اپل پتنت مربوط به کیس شارژ بی‌سیم برای آی‌پد را ثبت کرد

بر اساس یک شایعه اخیرا منتشر شده، شرکت اپل به‌دنبال به‌روزرسانی آی‌پد پرو خود طی سال 2022 است و این تبلت با قابلیت شارژ بی‌سیم روانه بازار خواهد شد. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این شایعه بالاخره رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا خیر. با این‌حال اکنون ظاهرا شواهدی دال بر صحت این گمانه‌زنی به‌دست آمده است.

گزارش منتشر شده توسط وبسایت Patently Apple به درخواست ثبت یک پتنت از سوی شرکت اپل اشاره دارد. این پتنت ظاهرا به کیس شارژ بی‌سیم برای آی‌پد مربوط می‌شود. دیاگرام‌های ترسیم شده در سند پتنت نشان‌دهنده یک هسته مغناطیسی با ظاهر حلقوی شکل است.

چنان‌چه این تصاویر از نظر شما آشنا به‌نظر می‌رسند؛ در این‌صورت چنین پدیده‌ای مایه تعجب نخواهد بود. در واقع طراحی این کیس با سیستم شارژ MagSafe اپل برای گوشی‌های آی‌فون شباهت بسیار زیادی دارد.

به‌نظر می‌رسد که این پتنت به شایعات پیشین در خصوص عرضه یک دستگاه آی‌پد با قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم اعتبار می‌بخشد. در واقع این تبلت می‌تواند از سیستم اتصال MagSafe بهره‌برداری نماید؛ قابلیتی که به لحاظ فنی تحت‌عنوان شارژ بی‌سیم شناخته می‌شود.

کیس مجیک کیبورد جدید یکی از کاربردهای احتمالی چنین سیستمی به‌شمار رفته و وبسایت Patently Apple نیز به این موضوع اشاره نموده است. این اکسسوری نه‌تنها می‌تواند به‌عنوان یک صفحه‌کلید به‌کار گرفته شود؛ بلکه می‌توان از آن به‌عنوان یک پاوربانک خارجی نیز استفاده کرد. بدین‌ترتیب هنگام استفاده از صفحه‌کلید، شارژ کردن باتری آی‌پد نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

پتنت‌ها می‌توانند نشان‌دهنده محصولاتی باشند که کمپانی‌ها در زمینه توسعه آن‌ها فعالیت نموده و یا صرفا ایده‌هایی هستند که شرکت‌ها برای حفاظت از آن‌ها تلاش می‌کنند. با این‌حال تشخیص ماهیت دقیق پتنت‌ها امری دشوار است. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا به صحت و سقم اطلاعات فوق با دیده تردید نگاه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH