کوالکام فرآیند توسعه تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 را آغاز کرده است

کمپانی کوالکام اخیرا از تراشه جدید اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 برای دستگاه‌های پرچم‌دار رونمایی کرد و اکنون برخی شایعات نشان می‌دهند که این شرکت تولیدکننده نیمه‌هادی روی توسعه تراشه پرچم‌دار آینده خود کار می‌کند.

به گفته یک خبرچین در شبکه اجتماعی Weibo، فرآیند توسعه تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 احتمالا پیش‌تر آغاز شده است. این خبرچین فعال در حوزه صنعت تراشه ادعا می‌کند که تسریع روند توسعه تراشه جدید بر اساس جدول زمانی اخیرا منتشر شده احتمالا با پیشرفت‌های شرکت مدیاتک در این زمینه چندان بی‌ارتباط نیست.

پردازنده پیشرفته اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 اکنون به‌تدریج در محصولات پرچم‌دار برخی تولیدکنندگان محبوب اسمارت‌فون به‌کار گرفته می‌شود. این تراشه با پیشرفت‌ها و قابلیت‌های گسترده‌تر نسبت به مدل‌های پیشین و همتایان خود در صنعت نیمه‌هادی عرضه می‌شود. یک خبرچین با شناسه Mobile Chip Masters با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo ادعا کرده که تراشه پرچم‌دار آینده اسنپ‌دراگون کوالکام احتمالا در 3 ماهه دوم سال 2022 عرضه خواهد شد. این خبرچین مشخصا از ماه مه 2022 به‌عنوان تاریخ عرضه تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 یاد کرده است.

انتظار می‌رود که تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 در مقایسه با اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و پردازنده قدرتمند Dimensity 9000 محصول شرکت مدیاتک از عملکرد بهتری برخوردار باشد. گمانه‌زنی مطرح شده توسط خبرچین نشان می‌دهد که کوالکام به منظور ارائه پاسخی مستقیم به تراشه Dimensity 9000 مدیاتک، فرآیند توسعه پلتفرم موبایلی جدید خود را به‌سرعت دنبال می‌کند. اگرچه این محصول جدید می‌تواند مجموعه‌ای از تراشه‌های اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 باشد که در بحبوحه بحران کمبود جهانی تراشه، تولید آن‌ها به کمپانی TSMC واگذار شده است.

اطلاعات اخیرا لو رفته از شکل‌گیری فضای رقابتی شدید میان شرکت‌های تولیدکننده تراشه حکایت دارد. در چنین فضایی تولیدکنندگان به منظور پیشی گرفتن از رقبای سرسخت خود در صدد عرضه پردازنده‌هایی بادوام، کارآمد و نوآورانه هستند.

تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH