گلکسی A13 4G با تراشه اختصاصی اگزینوس 850 عرضه خواهد شد

چندی پیش کمپانی سامسونگ در کشور آمریکا، به صورت رسمی از ارزان‌ترین اسمارت‌فون تولید شده توسط این شرکت که به قابلیت اتصال 5G مجهز شده است، پرده برداشت. گفتنی است که این شرکت کره‌ای، اسمارت‌فون مقرون‌به‌صرفه‌ فوق را گلکسی A13 5G نام نهاد. اخباری که در روز جاری منتشر شد، نشان می‌دهد که نسخه‌ 4G این دستگاه نیز توسط سامسونگ طراحی شده و انتظار می‌رود که به زودی روانه بازار شود. منبع خبری فوق، نکاتی را در خصوص ویژگی‌های چیپست این اسمارت‌فون نیز ارائه نموده است.

طبق اطلاعات مستخرج از پایگاه اطلاعاتی گیک‌بنچ، نسخه‌ 4G اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی A13 که با شماره‌ مدل SM-A135F در این پایگاه فهرست شده، به تراشه‌ اختصاصی کمپانی سامسونگ موسوم به اگزینوس 850 مجهز خواهد شد. اگرچه در فهرست گیک‌بنچ، مقدار حافظه‌ رم گوشی هوشمند جدید سامسونگ 3 گیگابایت ذکر شده است، اما می‌توان انتظار داشت که این گوشی هوشمند با حافظه‌های رم متنوع روانه بازار شود.

پیش‌تر نیز کمپانی سامسونگ در ابتدا اسمارت‌فون گلکسی A12 را همراه با چیپست مدیاتک هلیو P35 معرفی نمود، اما این شرکت به علت کمبود جهانی نیمه‌هادی، در برخی از بازار‌ها گوشی هوشمند مذکور را با تراشه‌ اگزینوس 850 مجدداً عرضه کرد.

به نظر می‌رسد که سامسونگ مجددا با این معزل دست به گریبان بوده و از این رو نمی‌توان اسمارت‌فون گلکسی A13 جدید را از نظر عملکردی، نسخه‌ ارتقاء یافته‌ نسل قبل دانست. البته ورژن جدید این گوشی هوشمند برخلاف گلکسی A13 5G که از اندروید 11 بهره می‌برد، به همراه اندروید 12 (و به احتمال فراوان با رابط کاربری One UI Core 4.0) عرضه خواهد شد.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A13 5G

متأسفانه تاکنون جزئیات بیشتر و دقیق‌تری در مورد این گوشی هوشمند منتشر نشده است. گفته می‌شود که این دستگاه در حال حاضر در کشور هند در دست تولید است. حتی نمی‌توان ویژگی‌های نسخه‌ 4G این گوشی هوشمند را مشابه ویژگی‌های نسخه‌ 5G قلمداد نمود. چراکه در گذشته نیز کمپانی سامسونگ دو گوشی هوشمند از یک مجموعه را با مشخصات متفاوتی عرضه نموده است.

انتظار می‌رود که طی روزهای آینده و تا پیش از معرفی رسمی نسخه‌ 4G گلکسی A13، اطلاعات بیشتری در مورد آن انتشار یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH