اپل برای ساخت آی‌پد نسل آینده خود از آلیاژ تیتانیوم استفاده خواهد کرد

طی مدت چند سال گذشته شرکت اپل سرگرم بررسی راهکارهای مختلف برای بهبود طراحی آی‌پدهای خود بوده است. یک گزارش جدید ادعا می‌کند که غول کوپرتینویی سرگرم بررسی استفاده از آلیاژ تیتانیوم برای ساخت کیس‌‌های آی‌پد است. بدین‌ترتیب آلیاژ آلومینیوم مورد استفاده در کیس آی‌پدهای فعلی با آلیاژ تیتانیوم جایگزین خواهد شد. آی‌پدهای نسل جدید احتمالا نخستین مدل‌هایی هستند که از این ماده اولیه جدید استفاده می‌کنند.

شرکت اپل اخیرا برای پتنت‌های مرتبط با کیس‌ آلیاژ تیتانیوم درخواست‌های متعددی را ثبت نموده است. دستگاه‌های آی‌پد، مک‌بوک و آی‌فون اپل احتمالا در آینده از آلیاژ تیتانیوم استفاده خواهند کرد. آلیاژ تیتانیوم در مقایسه با فولاد ضدزنگ سخت‌تر بوده و از مقاومت بالاتری در برابر خراشیدگی برخوردار است. با این‌حال استحکام بالای تیتانیوم موجب دشوار شدن فرآیند تراشکاری آن خواهد شد.

بنابراین اپل از تکنیک حکاکی سندبلاست و نوعی فرآیند شیمیایی بهره گرفته است. این روش به ساخت یک پوسته تیتانیومی با سطح براقیت بسیار بالا و ظاهری جذاب‌تر کمک خواهد کرد. همچنین اپل در حال مطالعه امکان استفاده از پوشش‌های سطحی اکسید نازک جهت مواجهه با مشکل اثرانگشت است.

برخی منابع دست‌اندرکار صنعت ادعا می‌کنند که رویکرد ثابت اپل این است که پیشرفت‌های اساسی مورد نظر خود را بر روی تبلت‌های آی‌پد تست نماید. بنابراین آی‌پد نسل جدید برای نخستین بار از این ماده اولیه استفاده خواهد کرد. دلیل عدم استفاده کمپانی از آی‌پد پرو این است که مدل مذکور از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

در صورت استفاده از این ماده اولیه برای گوشی‌های آی‌فون، قاب میانی دستگاه به احتمال فراوان از آلیاژ تیتانیوم ساخته خواهد شد. بدین‌ترتیب پنل پشتی آی‌فون کماکان از طراحی شیشه‌ای استفاده خواهد کرد؛ اقدامی که بر قابلیت شارژ بی‌سیم تاثیرگذار نخواهد بود.

شرکت اپل به‌دلیل مشکل کمبود تراشه میزان تولید تبلت‌های آی‌پد خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش داد

به‌دنبال کمبود شدید تراشه از ابتدای سال جاری میلادی، صنایع مختلف در سراسر جهان دچار بحرانی عمیق شده‌اند. این کمبود صرفا به تراشه‌های کلیدی حافظه محدود نبوده و آی‌سی‌های شارژ را نیز شامل می‌شود. در ابتدای امر گزارشاتی منتشر شد که از دسترسی اپل به زنجیره تامین قدرتمند حکایت داشت. بر این اساس اعلام شد که کمبود تراشه بر فعالیت اپل تاثیرگذار نخواهد بود.

با این‌حال آخرین گزارشات نشان می‌دهند که وضعیت کنونی موجب نگرانی اپل شده است. بر اساس اعلام چندین منبع آگاه، غول کوپرتینویی به منظور تخصیص قطعات بیش‌تر به سری آی‌فون 13 میزان تولید آی‌پدهای خود را کاهش داده است. این موضوع بدان معناست که تبعات ناشی از بحران کمبود تراشه در مقایسه با ارزیابی‌های اولیه بسیار جدی‌تر هستند.

گزارشات ادعا می‌کنند که میزان تولید آی‌پد طی مدت 2 ماه گذشته نسبت به برنامه‌ریزی اولیه کمپانی 50 درصد کاهش یافته است. بعلاوه اکنون قطعاتی که اصالتا متعلق به آی‌فون‌های قدیمی‌تر هستند؛ اکنون برای آی‌فون 13 به‌کار گرفته می‌شوند. مدل‌های مختلف آی‌فون و آی‌پد دارای قطعات مشابه متعددی هستند. در واقع برخی تراشه‌های اصلی و جانبی میان دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد مشترک هستند؛ بنابراین اپل در برخی موارد می‌تواند منابع خود را میان دستگاه‌های مختلف جابه‌جا نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH