درصد است. در حال حاضر این 2 شرکت تقریبا کنترل کل بازار اسمارت‌فون‌های تاشو را در دست دارند. در این میان، تحریم‌های ایالات‌متحده موجب شده تا حوزه فعالیت هواوی صرفا به بازار چین محدود شود.

موسسه DSCC پیش‌بینی می‌کند که در 3 ماهه چهارم سال 2021 میزان نقل و انتقال گوشی‌های موبایلی مجهز به نمایشگر تاشو از 2.6 میلیون به 4 میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت. همچنین این موسسه پیش‌بینی می‌کند که میزان نقل و انتقال دستگاه‌های تاشو تا سال آینده به 20 میلیون دستگاه افزایش پیدا کند؛ اگرچه انتظار می‌رود که رکورد فروش این گجت‌ها طی سال 2021 کمتر از 10 میلیون دستگاه باشد.

از جنبه مدل‌ها نیز گلکسی زد فلیپ 3 و پس از آن گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 5G محبوب‌ترین گوشی‌های تاشو بازار محسوب می‌شوند؛ در حالی‌که ورژن‌های 4G و 5G هواوی میت ایکس 2 به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند. شایان به ذکر است که بر اساس شایعات شرکت هواوی روی توسعه یک گوشی از سری میت خود با نمایشگر تاشو صدفی‌شکل کار می‌کند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست از طراحی تاشو مشابه با مدل‌های گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ و موتورولا ریزر 5G بهره گرفته و در ماه دسامبر معرفی خواهد شد. این مدل با قیمت‌گذاری ارزان‌تری به بازار عرضه شده و احتمالا به افزایش سهم هواوی از بازار کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH