اسمارت‌فون تاشو اوپو فایند N با نمایشگر داخلی 7.1 اینچی و دوربین قدرتمند معرفی شد

شرکت اوپو برای طراحی نخستین گوشی تاشو خود زمان زیادی را صرف کرد. طراحی این هندست طی مدت 4 سال گذشته برای 6 نوبت مورد بازنگری قرار گرفت؛ اما اکنون اسمارت‌فون تاشو اوپو فایند N بالاخره معرفی شده و برخی مولفه‌های طراحی این هندست موجب تمایز آن در بازار مملو از مدل‌های رقیب شده است.

یکی از تفاوت‌های اصلی این است که اوپو نسبت به استفاده از نسبت‌های ابعاد معمول برای نمایشگر متعهد است. نمایشگر خارجی اوپو فایند N دارای نسبت ابعاد 18:9 است؛ در حالیکه نمایشگر داخلی از نسبت ابعاد 8.4:9 استفاده می‌کند (این نمایشگر کمی کشیده‌تر از یک مربع است).

Aبه منظور درک بهتر موضوع جالب است بدانید که نمایشگر خارجی سامسونگ گلکسی زد فولد 3 دارای نسبت ابعاد 25:9 است. این نسبت برای شیائومی می میکس فولد برابر با 27:9 است؛ در حالی‌که هواوی میت X با وجود نسبت ابعاد 19.5:9 از بیش‌ترین میزان شباهت به هندست‌های معمولی برخوردار است. این رقم صرفا نشان‌دهنده نسبت ابعاد نمایشگر نیست،؛ بلکه بر قابلیت استفاده از دستگاه نیز تاثیر بسزایی دارد (برخی برنامه‌ها روی نمایشگرهای بسیار کشیده و باریک به نحو مطلوب اجرا نمی‌شوند).

اوپو از نمایشگر کوچکتری نسبت به رقبای خود بهره گرفته و اوپو فایند N مجهز به نمایشگر خارجی 5.49 اینچی و نمایشگر داخلی 7.1 اینچی است. بدین‌ترتیب این هندست به لحاظ اندازه در حد فاصل مدل‌های تاشو کوچکتر با طراحی صدفی‌شکل و دستگاه‌های تاشو افقی با اندازه بزرگتر جای می‌گیرد. لولای جدید موسوم به Flexion Hinge یک بخش پیچیده با 136 قطعه مختلف است و 2 وظیفه مهم را بر عهده دارد.

در وهله نخست این لولا، نمایشگر را از قسمتی با طراحی قطره‌ای شکل تا می‌کند و موجب می‌شود تا چین و چروکدر این ناحیه 80 درصد کمتر مشهود باشد (این رقم توسط موسسه TUV اعلام شده است). ثانیا این لولا، شکاف گوه‌ای شکل میان 2 نیمه نمایشگر هنگام قرارگیری گوشی در وضعیت تا شده را از بین می‌برد. این در حالیست که الگوهای طراحی برتر فعلی بازار فاقد چنین قابلیتی هستند.

همچنین لولا حالتی موسوم به FlexForm Mode را فعال می‌کند. لولا اساسا می‌تواند 2 نیمه نمایشگر را در هر زاویه‌ای بین 50 تا 120 درجه نگه دارد. این پدیده به گوشی امکان می‌دهد تا به‌عنوان یک سه‌پایه ذاتی برای برقراری تماس‌های ویدیویی طولانی یا عکاسی تایم لپس عمل نماید.

اکنون به بررسی دقیق‌تر مشخصات دستگاه پرداخته و این‌کار را ابتدا از نمایشگر گوشی شروع می‌کنیم. اوپو در اسمارت‌فون تاشو خود از نمایشگر سفارشی Serene Display با 12 لایه بهره گرفته است. این نمایشگر از پوششی موسوم به Flexion Ultra Thin Glass استفاده می‌کند.

این پوشش با ضخامت 0.03 میلی‌متری خود در مقایسه با انواع 0.6 میلی‌متری مورد استفاده در دستگاه‌های رقیب بسیار باریکتر است. این موضوع موجب شده تا نمایشگر از انعطاف‌پذیری بسیار بیش‌تری برخوردار باشد. آزمایش تائید شده توسط موسسه TUV ثابت کرد که پس از 200 هزار نوبت تا شدن دستگاه کماکان هیچ‌گونه چروکیدگی به چشم نخواهد خورد.

لایه اصلی نمایشگر از نوع LTPO AMOLED بوده و بسته به محتوای در حال نمایش توسط کاربر قادر به تنظیم نرخ نوسازی پنل در محدوده 1 الی 120 هرتز خواهد بود؛ در حالی‌که نرخ نمونه‌برداری لمسی پنل نیز تا حداکثر 1000 هرتز قابل افزایش است. اوپو الگوی پردازش رنگ و روشنایی هر 2 نمایشگر داخلی و خارجی گوشی را کالیبره نموده است. حداکثر روشنایی این پنل‌ها به 1000 نیت می‌رسد؛ اما روشنایی نمایشگرها در 10240 گام مختلف تنظیم شده است. بنابراین کاربران در کلیه سناریوهای نوری همواره می‌توانند از روشنایی ایده‌آل بهره‌مند شوند.

نمایشگر خارجی 5.49 اینچی از نوع آمولد بوده و دارای پوشش محافظ گوریلا گلس Victus و نرخ نوسازی استاندارد 60 هرتزی است. رزولوشن این نمایشگر برابر با 1972 در 988 پیکسل بوده و چگالی پیکسلی آن معادل 402ppi است. نمایشگر داخلی 7.1 اینچی نیز دارای رزولوشن 1792 در 1920 پیکسل، چگالی پیکسلی 370ppi و نرخ نوسازی متغیر در محدوده 1 تا 120 هرتز است.

توان پردازشی اوپو فایند N توسط تراشه اسنپ‌دراگون 888 با 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی UFS 3.1 تامین می‌شود. اگرچه این اسمارت‌فون از قابلیت معمول مولتی‌تسکینگ اسپلیت اسکرین پشتیبانی می‌کند؛ اما اوپو با فعال‌سازی ژست پیمایش 2 انگشتی به سمت پایین امکان تقسیم نمایشگر را فراهم نموده است. همچنین کاربران به کمک ژست نیشگون گرفتن با 4 انگشت می‌توانند یک اپلیکیشن تمام‌صفحه را به پنجره شناور مبدل نمایند. بعلاوه گذار بین استفاده از یک برنامه روی نمایشگر خارجی و جابه‌جایی به نمایشگر داخلی یا بالعکس تا حد امکان به‌صورت کاملا یکپارچه انجام می‌شود.

این هندست مجهز به مجموعا 5 دوربین است که 3 عدد از آن‌ها در پشت دستگاه و 2 عدد آن‌ها از نوع سلفی (1 دوربین روی هر نمایشگر) هستند. البته طراحی تاشو بدان معناست که کاربران به منظور ثبت تصاویر سلفی نیز می‌توانند از دوربین اصلی گوشی استفاده کنند.

دوربین عریض دارای سنسور 50 مگاپیکسلی IMX766 ساخت شرکت سونی با اندازه 1/1.56 اینچ و پیکسل‌های 1 میکرونی است. دوربین فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی دارای فاصله کانونی 14 میلی‌متری بوده و از سنسور IMX481 سونی استفاده می‌کند. نهایتا دوربین تله‌فوتو 13 مگاپیکسلی نیز دارای فاصله کانونی 52 میلی‌متری و سنسور S5K3M5 است.

این هندست مجهز به یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی است که با توجه به اندازه کوچک دستگاه بسیار بزرگ به‌نظر می‌رسد. اوپو فایند N از فناوری شارژ سیمی 33 واتی SuperVOOC، شارژ بی‌سیم 15 واتی AirVOOC و شارژ معکوس 10 واتی پشتیبانی می‌کند.

اوپو فایند N با رنگ‌آمیزی مشکی، پوشش شیشه‌ای مات و ظاهر پر زرق و برق

اوپو فایند N با رنگ‌آمیزی سفید، پوشش شیشه‌ای مات و بافتی که با صفحه سرامیکی برجسته دوربین هماهنگی دارد

اوپو فایند N با رنگ‌آمیزی بنفش همراه با لایه‌های شفاف برای ایجاد جلوه‌های زیبای نور و سایه

اسمارت‌فون اوپو فایند N از روز 23 دسامبر (2 دی ماه) در بازار چین عرضه خواهد شد. مدل پایه این هندست مجهز به 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه‌داخلی با برچسب قیمتی بسیار جذاب 7699 یوان (معادل 1200 دلار/ 1070 یورو) عرضه شده و مدل مجهز به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز 8999 یوان (1410 دلار/ 1240 یورو) قیمت‌گذاری شده است. موضوع ناراحت‌کننده اینکه اوپو برای عرضه اسمارت‌فون فایند N در خارج از بازار چین هیچ برنامه‌ای ندارد. با این‌حال بی‌تردید گجت مذکور یکی از جذاب‌ترین مدل‌های تاشو طی سال جاری به‌شمار می‌رود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH