آنچه در مراسم Game Awards 2021 گذشت

هر ساله زمانی که به پایان سال نزدیک می­‌شویم، تمامی گیمر­ها دل خود را صابون می­‌زنند و به انتظار مراسم گیم اواردز می­‌نشینند. این مراسم پرمخاطب­‌ترین نمایش کل صنعت بازی بوده و هر سال نیز تعداد این مخاطب‌ها بسیار بیشتر می­‌شود؛ به طوری که در سال 2019، این نمایش 42.5 میلیون بیننده داشت و در سال گذشته این عدد به 84 میلیون رسید!

این برنامه هر سال بهترین بازی در هر ژانر را انتخاب می­‌کند و نمایش­‌های هیجان انگیزی از بازی‌های آینده را نیز شامل می­‌شود. حال در روز گذشته شاهد گیم اواردز 2021 بودیم و در ادامه به معرفی مختصری از بهترین بازی­‌های امسال می‌پردازیم.

بهترین بازی مستقل: Kena: Bridge Of Spirits

بازی کینا را که برای بار اول ببینید به احتمال زیاد شما را به یاد انیمیشن­‌های پیکسار خواهد انداخت. این بازی با گرافیک کارتونی و بامزه­‌ای که دارد، در مورد دختری است که با توانایی­‌های ویژه خود قصد رسیدن به کوهی را دارد. در مسیر، کینا با ارواح روستایی مواجه می­‌شود که نیاز به کمک او در سفر به دنیایی دیگر را دارند.

این بازی اولین تجربه استودیو Ember lab است که پیش‌­تر یک استودیوی انیمیشن سازی بوده و ژانر آن نیز اکشن-ماجراجویی و سوم شخص تلقی می­‌شود.

پلفترم‌های عرضه شده: PS4, PS5, PC

بهترین بازی اکشن: Returnal

بازی داستان زنی به نام Selene را روایت می­‌کند که به دنبال تحقیق روی سایه سفید، بر روی سیاره‌­ای سقوط می‌کند. وی بعد از مدتی متوجه می­‌شود که در چرخه زمانی‌­ گیر افتاده است و پس از هر بار مردن، به لحظه‌ سقوط باز می­‌گردد.

 

ریترنال که توسط استودیو Housemarque ساخته شده یک بازی روگ لایک است. در بازی­‌های روگ لایک شما پس از هر بار باختن به ابتدای بازی بازمی‌گردید اما تجهیزات و ارتقاهای خود را به همراه خواهید داشت و مراحل بازی نیز تغییراتی خواهد داشت که موجب تکراری نشدن بازی می­‌شود.

پلفترم‌های عرضه شده: PS5

بهترین بازی اکشن-ماجراجویی: Metroid Dread

بازی متروید، یک بازی ساید اسکرولر بوده که درباره یک شکارچی است که­‌ به دنبال منبع یک سیگنال مرموز می‌گردد. این بازی یکی از چندین و چند نسخه­‌ این سری است که از سال 1986 بسیار پرطرفدار بوده است. Metroid dread ساخته‌ استودیو Mercury steam است.

این بازی با طراحی مراحل خلاقانه، گرافیک زیبا و گیم‌پلی هیجان انگیزی که دارد علاوه بر پایبند بودن به ریشه­‌ها و فرمول جذاب و همیشگی این سری، نوآوری­‌هایی هم ارائه داده است.

پلتفرم‌های عرضه شده: Nintendo Switch

بهترین کارگردانی بازی: Death Loop

امسال، سال بازی­‌های لوپ‌دار است! Death loop یک بازی اول شخص-تیراندازی است که درباره Colt است، مردی که در یک چرخه یک روزه و جزیره­‌ای گیر افتاده است که تبهکارنی برای زندگی جاودانه این چرخه را تشکیل داده­‌اند. در بازی شما باید این 8 تبهکار را با دوباره و دوباره بازی کردن و پیدا کردن راه حل بی­‌نقص در یک چرخه به قتل برسانید. به طوری که هر بخش از جزیره، رفت و آمد هدف­‌ها و شیف­ت‌های نگهبانان و… را در ساعات مختلف روز بررسی خواهید کرد تا بهترین نقشه­ را برای نهایی کردن هدف‌تان بکشید.

همانند Returnal شما با هر بار مردن به ابتدای روز باز می‌گردید اما توانایی‌ها و خاطرات‌تان را از روز گذشته نگه می­‌دارید. کافی نیست؟ پس به یاد داشته باشید که تمام روز یک قاتل حرفه­‌ای شما را دنبال می‌­کند تا شما را به قتل برساند.

این بازی که توسط استودیو­ Arkane ساخته شده جایزه بهترین آرت و گرافیک را نیز برنده شد.

پلفترم‌های عرضه شده: PS5,PC

بهترین بازی مسابقه‌­ای: Forza Horizon 5

بی­‌شک همیشه یکی از بهترین سری بازی­‌های ریسینگ یا مسابقه‌­ای سری فورتزا بوده است. نسخه‌­ پنجم هورایزن این سری نیز از این قاعده مستثنی نیست و حتی شاید بتوان آن را بهترین بازی ریسینگ حال حاضر دانست.

گیم پلی درگیر کننده، صداگذاری طبیعی، گرافیک انقلابی و مود­های متفاوت این ساخته­‌ استودیو Playground را لایق قطعی بهترین بازی ورزشی و Esport ساخته است.

پلفترم‌های عرضه شده: Xbox series x/s, Xbox one, PC

بهترین بازی از نظر مخاطبان: Halo Infinite

درست است که این بازی به دلیل دیر منتشر شدن، به طور رسمی به گیم اواردز سال آینده منتقل شد اما همچنان جزء انتخاب­‌های مخاطبان بود و اتفاقا انتخاب نیز شد.

هیلو که یک بازی اول شخص-تیراندازی است از زمان انتشار اولین ایکس باکس آیکن و یا یکی از مهم‌ترین عنوان‌­های انحصاری این کنسول بوده و هست. هیلو که داستانی طولانی و پرجزئیاتی داشته، همچنان ماجراجویی مسترچیف را دنبال می­‌کند و به سوالات ما از نسخه­‌ی قبلی پاسخ می‌­دهد و سوالات جدیدی را جایگزین می­‌کند. چند هفته پیش بخش آنلاین بازی که رایگان هم هست منتشر شد و با استقبال بی‌­نظیری رو به رو شد و روز قبل از مراسم، بخش داستانی نیز منتشر شد. هیلو ساخته‌­ استودیو 343 industries یکی از رقبای سرسخت دیگر بازی‌­های سال آینده در گیم اواردز 2022 خواهد بود.

پلتفرم‌های عرضه شده: Xbox series x/s, Xbox one, PC

بهترین بازی موبایل: Genshin Impact

گنشین ایمپکت یک بازی جهان‌­باز، اکشن نقش آفرینی و به سبک انیمه است که درباره جهان نوردی است که با برادر/خواهر خود در جهان خیالی بازی سفر می­‌کند تا این که آن برادر/خواهر گم می‌شود و حال باید به دنبالش بگردد.

این بازی که توسط Mihoyo توسعه داده شده، به رایگان روی بسیاری از پلتفرم­‌ها عرضه شده است.

پلفترم‌های عرضه شده: Android, IOS, PC, Nintendo switch, PS4, PS5

مورد انتظارترین بازی سال آینده: Elden Ring

جایزه­‌ موردانتظارترین بازی نیز به Elden ring، محصول استودیو Fromsoftware رسید. استودیو­یی با سابقه‌­ درخشان و خالق ژانر Souls Born که به گفته‌­ خود جاه­‌طلبانه‌­ترین ساخته‌­ این استودیو Elden Ring خواهد بود.

در اسامی نام برده شده از توسعه دهندگان این بازی نام­‌هایی همچون George rr Martin، خالق دنیای Game of Thrones و Hidataka Miyazaki، کارگردان دیگر شاهکارهای این استودیو به چشم می­‌خورد. این بازی نیز همچون دیگر بازی­‌های این استودیو سختی‌­ طاقت فرسا و دنیا سازی‌­ بی‌­نظیری خواهد داشت.

پلفترم‌های عرضه شده: PS4, PS5, Xbox one, Xbox series x/s, PC

بهترین بازی سال: It Takes Two

It takes two، ساخته­ استودیو Hazelight، یک بازی اکشن-ماجراجویی و دونفره است و زیبایی کار نیز همین­جاست! این بازی را حتما باید دو نفره تجربه کنید. بازی در مورد یک پدر و مادر در آستانه طلاق است که دخترشان برای جلوگیری از این اتفاق، ناخواسته باعث تبدیل شدن آن­‌ها به عروسک‌­هایی می‌­شود و حال برای بازگشت به حالت عادی باید یک مسیر طولانی را طی کنند. داستان بازی پر از حال خوب، هیجان و درس­‌های مهم است که بسیار دیدنی و شنیدنی است.

در کنار داستان جذاب، بازی دارای گیم پلی‌­ بسیار سرگرم کننده‌ای است. بازی در هر مقطع شما را با چالشی کاملا جدید و ابزاری متنوع رو به رو می‌­کند. تنوع در گیم پلی بازی واقعا مثال زدنی است. از تنوع محیط‌ها تا مینی گیم­‌های پر از کل‌­کل و پازل‌­هایی که با همکاری و هماهنگ بودن قابل حل هستند، بازی هیچوقت خسته کننده نمی‌­شود. It takes two به ویژه مناسب برای وارد کردن یک نفر به دنیای پر هیجان بازی­‌های ویدئویی است چرا که در تمامی مراحل وی را همراهی خواهید کرد و بسیاری از سبک‌­های بازی‌ها به او معرفی خواهد شد. این بازی همچنین جایزه بهترین بازی خانوادگی و بهترین بازی چند نفره را نیز دریافت کرد.

پلفترم‌های عرضه شده: PS4, PS5, Xbox one, Xbox series x/s, PC

اسامی دیگر برندگان مراسم به شرح زیر است:

  • بهترین رویداد ورزشی الکترونیک: 2021 League of Legends World Championship
  • بهترین اجرا: Maggie Robertson, Resident Evil Village
  • بهترین بازی نقش آفرینی: Tales of Arise
  • بهترین موسیقی: Nier Replicant
  • بهترین روایت: Marvel’s Guardians of the Galaxy
  • بهترین بازی در جریان: Final Fantasy XIV
  • بهترین بازی مبارزه­‌ای: Guilty Gear Strive
  • بهترین بازی استراتژی: Age of Empires IV

به نظر شما کدام بازی­‌ها جایشان خالی است؟ کدام جوایز باید به بازی دیگری می‌­رسید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH