ساعت هوشمند هواوی واچ D با قابلیت ECG و نمایشگر فشار خون معرفی شد

امروز شرکت هواوی از اسمارت‌فون P50 Pocket با تراشه اسنپ‌دراگون 888 و نمایشگر تاشو بدون شکاف رونمایی کرد. کمپانی چینی در کنار این هندست از ساعت هوشمند هواوی واچ D نیز رونمایی کرد؛ گجتی که انتشار اخبار پیرامون آن از چند هفته قبل آغاز شده است.

هواوی واچ D مجهز به یک نمایشگر لمسی رنگی از نوع آمولد با اندازه 1.64 اینچ، رزولوشن 456 در 280 پیکسل و چگالی پیکسلی 326ppi است. بدنه این اسمارت‌واچ از جنس آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و در 2 مدل رنگی مختلف شامل مشکی و تیتانیومی عرضه می‌شود.

بندهای هواوی واچ D از جنس لاستیک فلورو ساخته شده و در سایزهای متوسط و بزرگ عرضه می‌شوند. طول بندها در مدل متوسط و بزرگ به‌ترتیب برابر با 11.8 و 13.3 سانتی‌متر است.

این اسمارت‌واچ دارای مجموعه‌ای استاندارد از امکانات و ویژگی‌های مرتبط با سلامت و تناسب اندام مانند گام‌شمار، نمایشگر ضربان قلب، ردیاب خواب و نمایشگر سطح اکسیژن خون است. اما توانایی ثبت الکتروکاردیوگرام (ECG) و سنجش فشار خون مهم‌ترین ویژگی هواوی واچ D به‌شمار می‌رود.

هواوی واچ D از تکنولوژی Huawei TruBP استفاده می‌کند. در این‌حالت برای سنجش فشار خون مبتنی بر مچ دست از پمپ‌های هوای میکرو و کیسه‌های هوا استفاده می‌شود. هواوی ادعا می‌کند که با به‌کارگیری یک سنسور فشار یکپارچه با دقت بالا، مدار کنترل بازخورد فشار و یک مسیر گازی با مقاومت جریان پایین موفق به اندازه‌گیری فشار خون با حاشیه خطای 3± میلی‌متر جیوه شده است.

برای مشخصه الکتروکاردیوگرام نیز هواوی واچ D بر فناوری +TruSeen 5.0 تکیه دارد. این سامانه از 8 سنسور فوتوالکتریک دایروی‌شکل، یک جفت منبع نورانی با لنز شیشه‌ای خمیده از جنس یاقوت کبود و الکترودهای ECG با پوشش PVD بهره گرفته و با فیلتر شدن تداخلات احتمالی امکان دستیابی به نتایج دقیق فراهم می‌شود.

در تبلیغات مربوط به هواوی واچ D به قابلیت‌های این اسمارت‌واچ در زمینه تشخیص خطرات آترواسکلروز، آریتمی و آپنه خواب اشاره شده است. هواوی به کاربران این اسمارت‌واچ امکان می‌دهد تا به منظور درک هرچه بهتر اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت خود به سرعت از خدمات مشاوره آنلاین کارشناسان بهره‌مند شوند. هواوی اعلام کرده که به منظور سنجش دقت و قابلیت اطمینان‌پذیری ساعت هوشمند جدید خود با 301 بیمارستان در کشور چین همکاری نموده است. همچنین این محصول به‌عنوان یک دستگاه پزشکی کلاس 2 در سازمان غذا و داروی چین به ثبت رسیده است.

سنسور دما، NFC چند منظوره و گواهی حفاظتی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار سایر ویژگی‌های برجسته هواوی واچ D را تشکیل می‌دهند. هواوی به ظرفیت باتری واچ D اشاره نکرده است؛ اما مدعی شده که باتری این اسمارت‌واچ برای سناریوهای کاربری معمولی تا حداکثر 7 روز شارژدهی خواهد داشت.

هواوی واچ D با برچسب قیمتی 2988 یوان (معادل 470 دلار/ 415 یورو) روانه بازار خواهد شد. فروش این گجت پوشیدنی در بازار چین از روز 25 دسامبر (4 دی ماه) آغاز می‌شود. پیرامون عرضه این اسمارت‌واچ در بازارهای جهانی هنوز هیچ توضیحی ارائه نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH