اوپو به‌دنبال رونمایی از فناوری شارژ سریع 150 واتی در آینده نزدیک است

طی سالیان اخیر ظرفیت شارژ باتری توسط شرکت‌های تولیدکننده گجت‌های اندرویدی به میزان قابل‌توجهی ارتقاء یافته است. از این منظر شرکت‌های اوپو و شیائومی در رتبه‌ای بالاتر نسبت به رقبای خود قرار دارند. فناوری VOOK Flash Charging اوپو همواره سرعت بالا و پایداری قدرتمند خود در زمینه شارژ را به اثبات رسانده است. این شرکت اخیرا به موفقیت دیگری در زمینه شارژ سریع دست یافته است.

امروز یک شخص خبرچین با شناسه Digital Chat Station ادعا کرد که فناوری شارژ سریع 150 واتی اوپو در راه بوده و به‌زودی معرفی خواهد شد. بر اساس گزارشات، اسمارت‌فون‌های اوپو، ریلمی و وان‌پلاس از فناوری شارژ سریع 150 واتی بهره‌برداری خواهند کرد. شرکت اوپو از مدت‌ها قبل سرگرم تولید آزمایشی کابل داده و شارژ با سیستم 10 آمپری است.

این موضوع بدان معناست که تکنولوژی شارژ سریع 150 واتی اوپو به‌تدریج به بلوغ رسیده است. با این‌حال اگرچه فناوری شارژ 150 واتی اوپو در شرف عرضه به بازار است؛ اما این پدیده به‌معنای دسترسی فوری کاربران به فناوری فوق نخواهد بود. با توجه به افشاگری‌های انجام شده توسط Digital Chat Station، موج جدید گوشی‌های اوپو و وان‌پلاس کماکان از فناوری شارژ سریع 65 و 80 وات استفاده خواهند کرد.

در حال حاضر سرعت شارژ سریع در اسمارت‌فون‌ها از مرز 100 وات فراتر رفته است. در واقع اکنون از فناوری شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌شود. با این‌حال بدیهی است که کلیه تولیدکنندگان از این تکنولوژی بهره‌برداری نکرده‌اند. اکنون اوپو تلاش می‌کند تا در زمینه سرعت شارژ باتری در صنعت  اسمارت‌فون‌ رکورد جدیدی را ثبت نماید. با این‌حال برخی گزارشات نشان می‌دهند که کمپانی شیائومی نیز روی فناوری شارژ سریع 200 واتی خود کار می‌کند.

iQOO 5 Pro نخستین دستگاه مجهز به فناوری شارژ 120 واتی در صنعت به‌شمار می‌رود

به‌عنوان مثال اسمارت‌فون iQOO 5 Pro از فناوری شارژ سریع با سرعت بسیار بالا پشتیبانی می‌کند. iQOO در این هندست از طرح پمپ شارژ نیم‌ولتاژ بهره گرفته است. این تکنیک می‌تواند نیمی از ولتاژ شارژر را به باتری وارد نموده و ولتاژ بالا و جریان پایین برق متناوب را به ولتاژ پایین و ولتاژ بالای مورد نیاز باتری تبدیل نماید.

این پیکره‌بندی سرعت شارژ باتری را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. بعلاوه iQOO از طریق ارتقاء IC پمپ شارژ به توان شارژ 120 واتی (با ولتاژ 20 ولت و شدت جریان 20 آمپر) دست یافته است. این پدیده موجب می‌شود تا فناوری مذکور با بالاترین میزان ولتاژ و شدت جریان تعریف شده برای پورت USB Type-C در مقطع کنونی دست یابد. بعلاوه راندمان تبدیل انرژی در این فناوری برابر با 97 درصد است.

همچنین در بخش باتری نیز iQOO از روش خلاقانه اتصال سری 2 سلولی به‌همراه 2 آی‌سی پمپ شارژ بهره گرفته است. هر 2 آی‌سی با نرخ 6C شارژ می‌شوند و این پدیده سرعت شارژ را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد. به بیان خلاصه فناوری شارژ سریع 150 واتی با ارتقاء ایده IC پمپ شارژ و باتری بار دیگر رکورد جدیدی را در زمینه سرعت شارژ باتری ثبت خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که کدام هندست برای نخستین بار از فناوری شارژ سریع 150 واتی استفاده خواهد کرد. برای روشن شدن هویت این محصول ناچارا کماکان بایستی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH