سامسونگ گلکسی تب A8 10.5 با تراشه سریع‌تر و نمایشگر بزرگتر از نسل قبلی معرفی شد

شرکت سامسونگ تبلت مقرون‌به‌صرفه سری گلکسی تب A خود را با بهبود جزئی عملکرد، به‌کارگیری نمایشگر کمی بزرگتر، ارتقاء فضای ذخیره‌سازی و قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ به‌روزرسانی کرده و اکنون دستگاه جدید به شما کمک می‌کند تا به مطالعه و انجام فعالیت‌های مورد نظر خود در منزل بپردازید.

سامسونگ گلکسی تب A8 10.5 (2021) از یک نمایشگر 10.5 اینچی LCD با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل استفاده می‌کند. این نمایشگر از نسبت ابعاد 16:10 برخوردار است؛ لذا صفحه‌نمایش تبلت جدید در مقایسه با پنل 10.4 اینچی گلکسی تب A7 با نسبت ابعاد 15:9 فضای نمایشی عمودی نسبتا بیش‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مطابق روال گذشته این‌بار نیز به منظور خلق تجربه صوتی فراگیر از 4 عدد اسپیکر با فناوری دالبی اتموس استفاده شده است.

تبلت جدید گلکسی تب A8 دارای امکانات سرگرمی داخلی بوده و سرویس Samsung TV Plus از قابلیت پخش بیش از 200 کانال رایگان برخوردار است. این کانال‌ها به‌صورت زنده و آنی در بازارهای منتخب قابل دسترس هستند. همچنین خریداران، اشتراک 2 ماهه سرویس YouTube Premium را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

اما به لطف قابلیت مولتی‌تسکینگ اسپلیت اسکرین و وجود پنجره‌های شناور، این محصول می‌تواند یک تبلت کاری نیز قلمداد شود. همچنین این تبلت از قابلیت Drag & Split که پیش‌تر همزمان با انتشار رابط کاربری One UI 3.1.1 برای پرچم‌داران گلکسی 2020 در اوایل سال جاری معرفی شد نیز پشتیبانی می‌کند. این پدیده بدان معناست که گلکسی تب A8 10.5 (2021) با سیستم‌عامل اندروید 11 روانه بازار می‌شود.

سامسونگ گلکسی تب A8 تنها 6.9 میلی‌متر ضخامت و 508 گرم وزن دارد

بر اساس اعلام سامسونگ، عملکرد CPU در تراشه جدید 10 درصد افزایش یافته و GPU نیز 10 درصد سریع‌تر عمل می‌کند. با این‌حال کمپانی کره‌ای به نام تراشه مورد استفاده اشاره نکرده است. اطلاعات غیر رسمی نشان می‌دهند که این تراشه از نوع Unisoc Tiger T618 است. این تراشه 12 نانومتری مجهز به 2 هسته کورتکس A75 در کنار 6 هسته کورتکس A55 و پردازنده گرافیکی Mali G52 MP2 است. این در حالیست که توان پردازشی گلکسی تب A7 توسط تراشه 11 نانومتری اسنپ‌دراگون 662 با 4 هسته کورتکس A73 به‌همراه 4 هسته کورتکس A53 و پردازنده گرافیکی آدرنو 610 تامین می‌شود.

این‌بار نیز مدل پایه همانند نسل قبلی دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی است. با این‌حال امسال علاوه بر عرضه مدل 4/64 گیگابایتی، نسخه‌ای جدید با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز بدان معناست که کاربران در صورت عدم نیاز به حافظه سریع می‌توانند تا حدی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایند.

دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی تبلت دارای لنزی با فوکوس ثابت بوده و جهت برقراری تماس‌های ویدیویی قابل استفاده خواهد بود. بعلاوه دوربین 8 مگاپیکسلی در پنل پشتی از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار بوده و برای اهداف عکاسی و فیلم‌برداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گلکسی تب A8 در 2 نسخه مختلف وای‌فای و LTE (برای کاربرانی که در زمان تردد خود نیز نیازمند اینترنت هستند) عرضه خواهد شد. هر 2 مدل مجهز به اتصال وای‌فای 5 (ac) و بلوتوث 5 هستند. امکانات ارتباطی سیمی تبلت نیز شامل جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت USB-C 2.0 است (بنابراین از قابلیت DeX پشتیبانی نمی‌شود و این مشخصه صرفا در دستگاه‌های سری S قابل دسترس خواهد بود).

انرژی مورد نیاز تبلت از طریق یک باتری 7040 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. این دستگاه از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند؛ اما سامسونگ درون جعبه خرده فروشی آن صرفا یک شارژر 7.5 واتی را قرار خواهد داد.

سامسونگ گلکسی تب A8 (2021) با مدل‌های رنگی Gray، Pink Gold و Silver عرضه خواهد شد. – پنل جلویی تبلت از رنگ‌آمیزی مشکی برخوردار است

سامسونگ گلکسی تب A8 (2021) در اواخر ماه جاری میلادی در بازار اروپا عرضه خواهد شد. بر اساس اعلام شعبه هلندی شرکت سامسونگ، این تبلت با قیمت‌گذاری پایه 230 یورویی عرضه خواهد شد (رقمی که اساسا مشابه با مدل عرضه شده طی سال گذشته است). عرضه این محصول در بازار آمریکا و سایر مناطق جهان به ژانویه سال 2022 موکول خواهد شد. بعلاوه گلکسی تب A8 در مدل‌های رنگی صورتی-طلایی (Pink Gold)، خاکستری (Gray) و نقره‌ای (Silver) قابل دسترس خواهد بود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH