یکی از نمایندگان مجلس: پایین بودن کیفیت اینترنت ربطی به طرح صیانت ندارد

حسین جلالی، نماینده مجلس و عضو هیئت رئیسه‌ کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با پایین بودن کیفیت اینترنت و سرعت آن گفت: شایعاتی مبنی بر اینکه پایین بودن کیفیت اینترنت ثابت و همراه به طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، مرتبط است مطرح می‌شود که صحیح نیست. هدف این طرح تنها نظام‌مند کردن فضای مجازی و استفاده بهتر از اینترنت است.

وی افزود: در رابطه با کیفیت اینترنت باید همه شهرهای بزرگ و کوچک و روستاها را مدنظر قرار داد. در حال حاضر در بسیاری از شهرها اینترنت 3G و 2G ارائه می‌شود و تنها در شهرهای بزرگ اینترنت 4G در دسترس است. متاسفانه وضعیت اینترنت ثابت و همراه در روستاها فاجعه است!

جلالی ضمن شکایت از عدم پاسخگویی مخابرات گفت: زمانی که شرکت مخابرات دولتی بود، همه درآمد خود را صرف توسعه می‌کرد اما از وقتی شرکت مخابرات خصوصی شده است، تکه‌تکه شده و همین امر باعث شده است که مسئولین مربوطه پاسخگو نباشند و درآمد شرکت را به جای آن‌که صرف توسعه کنند، در جیب خود بگذارند!

وی ادامه داد: از وقتی مخابرات خصوصی شده، فقط به دنبال سود و درآمد است و اگر فکر کند که توسعه اینترنت به صرفه نیست، از کابل‌کشی و آوردن فیبر نوری سر باز میزند و همین موضوع باعث بی‌عدالتی و توسعه نامتوازن امکانات می‌شود.

وی همچنین به مشکلات وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات در حال حاضر دچار مشکلات ساختاری است و زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات هیچ‌کدام مسئولیت مربوط به مشکلات اینترنت را قبول نمی‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود توسعه اینترنت در کشور مطلوب نباشد.

وی با بیان اینکه روش مدیریتی وزارت ارتباطات در زمینه اینترنت مربوط به ده سال پیش است، گفت: باید برای حل عقب‌ماندگی موجود تلاش کرد و لازم است روش مدیریتی وزارت ارتباطات در زمینه اینترنت ثابت و همراه، متناسب با تقاضای مردم در حال حاضر، ارتقا یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH