عکاسی که از خرس‌های کونگ‌فو‌ کار عکس می‌گیرد

کریستی اودوم در حال عکاسی در فضای باز و بزرگ آلاسکا بود که این عکس غیرمعمول را از جنگ دو خرس‌ کونگ‌فو‌کار گرفت.

اودوم یک عکاس و فیلمساز اهل کلرادو در لانگمونت است که سفیر نیکون، عضو انجمن بین المللی عکاسان محافظ محیط زیست و همینطور یک سخنران انگیزشی است. کار او بر ارتباط عاطفی مردم با حیوانات و تجلیل از کسانی است که با دنیای طبیعی ارتباط دارند.

این عکس دو خرس شبح مانند را در سال 2019 زمانی که اودوم رهبر یک کارگاه عکاسی در آلاسکا بود، به تصویر می‌کشد.

اودوم در مصاحیه با PetaPixel می‌گوید: «جزر و مد کم بود و ما به همراه راهنمایمان به بیرون آمدیم. خورشید بالای شانه‌های ما بود و این نور طلایی روی خرس‌ها می‌تابید، سپس آنها بلند شدند و به طرف دیگر دویدند تا نور پشت سرشان باعث شود منظره‌ای زیباتر را شاهد باشیم».

من این عکس را دوست دارم زیرا منعکس کننده احساس من در هنگام تماشای خرس‌هاست. با وجود اینکه خرس‌ها با هم دعوا می‌کردند، برای من کمی شبیه به رقص روی صحنه‌ای پر از زرق و برق بود. معمولاً عکس‌های خرس‌هایی که در حال مبارزه هستند، شدت را نشان می‌دهد. این چیزی نیست که من دیدم یا احساس کردم بلکه نشان دهنده چیزی نرم‌تر و برازنده‌تر است.»

این عکس با دوربین بدون آینه نیکون Z7، با لنز Nikkor 200-500mm f/5.6E و آداپتور FTZ به صورت دستی گرفته شده است.

این عکس نمونه خوبی است از اینکه چگونه عکاسان می‌توانند با آنچه که دارند کار کنند، حتی اگر نور بهینه‌ای در زمینه وجود نداشته باشد.

اودوم می‌گوید: «نور اصلا مناسب عکاسی از خرس‌ها نبود، اما برای من، در نقطه‌ای عالی قرار داشت. از آنجایی که خورشید پشت سوژه من بود، توانستم خرس‌ها را به تصویر بکشم. من از عمق میدان کم استفاده کردم (آنقدر پایین بودم که از گرفتن این عکس خیس شده بودم). این به درخشش‌هایی که می‌خواستم کمک کرد، ترکیبی از f/6.3 و انعکاس خورشید از روی ماسه در جزر و مد! برای آهنگسازی، یک ترکیب مرکزی را انتخاب کردم. من معمولاً افق را دورتر از سوژه‌هایم قرار می‌دهم، اما با گرفتن عکس در زاویه بالاتر، درخشش را از دست می‌دادم. عمق میدان کم نیز سوژه را از پس‌زمینه جدا می‌کند و حواس‌پرتی پس‌زمینه را از بین می‌برد و در عین حال منظره را برجسته‌تر نشان می‌دهد. من همیشه سعی می‌کنم از طبیعت عکس‌های بی نظیری بگیرم. من نمی‌خواهم تصاویرم شبیه چیزی باشد که در گوگل جستجو می‌کنید. به یاد داشته باشید که وقتی نور بد می‌شود، به جای اینکه دوربین خود را کنار بگذارید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از آن برای گرفتن چیزی متفاوت استفاده کنید.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH