سامسونگ عنوان مبتکرترین شرکت حوزه فناوری در جهان را به خود اختصاص داد

بر اساس گزارش جدید موسسه Capital on Tap، سامسونگ مبتکرترین شرکت فناوری در جهان محسوب می‌شود. غول کره‌ای در سال 2021 درخواست ثبت 13024 پتنت را ارائه کرد و مقام اول را به خود اختصاص داد. شرکت هواوی نیز با درخواست ثبت 9739 مورد پتنت جدید رتبه دوم را کسب کرد.

با این‌حال در جدول منتشر شده توسط موسسه Capital on Tap نام شرکت هواوی در صدر جدول رویت می‌شود. البته این پدیده ابدا مایه تعجب نیست؛ زیرا سامسونگ در واقع پتنت‌های خود را تحت 2 نهاد مجزا با اسامی سامسونگ دیسپلی و سامسونگ الکترونیکس به ثبت می‌رساند. تعداد پتنت‌های ثبت شده توسط شرکت‌های سامسونگ الکترونیکس و سامسونگ دیسپلی در سال 2021 به‌ترتیب برابر با 9499 و 3524 مورد است که با جمع کردن آن‌ها می‌توان امتیاز نهایی را محاسبه کرد.

با وجود تصمیم ال‌جی برای کناره‌گیری از بازار جهانی اسمارت‌فون، مشاهده نام این شرکت در میان 5 برند برتر خلاق جهان نیز جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد. با این‌حال بایستی به‌خاطر داشت که گجت‌های الکترونیکی صرفا شامل گوشی‌های هوشمند نیستند.

کمپانی چینی تولیدکننده نمایشگر موسوم به BOE Technologies در جایگاه سوم قرار دارد و این موفقیت به هیچ وجه مایه تعجب نیست؛ زیرا این برند پنل‌های نمایشگر تولیدی خود را در اختیار شرکت‌های بزرگی نظیر سامسونگ قرار می‌دهد. همچنین برخی شایعات از تصمیم کمپانی اپل مبنی بر استفاده از نمایشگرهای ساخت BOE برای سری آی‌فون خود حکایت دارند.

جایگاه کوالکام در رتبه‌بندی جدید 6 پله ارتفاء یافته و این شرکت با ثبت 4815 مورد پتنت در سال 2021 رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. شرکت‌های چینی Tencent و Baidu نیز به‌ترتیب رتبه‌های ششم و هفتم را کسب کردند. شرکت‌های اینتل و IBM نیز در رتبه‌های نهم و دهم جای دارند؛ در حالی‌که شرکت اپل نیز تنها 1 پله با آن‌ها اختلاف دارد. غول کوپرتینویی در سال جاری میلادی موفق به ثبت 2925 مورد پتنت شد و در حال حاضر رتبه یازدهم جدول را در اختیار دارد.

سایر شرکت‌های بزرگ شامل شیائومی، گوگل و سونی نیز به‌ترتیب رتبه‌های 18، 22 و 24 را به خود اختصاص داده‌اند. سونی علیرغم نوآوری‌های متعدد خود در اسمارت‌فون‌های اکسپریا 1 III و اکسپریا 5 III و عرضه محصولات حرفه‌ای موفق به کسب رتبه‌ای بهتر از 24 نشده است.

شایان به ذکر است که رتبه‌بندی 10 برند برتر جهان در حوزه‌های جالب دیگری نظیر واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده، اتصال 5G، رانندگی خودکار، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و امنیت سایبری نیز انجام می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH