کوالکام و ریزر برای ساخت کنسول جدید نینتندو سوئیچ با یکدیگر همکاری می‌کنند

بر اساس گزارشات کمپانی کوالکام در حال همکاری با شرکت ریزر برای ساخت یک کنسول بازی دستی جدید و قدرتمندتر از کلیه کنسول‌های موجود در بازار است. اگرچه پیرامون فعالیت در حال انجام توسط کوالکام هنوز تصویر کامل یا دقیقی در دست نیست؛ اما این کمپانی با همکاری ریزر اقدام به عرضه یک کیت توسعه‌دهنده نموده است. بدین‌ترتیب بخشی از مشخصات دستگاه هیجان‌انگیز آینده روشن می‌شود. توان پردازشی این کنسول از طریق تراشه اختصاصی کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون G3x تامین می‌شود.

بر اساس گزارشات تراشه G3x از اتصال بی‌سیم به شبکه 5G و پروتکل جدید وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند. وای‌فای 6E از اتصال وای‌فای به باند فرکانسی 6 گیگاهرتزی پشتیبانی خواهد کرد.

کنسول جدید ریزر به اندازه کافی آینده‌نگرانه بوده و از نمایشگر HDR OLED با نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره می‌گیرد. این مشخصه‌ها استاندارد کنسول‌های دستی را به‌معنای واقعی کلمه ارتقاء می‌دهند.

کنسول طراحی شده توسط ریزر مجهز به یک باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. بی‌تردید این باتری برای روشن نگه داشتن نمایشگر با نرخ نوسازی بالا و موتور لرزشی قدرتمندی که قرار است درون دستگاه تعبیه شود؛ ضروری خواهد بود.

ریزر در وهله نخست شهرت عظیم خود را مدیون فناوری‌ها و لوازم جانبی بازی‌های رایانه‌ای شخصی است؛ اما طی سالیان اخیر این شرکت به‌ آرامی از مرزبندی‌های سابق فاصله گرفته و حوزه‌های فعالیت خود را گسترش داده است. با این‌حال کمپانی از حوزه تخصصی فعالیت خود یعنی گیمینگ دور نشده است.

گوشی گیمینگ ریزر با فروش نسبتا مناسبی مواجه شد؛ با این‌حال انتظارات را به‌طور کامل برآورده نکرد. همچنین کمپانی مشغول تولید محصولاتی نظیر ماسک‌های صورت با تم گیمینگ بوده و به‌تدریج تلاش می‌کند تا در مسیر تبدیل شدن به یک برند سبک زندگی گام بردارد. به‌عنوان مثال نمونه اولیه ماسک هوشمند Hazel RGB یک پروژه جذاب بوده و اخیرا به سرخط برخی نشریات تبدیل شده است. اگرچه به‌نظر می‌رسد که این محصول هنوز جنبه عملیاتی پیدا نکرده است.

با این‌حال طراحی یک کنسول جدید گیمینگ می‌تواند بهترین شانس ریزر برای ایجاد زمینه‌ای جدید در حوزه‌ای کاملا متفاوت باشد. چند سال قبل، کنسول‌های بازی دستی با عرضه نینتندو سوئیچ به نقطه اوج خود رسیده و از آن زمان تا کنون شاهد هیچ‌گونه نوآوری قابل‌توجهی نبوده‌اند.

بر اساس اسلایدهای منتشر شده توسط کوالکام، این محصول مشخصا برای پخش بازی طراحی شده است. همچنین بر اساس تبلیغات، وب‌کم استریم 1080p یکپارچه شده با سرویس Xbox Game Cloud بخشی از این پکیج محسوب می‌شود. درباره قیمت‌گذاری این کنسول هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست؛ اما انتظار می‌رود که برچسب قیمتی آن حداقل 2 برابر نینتندو سوئیچ باشد؛ چرا که این محصول با امکاناتی بسیار بیش‌تر از آن چیزی که در گذشته درون کنسول‌های بازی دستی مشاهده شد؛ به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH