تراشه‌ گرافیکی Intel Arc Alchemist، تراشه‌ای که شاید دور از انتظار‌ها باشد

تراشه‌های گرافیکی Arc Alchemist اینتل در یک ویدیو همراه با شایعات جدیدی در مورد زمان‌ احتمالی عرضه‌‌ آن‌ها، به نمایش گذاشته شده‌اند.

این اخبار توسط (MLID) که یک یوتیوبر و منبع رایج افشاگری‌های اینتل و AMD است، فاش شده و از عکس‌هایی که منتشر کرده، به نظر می‌رسد دو تراشه گرافیکی متفاوت و سطح بالا را پیش رو داریم که انتظار می‌رود در یکی حداکثر 512 EU (یا واحد اجرایی) و دیگری 128 EU را شاهد باشیم.

MLID شایعات بیشتری را در مورد زمان‌بندی اینتل برای سال آینده رو کرده است، اگرچه این اخبار متزلزل‌تر از همیشه هستند و ظاهراً حتی خود اینتل نیز در تعیین زمان‌بندی عرضه با مشکل مواجه بوده است و با توجه به منابع متفاوتی که در دسترس است، تاریخ‌ها چندین بار جابجا شده‌اند.

با این حال، اگرچه‌ که به نظر می‌رسد اینتل از عرضه تراشه‌ها در سه ماهه اول 2022 مطمئن است، MLID هنوز قانع نشده که اینتل بخواهد به این زودی دست به عرضه محصولات خود بزند.

MLID همچنین ادعا می‌کند که می‌توانیم شاهد عرضه GPU ارزان‌قیمت Alchemist (128 EUs) دسکتاپ در آوریل یا شاید اواخر مارس باشیم. تراشه‌ Q1 نیز ممکن است در اواخر آوریل (با فرض آماده بودن درایورها) عرضه شده و به دنبال خود GPUهای پیشرفته (512 EU) را نیز به همراه داشته باشد.

اما و اگرهای زیادی در اینجا وجود دارد و در واقع نکته دیگری که MLID به آن اشاره کرده، این است که بردهای مرجع پرچمدارهای دسکتاپ اینتل ممکن است تا اواسط سه ماهه دوم آماده نباشند و این احتمال وجود دارد که کارت گرافیک‌های شخص ثالث قبل از مرجع اصلی عرضه شوند. همینطور این احتمال نیز وجود دارد که اینتل فقط به سازندگان شخص ثالث خود اجازه ساخت ندهد و آنان را وادار به انتشار هم‌زمان با بردهای مرجع خود اینتل کند.


آیا GPUهای Alchemist اینتل ارزش صبر کردن را دارند؟

بنابراین، به نظر می‌رسد که ممکن است شاهد معکوس شدن وضعیت باشیم به‌طوری که قبلاً شایعه شده بود اینتل ابتدا پردازنده‌های گرافیکی Alchemist لپ‌تاپ و سپس کارت‌های گرافیکی دسکتاپ را منتشر می‌کند. شاید پردازنده‌های گرافیکی رومیزی اول معرفی شوند، اما ممکن است تا آوریل وارد بازار نشوند، که کمی ناامیدکننده است.

MLID همچنین این احتمال را مطرح می‌کند که کارت‌های لپ‌تاپ ارزان‌قیمت ممکن است در اولویت قرار داشته باشند. این تئوری کاملا نامشخص است، زیرا ظاهراً اینتل زمان‌بندی انتشار خود را به مقدار قابل توجهی تغییر داده است.

شواهد مبنی بر هیچگونه برنامه واضح و منظمی نیستند و این باعث شده است که MLID مشکوک شود که آیا اینتل ممکن است چیزی جز Q1 عرضه کند یا خیر. بسیاری از احتمالات بستگی به وضعیت بازی‌ها، درایور‌های گرافیک و بازار تراشه و پردازنده‌های گرافیکی دارند، در حالی که MLID نگرانی خود را از کیفیت کار طولانی مدت اینتل بر روی درایور‌ها نشان می‌دهد، Team Blue بهینه‌ و مناسب‌سازی درایور‌ها را با تراشه‌های گرافیکی اینتل مسئله‌ای ساده و پیش پا افتاده می‌داند و احتمال می‌دهد که این تراشه‌ها تا اواخر مارس یا اوایل آوریل عرضه شود (مخصوصاً پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته).

همه این‌ها کاملا نقطه مقابل چیزی است که ما تا الان می‌خواستیم بشنویم ولی باید با خوشبینی بگوییم که همه چیز در حد یک شایعه است و باید صبور باشیم.

جالب این که اینتل واقعاً در حال تلاش برای عرضه‌ یک کارت گرافیک به‌صرفه و کارآمد برای کسانی است که به دنبال یک GPU اقتصادی هستند. البته ظاهراً گزینه‌های به‌صرفه‌ جدیدی از سوی AMD و Nvidia در آینده نزدیک در دسترس خواهد بود، اما به نظر می‌رسد اینتل در حال شکل‌دادن حمله‌ای چشمگیر به بخش GPU‌های پایین‌رده مناسب لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی است و طبق چیز‌هایی که تا الان از بازار تراشه‌های گرافیکی دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که قرار است لحظات هیجان‌انگیزی را پیش روی خود داشته باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH