بالاخره اپل امکان استفاده از قابلیت SharePlay را در macOS 12.1 ممکن می‌سازد

اپل آخرین به‌روزرسانی خود را با نام macOS Monterey 12.1 منتشر کرده و ادعا می‌کند که این به‌روز‌رسانی، ویژگی‌ها و ارتقاهای جدید زیادی را شامل می‌شود. طبق پیش‌بینی‌هایی که اکنون به حقیقت پیوسته، یکی از برجسته‌ترین این ویژگی‌‌ها قابلیت SharePlay اپل است.

کاربران اپل از امروز به SharePlay دسترسی خواهند داشت. SharePlay برای شما این امکان را فراهم می‌کند که نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، موسیقی و سایر رسانه‌ها را از طریق صفحه‌نمایش مک یا آی‌پد خود در تماس‌های FaceTime به اشتراک بگذارید.

آپدیت جدید اپل همچنین شامل Apple Music Voice Plan، ویژگی‌های امنیتی جدید برای کودکان و والدین در iMessage، طراحی مجدد Memories in Photos و موارد دیگر این چنینی است.

متاسفانه این آپدیت فاقد ویژگی Universal Control است و کاربران اپل برای استفاده از آن باید تا بهار آینده صبور باشند، طبق گزارشاتی که از 9to5Mac دیده‌ایم، اپل در ابتدا وعده انتشار آن را در پاییز داده بود اما همانطور که می‌بینید، فعلا خبری از آپدیتی که شامل این ویژگی باشد، نیست.


Universal Control یا همان کنترل جهانی چیست؟

Universal Control به کاربران مک و آیپد این امکان را می‌دهد که هر دو دستگاه خود را با یک صفحه کلید و ماوس یا ترک پد کنترل کنند. طبق توضیحات رسمی، می‌توانید مکان‌نمای خود را (اشاره‌گر ماوس) از مک به آی‌پد منتقل کنید، با یکی تایپ کنید و کلمات را کپی و در دستگاه دیگر پیست کنید و یا حتی تصاویر را از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کنید.

این یک ویژگی واقعا جاه‌طلبانه است که به دنبال یکپارچه‌سازی کامل تجربه بین دستگاه‌های اپل است. اما متأسفانه، به نظر می‌رسد که اپل بیش از آن چیزی که در توانش باشد وعده می‌دهد، تاخیر‌های طولانی و تکراری که چنین می‌گویند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH