خبری از نسخه Founders Edition انویدیا RTX 2060 جدید نخواهد بود

نسخه جدید RTX 2060 انویدیا با 12 گیگابایت رم (و مشخصات بهبود یافته)، نسخه Founders را به همراه نخواهد داشت. Team Green GPU آن را در سایت خود فهرست کرد و سپس به سرعت آن را حذف و تأیید کرد که انویدیا اقدام به ساخت نسخه Founders آن نکرده است.

RTX 2060 اصلاح‌شده انویدیا برای اولین بار با درایورهای آن مشاهده شد و حتی قبل از اینکه Team Green GPU یک اعلامیه رسمی درمورد آن به مطبوعات ارائه کند، وجود آن توسط انویدیا تایید شد.

Nvidia بیانیه زیر را برای مطبوعات منتشر کرد: «قیمت بسته به مدل و منطقه خاص متفاوت است. این یک نسخه پریمیوم از RTX 2060 6GB است و ما انتظار داریم قیمت آن منعکس کننده آن باشد. لطفاً برای اطلاع از جزئیات خاص محصول و قیمت، با شرکای AIC (کارت افزودنی، به معنای کارت گرافیک) ما تماس بگیرید.»

و کمی بعد انویدیا در مصاحبه با Tech Powerup تأیید کرد که نسخه Founders RTX 2060 12GB وجود نخواهد داشت و تنها بردهایی از آن تولید خواهند شد که توسط شرکای مختلف هیئت مدیره سفارش شده باشند. به عبارت دیگر، سازندگان معمولی کارت‌های شخص ثالث مانند ایسوس، MSI و غیره.

RTX 2060 نه تنها 12 گیگابایت VRAM (دو برابر 6 گیگابایت کارت اصلی تورینگ) ارائه می‌دهد، بلکه هسته‌های CUDA را به 2176 (از 1920) می‌رساند، این همان مقداری است که RTX 2060 Super برایمان به ارمغان می‌آورد.

در واقع، RTX 2060 Super تنها 8 گیگابایت حافظه ویدئویی دارد، اما از یک گذرگاه حافظه 256 بیتی استفاده می‌کند، در حالی که 2060 جدید دارای یک گذرگاه 192 بیتی است. بنابراین، به طور خلاصه، RTX 2060 به روز شده دارای حافظه بیشتر اما کندتر است. با توجه به کلاک هم‌سطح آنها، انتظار می‌رود که این چرخش جدید در RTX 2060 عملکردی همتراز یا نزدیک با RTX 2060 Super داشته باشد.


حرکت به سمت تورینگ

در حالی که عملکرد RTX 2060 جدید به اندازه کافی برای بازی‌های 1080p مناسب است، نگرانی ما در مورد قیمت RTX 2060 جدید است. با توجه به اینکه نسخه Founders Edition برای این کارت گرافیک وجود نخواهد داشت و به طور مستقیم از Nvidia عرضه نخواهد شد، خریداران باید این مدل را از فروشنده‌های شخص ثالث خریداری کنند. فروشندگان و تولیدکنندگان شخص ثالث می‌توانند سطح قیمت را در هر کجا که بخواهند تعیین کنند (و با توجه به سطح تقاضا برای هر پردازنده گرافیکی در حال حاضر، چه گران‌قیمت یا پایین‌رده، دست آنها برای بالا بردن قیمت‌ها کاملا باز است).

در حالی که بازگشت به فناوری نسل قبل (Turing) اساساً راه حل انویدیا برای عرضه کارت‌های بیشتری به بازار است (ظاهراً با استفاده از تراشه‌های 12 نانومتری TSMC، که آشکارا تقاضای کمتری برای آن در مقایسه با سیلیکون پیشرفته‌تر وجود دارد) هنوز هم انویدیا نگران است که آیا می‌تواند تقاضاها را برآورده کند و یا اینکه اصلا این کارت گرافیک جدید با توجه به قیمت و نبود نسخه Founders Edition مورد استقبال قرار می‌گیرد؟!

ما می‌توانیم امیدوار باشیم که این بازسازی از RTX 2060 در تعداد مناسبی عرضه شود گرچه حرف و حدیث در این مورد زیاد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH