اسمارت‌فون‌های آینده سامسونگ از سیستم‌عامل اندروید استفاده نخواهند کرد!

بر اساس یک گزارش جدید، سامسونگ احتمالا در حال آماده‌سازی خود برای آینده‌ای است که در آن گوشی‌های جدید این شرکت دیگر از سیستم‌عامل اندروید استفاده نمی‌کنند. در عوض این هندست‌ها مجهز به سیستم‌عامل جدیدی خواهند بود که فرآیند توسعه آن اکنون چند سالی است در آزمایشگاه‌های شرکت گوگل جریان دارد. چنان‌چه پیش‌تر اخبار مربوط به این حوزه را دنبال کرده باشید؛ در این‌صورت احتمالا متوجه شده‌اید که ما در خصوص سیستم‌عامل Fuchsia صحبت می‌کنیم.

در اوایل سال جاری مشخص شد که شرکت سامسونگ در فرآیند توسعه Fuchsia مشارکت داشته است. اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که غول کره‌ای احتمالا چند گام رو به جلوی دیگر برداشته و تصمیم گرفته تا استفاده از سیستم‌عامل اندروید را متوقف نماید. در این راستا سامسونگ تلاش می‌کند تا Fuchsia را به‌عنوان جایگزین اندروید مورد استفاده قرار دهد. با این‌حال تا آن زمان احتمالا کماکان چند سالی باقی مانده است.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط کاربران وبسایت SamMobile این سناریو در آینده‌ای نزدیک عملی نخواهد شد. این منبع خاطرنشان می‌کند که پذیرش سیستم‌عامل اوپن سورس و جدید شرکت گوگل توسط سامسونگ چندین سال زمان خواهد برد.

این فرآیند احتمالا به‌صورت همزمان با سایر شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون اجرا خواهد شد. گزارشات پیش‌تر منتشر شده ادعا کردند که Fuchsia به‌عنوان سیستم‌عامل جایگزین اندروید توسط گوگل معرفی شده است. در حال حاضر برای هرگونه اظهارنظر پیرامون ادغام سیستم‌عامل Fuchsia با رابط کاربری One UI یا هر پوسته اختصاصی دیگر سامسونگ هنوز خیلی زود است. ماهیت اوپن سورس سیستم‌عامل بدان معناست که کمپانی کره‌ای به آسانی می‌تواند پوسته و ویژگی‌های اختصاصی مورد نظر خود را به Fuchsia اضافه نماید.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که به سیستم‌عامل جدید Fuchsia مهاجرت خواهد کرد

مهاجرت به پلتفرم جدید صرفا یک پدیده تصادفی محسوب نمی‌شود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ تمامی این موارد بخشی از برنامه اصلی گوگل برای جایگزینی یک پلتفرم جدید قلمداد می‌شوند. Fuchsia برخلاف سیستم‌عامل اندروید از کد هسته لینوکس استفاده نمی‌کند؛ بلکه از یک کد جدید موسوم به Zircon بهره می‌گیرد. غول جستجوگر با توسعه Fuchsia قصد دارد تا امکان اجرای این سیستم‌عامل روی طیف گسترده‌ای از محصولات هوشمند از گجت‌های پوشیدنی گرفته تا اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها، کامپیوترها و دستگاه‌های اینترنت اشیاء را فراهم نماید. این سیستم‌عامل پیش‌تر به‌طور آزمایشی برای دستگاه Nest hub به‌کار گرفته شد.

بنابراین همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ سامسونگ احتمالا تنها شرکتی نیست که سیستم‌عامل اندروید را ترک خواهد کرد. چنان‌چه گوگل سیستم‌عامل Fuchsia را به‌عنوان جانشینی مناسب برای اندروید ارائه نماید؛ در این‌صورت اسمارت‌فون‌های پیکسل احتمالا پیش از سایر هندست‌ها از این پلتفرم جدید بهره‌مند خواهند شد. بنابراین احتمالا شرکت‌های دیگری نیز به استفاده از سیستم‌عامل Fuchsia گرایش پیدا خواهند کرد. در واقع محصولات عرضه شده توسط گوگل همانند گرداب، سایر شرکت‌ها را به سوی خود جذب نموده و این موضوع برای کمپانی‌های مختلف امری اجتناب‌ناپذیر به‌شمار می‌رود.

شرکت سامسونگ به‌دلیل درک بهتر از توسعه Fuchsia احتمالا از برتری خاصی نسبت به رقبای خود برخوردار خواهد بود. این شرکت کره‌ای ابتدا و پیش از سایرین با سیستم‌عامل جدید آشنا شده و این شروع زودهنگام احتمالا کلیدی برای حفظ برتری سامسونگ در عصر جدید بدون اندروید به‌شمار خواهد رفت.

موضوع جالب اینکه سامسونگ در عوض تلاش برای توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خود از ابتدا، کماکان همکاری با گوگل را ترجیح می‌دهد. کمپانی کره‌ای در گذشته تلاش کرد تا سیستم‌عامل تایزن را برای اسمارت‌فون‌های خود توسعه دهد؛ اما در ادامه ثابت شد که این پروژه با شکست مواجه شده است. در واقع شرکت‌هایی که برای توسعه سیستم‌عامل‌های اختصاصی خود تلاش کردند؛ نهایتا به موفقیت چندانی دست پیدا نکردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH