شیائومی از فناوری جدید باتری با شارژدهی بالاتر رونمایی کرد

شیائومی با انتشار یک پست کوتاه در شبکه اجتماعی Weibo از فناوری باتری جدیدی رونمایی کرد که تیم تحقیق و توسعه این شرکت روی آن کار کرده و احتمالا طی سال آینده در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. محتوای این پست به زبان چینی نوشته شده و ترجمه ماشینی آن احتمالا کمی مبهم به‌نظر می‌رسد؛ اما با توجه به اطلاعات گردآوری شده تا به این لحظه ظاهرا شیائومی محتوای سیلیکون داخل باتری را حدودا 3 برابر افزایش داده و این موضوع موجب افزایش بهره‌وری ظرفیت ذخیره‌سازی شارژ شده است.

بدین‌ترتیب ظرفیت میلی‌آمپرساعتی باتری جدید با وجود اندازه مشابه مدل‌های پیشین حدودا 10 درصد افزایش یافته و مدت شارژدهی باتری نیز با یک نوبت شارژ تا حداکثر 100 دقیقه ارتقاء پیدا خواهد کرد.

تکنولوژی بسته‌بندی باتری نیز مورد بازنگری قرار گرفته و این موضوع موجب بهبود بهره‌وری فضا شده است. ماژول مدار حفاظتی (PCM) نیز در زاویه 90 درجه‌ای و نه تخت قرار گرفته است؛ اقدامی که نهایتا موجب صرفه‌جویی در فضا خواهد شد.

بعلاوه شیائومی باتری جدید خود را به یک تراشه سنجش انرژی مجهز نموده است. این تراشه بر پایه الگوریتم‌های پیشرفته‌ای عمل نموده و با نظارت بر فرآیند شارژ شبانه، ایمنی و طول عمر سلول‌های باتری را افزایش می‌دهد. تراشه مذکور تبعات ناشی از شارژ بیش از حد باتری در زمان اتصال طولانی‌مدت گوشی به منبع برق را کاهش خواهد داد.

همچنین شیائومی به لطف استفاده از سنسورهای اضافی امکان کنترل دمای باتری را فراهم کرده است. همان‌طور که همگی می‌دانیم؛ باتری‌های لیتیوم یونی رابطه خوبی با گرما ندارند. با این‌حال هنوز مشخص نیست که شیائومی چگونه می‌تواند دمای باتری را کنترل نماید.

نخستین مرحله از تولید انبوه باتری‌های جدید شیائومی احتمالا در 6 ماهه دوم سال آینده آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH