احتمال عرضه‌ سامسونگ گلکسی واچ 5 با دوربین و صفحه نمایش ارتقا یافته

ممکن است از ساعت هوشمند فعلی خود کاملاً راضی باشید، اما اگر صفحه نمایش آن بزرگتر شود، چه؟ و یا اگر یک دوربین کوچک در بالای صفحه نمایش برای عکس گرفتن از شما به آن افزوده شود چه؟

ثبت اختراعات سامسونگ توسط LetsGoDigital، نشان می‌دهد که این ویژگی‌ها هنوز در دست توسعه و طراحی قرار دارند، ولی امکانش وجود دارد که با گلکسی واچ جدید سامسونگ ادغام شده و عرضه شود (اگرچه شاید برای این فناوری کمی زود باشد تا آن را از صفحه طراحی به یک محصول واقعی تبدیل کند).

گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک در ماه آگوست پوشش خود را از دست دادند و به جای سیستم عامل تایزن خود سامسونگ، به نرم افزار Wear OS گوگل بازگشتند و بنابراین انتظار داریم تا دستگاه بعدی هم در آگوست 2022 عرضه شود.

فضای بیشتر صفحه نمایش

همانطور که در تصاویر تهیه شده توسط LetsGoDigital می‌بینید، کاربران ساعت‌های هوشمند آینده از یک حرکت کوچک کردن و زوم برای باز کردن نمایشگر روی مچ دست خود استفاده می‌کنند و طبق سند ارائه شده توسط سامسونگ، 40 درصد فضای صفحه نمایش اضافی را فراهم می‌کند (به هر حال گفته شده که می‌تواند تا 96 درصد صفحه را بپوشاند).

همچنین می‌توان از تاج ساعت برای دستکاری نمایشگر استفاده کرد، همینطور قاب بین دو نیمه صفحه نمایش می‌تواند به صورت اختیاری یک دوربین کوچک و یا یک فلاش را در خود جای دهد. طبق این تصاویر و با این دوربین، شما می‌توانید بدون استفاده از تلفن همراه خود عکس‌ها و ویدیوهای جدیدی گرفته و ضبط کنید.

مانند همیشه پتنت‌ها نشان دهنده‌ این هستند که سامسونگ به چه چیزی فکر می‌کند (نه لزوما چیزی که قرار است هرگز عرضه نکند). با این حال، این یک چشم‌انداز جذاب است و می‌تواند به دستگاه‌های گلکسی واچ آینده کمک کند تا در میان رقبای قدرتمند خود برجسته شده و خودی نشان دهد.

پیشرفت ساعت‌های هوشمند

ساعت‌های هوشمند سال‌هاست که در این مرحله وجود داشته‌اند، اما منصفانه است که بگوییم از زمانی که اولین ساعت هوشمند عرضه شد، چندان تکامل نیافته‌اند (در واقع، دشوار است که تعریف دقیقی برای تکامل پیدا کنیم و در حال حاضر دنبال چیز دیگری به‌جز جمع کردن سنسورهای بیشتر و بهبود عملکرد نسبت به نسل قبل هستیم).

نوآوری‌ها در زمینه نمایشگر می‌تواند یکی از راه‌های پیشروی ساعت‌های هوشمند باشد، همانطور که این پتنت جدید از سامسونگ کشف شده است. دستگاه‌هایی مانند Nubia Watch نشان داده‌اند که صفحه‌نمایش‌های منحنی و پیچیده می‌توانند روی این پوشیدنی‌ها بازخورد خوبی داشته باشند، اگرچه این طرح‌های جایگزین در حال حاضر تنها در تعداد کمی از دستگاه‌ها قابل استفاده هستند.

بدیهی است که تولید یک تکه شیشه منحنی با این اندازه کوچک آسان نیست و اگر سامسونگ صفحه نمایش ساعت هوشمند خود را به بازار عرضه کند، باید بر بسیاری از چالش‌های مهندسی جدی عبور کرده تا بتواند اطمینان کافی از کیفیت ساعت خود حاصل کند.

با این حال، این نشان می‌دهد که صنعت ساعت‌های هوشمند به کجا خواهد رفت؛ ما این مسیر را دوست داریم. چرا که با ادامه پیشرفت تولیدکنندگان در ساخت تلفن‌های تاشو و قطعات داخلی کوچک، امیدواریم که در سال‌های آینده شاهد ساعت‌های هوشمند نوآورانه‌تر و خلاقانه‌تری باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH