بازی‌های فروشگاه گوگل پلی در سال آینده برای ویندوزهای 10 و 11 عرضه می‌شوند

ضمن برگزاری مراسم Game Award امسال گوگل یکی از سخنگویان این شرکت اعلامیه غافلگیرکننده‌ای را صادر کرد. به گفته وی در سال آینده سیستم‌عامل‌های ویندوز 10 و ویندوز 11 از بازی‌های منتشر شده در فروشگاه گوگل پلی به‌صورت بومی پشتیبانی خواهند کرد. با توجه به اینکه شرکت مایکروسافت پیش‌تر به منظور انتشار اپلیکیشن‌های آمازون در فهرست فروشگاه مایکروسافت استور ویندوز 11 با این کمپانی همکاری نموده است؛ لذا اضافه شدن برنامه‌های گوگل به این فروشگاه صرفا نیازمند گذر زمان بود.

با این‌حال شرکت‌های مایکروسافت و آمازون پیش‌تر خبر همکاری خود را به‌طور رسمی اعلام کردند؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که گوگل این‌کار را به تنهایی انجام داده است. سخنگوی گوگل به جزئیات چندانی اشاره نکرده است؛ اما وی اعلام کرده که بازی‌ها از طریق اپلیکیشن Google توسعه‌یافته روی ویندوز 10 و 11 قابل دسترس بوده و در این میان یک حالت یکپارچگی وجود خواهد داشت. به‌عنوان مثال شما می‌توانید یک بازی را در گوشی اندرویدی خود آغاز کرده و سپس آن‌را روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ خود از همان جای پیش‌تر متوقف شده ادامه دهید.

همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد؛ گوگل در خصوص یکپارچه شدن برنامه‌های خود با سیستم‌عامل ویندوز اطلاعات چندانی را ارائه نکرده است. با این‌حال غول جستجوگر ادعا کرده که در آینده نزدیک، جزئیات بیش‌تری در این زمینه منتشر خواهد شد.

کارشناسان امیدوارند که این تلاش‌ها به سایر دسته‌‌بندی‌های اپلیکیشن نیز تعمیم داده شده و در آینده کلیه بازی‌های گوگل پلی برای کامپیوترهای شخصی قابل دسترس باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH