اخراج کارمندان گوگلی که از تزریق واکسن خودداری می‌کنند

از آغاز شیوع فراگیر بیماری کووید 19 در جهان تقریبا 2 سال گذشته است؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که اوضاع به‌طور کامل عادی شده است. به‌ همین دلیل بسیاری از کمپانی‌ها از جمله شرکت‌های فعال در حوزه فناوری کماکان سیاست دورکاری از منزل را برای کارمندان خود اجرا می‌کنند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که برخی بازیگران اصلی صنعت نظیر گوگل روند تشدید قوانین مربوط به همه‌گیری را آغاز نموده‌اند.

گزارش خبرگزاری CNBC با محوریت یکی از اسناد داخلی شرکت گوگل نشان می‌دهد که غول فناوری به کارمندان خود هشدار داده که در صورت عدم رعایت قوانین مربوط به واکسیناسیون کووید 19 در شرکت احتمالا از محل کار خود اخراج خواهند شد. با این‌حال افرادی که بنا بر دلایل پزشکی یا مذهبی قادر به دریافت واکسن نیستند؛ جزو موارد استثناء به‌شمار رفته و معافیت ویژه‌ای به آن‌ها اعطاء خواهد شد. البته معافیت‌ها به‌صورت یک به یک بررسی شده و در صورت لزوم مورد موافقت قرار می‌گیرند. بر اساس محتوای گزارش، کارمندان گوگل برای اعلام وضعیت واکسیناسیون خود به شرکت تا روز 3 دسامبر (12 آذر ماه) فرصت داشتند.

در صورت عدم معافیت کارمند یا آپلود نکردن مدارک مربوط به واکسیناسیون وی در سیستم‌های داخلی شرکت، گوگل برقراری تماس با این افراد را آغاز خواهد کرد. روز 18 ژانویه 2022 (28 دی ماه) آخرین تاریخی است که کارمندان گوگل تا آن زمان ملزم به رعایت قوانین واکسیناسیون خواهند بود؛ در غیر این‌صورت کارمندان برای ماه آینده به “مرخصی اداری با حقوق” فرستاده خواهند شد.

امتناع بیش‌تر از پیروی از قوانین موجب صدور حکم مرخصی بدون حقوق شده و این دوره می‌تواند تا حداکثر 6 ماه طول بکشد. در 92 روز ابتدایی دوره، کارمندان مورد اشاره کماکان از مزایای کاری خود بهره‌مند خواهند شد. با این‌حال چنان‌چه پس از گذشت 6 ماه، وضعیت واکسیناسیون این افراد بدون تغییر باقی بماند؛ در این‌صورت حکم اخراج آن‌ها از گوگل صادر خواهد شد.

“ما انتظار داریم که تقریبا تمامی بخش‌های گوگل در ایالات‌متحده مشمول فرمان اجرایی اخیر خواهند بود. کلیه افرادی که به ساختمان گوگل وارد می‌شوند؛ بایستی به‌طور کامل واکسینه شده یا دارای یک محل اقامت تائید شده باشد که مجوز تردد یا فعالیت وی در محل شرکت را احراز نماید. آزمایشات مکرر جایگزینی معتبر برای واکسیناسیون به‌شمار نمی‌رود.”

همان‌طور که می‌توان حدس زد؛ کلیه کارمندان گوگل با دستور اخیرا صادر شده موافق نیستند. صدها نفر از این افراد در مخالفت با قوانین و الزامات اعلام شده برای تزریق واکسن اقدام به تنظیم طومار و امضای آن نموده‌اند. گوگل در واکنش به این اقدام اعلام کرده که کارمندان با بررسی نقش‌های مختلف در کمپانی متوجه عدم تضاد منافع خود با فرمان اجرایی اخیر خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH