مشتریان تسلا از این پس قادر به خریداری برخی کالاها با دوج کوین خواهند بود

ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا در اوایل سال جاری اعلام کرد که این کمپانی پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان یک روش پرداخت برای خودروهای خود را آغاز خواهد کرد. با این‌حال چند ماه بعد شرکت تسلا نظر خود را تغییر داد و بعدها ایلان ماسک ادعا کرد که تغییرات زیست محیطی در این تصمیم‌گیری تاثیرگذار بوده است.

وی با انتشار توئیتی اعلام کرد هنگامی‌که ماینرها میزان استفاده از انرژی‌های پاک را افزایش دهند؛ کمپانی بار دیگر روند پذیرش بیت‌کوین را آغاز خواهد کرد.

اکنون به‌نظر می‌رسد که تسلا بار دیگر در حال پذیرش یک ارز دیجیتالی است؛ اما این رمزارز در واقع بیت‌کوین نبوده و دوج کوین نام دارد. دوج کوین نوعی آلت‌کوین است که ابتدا به‌عنوان یک الگوی رفتاری ایجاد شد؛ اما در سالیان بعد به نوعی با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شد. این موفقیت احتمالا مدیون توئیت‌های مداوم ایلان ماسک در ارتباط با دوج کوین بوده و به نوبه خود احتمالا توجه تعداد بیش‌تری از کاربران را به سوی این رمزارز جلب کرده است.

“در آینده برخی محصولات تسلا از طریق دوج کوین قابل خریداری خواهند بود. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که اوضاع به چه شکل پیش می‌رود.” – elonmusk@؛ 14 دسامبر 2021

با این‌حال خرید خودرو از تسلا با استفاده از دوج کوین کماکان امکان‌پذیر نخواهد بود. بر اساس محتوای توئیت ایلان ماسک، دوج کوین به‌عنوان یک روش پرداخت پذیرفته می‌شود؛ اما مشتریان با استفاده از این رمزارز صرقا قادر به خریداری برخی کالاها نظیر کلاه، تی‌شرت یا سایر اقلام قابل عرضه توسط تسلا خواهند بود. همچنین توئیت ایلان ماسک موجب شد تا ارزش دوج‌ کوین تا 30 درصد افزایش پیدا کند. اما ماندگاری یا عدم ثبات این رشد ارزش در گذر زمان مشخص خواهد شد؛ اما بایستی خاطرنشان کرد که ارزهای دیجیتالی دارای ماهیتی فرار هستند.

موضوع جالب‌توجه اینکه به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک از طرفداران بزرگ دوج کوین است. مصاحبه اخیر مجله تایم نشان داد که به باور ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا، دوج کوین در مقایسه با بیت‌کوین ارز دیجیتالی بهتری برای تراکنش‌ها محسوب می‌شود. به باور وی بیت‌کوین بیش از آنکه برای خرید و فروش و انجام معاملات مناسب باشد؛ یک پس‌انداز ارزشمند به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH