نمایشگرهای LTPO OLED آی‌فون 14 اپل توسط ال‌جی دیسپلی تولید خواهند شد

بر اساس یک گزارش جدید به‌نظر می‌رسد که ال‌جی دیسپلی با تولید نمایشگرهای LTPO TFT OLED موفق به جلب نظر اپل برای تامین بخشی از پنل‌های مورد نیاز آی‌فون 14 و تصاحب بخشی از سهم شرکت سامسونگ در این حوزه شده است.

سفارش جدید صحت گزارشات قبلی مبنی بر جاه‌طلبی ال‌جی دیسپلی برای تولید نمایشگرهای اولد اکسید پلی‌کریستالی با دمای پایین (LTPO) همراه با لایه نازک TFT برای اپل را تائید می‌کند.

این فناوری نمایشگر در حال حاضر برای گوشی‌های آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس به‌کار گرفته شده است. این پنل‌ها توسط شرکت سامسونگ تولید می‌شوند. پنل LTPO TFT OLED امکان فعالیت نمایشگر با نرخ نوسازی 120 هرتزی را فراهم نموده و اپل از آن در قالب فناوری نمایشگر پروموشن خود استفاده می‌کند.

بر اساس اعلام وبسایت The Elec، ال‌جی دیسپلی موفق به دریافت بخشی از سفارشات اپل برای پنل‌های نمایشگر شده است. کارشناسان معتقدند که دریافت این سفارش با وجود حجم کم آن برای تولیدکننده کره‌ای بسیار حیاتی است؛ زیرا این شرکت با برند چینی سازنده نمایشگر موسوم به BOE رقابت می‌کند. همچنین وبسایت The Elec ادعا می‌کند که ال‌جی دیسپلی حداقل بخشی از نمایشگرهای حفره‌دار مورد نیاز اپل را تامین خواهد کرد. در صورت صحت این اظهارات به‌نظر می‌رسد که گزارشات قبلی مبنی بر حذف ناچ از آی‌فون 14 پرو و استفاده از نمایشگر با حفره کروی‌شکل صحیح هستند.

بر اساس گزارشات، ال‌جی دیسپلی اخیرا در زمینه توسعه نمایشگرهای آی‌فون 13 با اپل همکاری نموده است. با این‌حال برند کره‌ای نهایتا موفق به دریافت سفارش تولید این پنل‌ها از سوی شرکت اپل نشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH