تصویر پنل پشتی شیائومی 12 از به‌کارگیری سنسورهای دوربین بزرگ و کوچک حکایت دارد

بر اساس گزارشات مخابره شده تا به این لحظه، کمپانی شیائومی در تدارک برگزاری رویدادی طی روز 28 دسامبر (7 دی ماه) است. در جریان این مراسم از سری شیائومی 12 رونمایی خواهد شد. به گفته لی جون؛ مدیرعامل کمپانی، سری شیائومی 12 نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 8 Gen1 کوالکام خواهد بود. اخیرا رندر جدیدی از طراحی ظاهری شیائومی 12 در فضای وب منتشر شده است. قسمت جلویی دستگاه از یک نمایشگر هایپربلوئید با انحنای همگرا و حواشی مشکی‌رنگ میزبانی می‌کند. آرایش دوربین پشتی مشابه اسمارت‌فون ردمی K30s بوده و این‌بار نیز از 1 سنسور بزرگ و 2 حسگر کوچک استفاده شده است.

پنل پشتی با پوشش مات شده AG از شباهت بسیار زیادی با اسمارت‌فون شیائومی Civi برخوردار است. در واقع طراحی دوربین پشتی هندست نیز مشابه با شیائومی Civi به‌نظر می‌رسد. سنسور به‌کارگیری شده در مدل Civi صرفا کمی کوچک‌تر بوده و در طراحی آن تغییراتی اعمال شده است.

کمپانی چینی در جریان رویداد آینده خود از اسمارت‌فون‌های شیائومی 12X، شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو رونمایی خواهد کرد. استفاده از فناوری پردازشی جدید موجب شده تا بدنه شیشه‌ای AG حس و ظاهر یک محصول ممتاز را به کاربران منتقل نماید.

شیائومی 12 پرو به‌همراه یک نمایشگر بزرگ 2K، فناوری شارژ سریع 100 واتی و دوربین تله‌فوتو با بزرگنمایی فوق‌العاده 5 برابری عرضه خواهد شد. بعلاوه رابط کاربری MIUI 13 به‌صورت داخلی روی هندست‌های سری شیائومی 12 تست شده و بازخوردهای داخلی مطلوبی را دریافت نموده است. مدل‌های شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو از تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 8 Gen1 استفاده می‌کنند؛ در حالی‌که شیائومی 12X با تراشه اسنپ‌دراگون 870 روانه بازار خواهد شد. بعلاوه شیائومی 12X از یک نمایشگر 6.3 اینچی با طراحی تخت بهره خواهد برد.

تصویر اسمارت‌فون‌های شیائومی 12 در سمت چپ و شیائومی Civi در سمت راست

سایر گمانه‌زنی‌ها پیرامون سری شیائومی 12

از جنبه نرم‌افزاری نیز سری شیائومی 12 با رابط کاربری MIUI 13 به بازار عرضه خواهد شد. لی جون؛ مدیرعامل شیائومی اخیرا ضمن برقراری ارتباط اینترنتی خطاب به کاربران اعلام کرد که MIUI تمام تلاش خود را جهت بهبود به‌کار بسته و بی‌تردید در آینده عملکرد آن بهتر نیز خواهد شد. به گفته وی MIUI 13 در پایان سال 2021 عرضه شده و احتمالا پاسخگوی تمامی انتظارات خواهد بود. بدیهی است که رابط کاربری MIUI 13 نیز ضمن برگزاری رویداد روز 7 دی ماه معرفی خواهد شد.

این پرچم‌دار جدید از یک نمایشگر LTPO با نرخ نوسازی تطبیقی استفاده خواهد کرد. این مشخصه امکان تنظیم خودکار نرخ نوسازی نمایشگر در بازه 1 الی 120 هرتز را فراهم می‌کند. بعلاوه پارامترهای مربوط به صفحه‌نمایش نیز به‌صورت خودکار تنظیم خواهند شد. این موضوع بدان معناست که در صورت اجرای بازی‌هایی با سطح گرافیکی بالا، نرخ نوسازی نمایشگر به‌صورت خودکار روی 120 هرتز تنظیم می‌شود. با این‌حال هنگام پیمایش کاربر در برنامه‌های رسانه اجتماعی، نرخ نوسازی پنل به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. این پدیده نهایتا به کاهش میزان مصرف انرژی توسط دستگاه کمک خواهد کرد.

بعلاوه این هندست از یک نمایشگر باکیفیت و دارای لبه‌هایی با انحنای محدود بهره می‌گیرد. انرژی مورد نیاز اسمارت‌فون‌های سری شیائومی 12 از طریق باتری‌هایی با ظرفیت 4700 الی 5000 میلی‌آمپرساعت تامین می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی به این مجموعه اضافه شود. با این‌حال احتمالا از شارژ سریع بی‌سیم 50 واتی نیز پشتیبانی خواهد شد. باتری غول‌پیکر هندست ظرف مدت 20 دقیقه به‌طور کامل شارژ خواهد شد؛ موضوعی که به نوبه خود از ثبت یک رکورد جدید حکایت دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH