تست سرعت اینترنت 5G همراه اول با سرعت یک گیگابیت در ثانیه در نمایشگاه تلکام

همراه اول امکان تست سرعت اینترنت 5G را در نمایشگاه تلکام برای عموم مردم فراهم کرده است.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل‌های نوآورانه یا تلکام 1400 از تاریخ 2 دی ماه 1400 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز شده و تا پنجم دی‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

این نمایشگاه هر ساله میزبان شرکت‌های داخلی و خارجی تکنولوژی محور حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و به محلی برای ارائه معرفی فناوری‌های جدید این صنعت تبدیل شده است.

همراه اول به عنوان اپراتور اول کشور همواره حضوری گسترده در نمایشگاه تلکام داشته و تنها اپراتوری است که سایت 5G خود را به نمایشگاه تلکام 1400 آورده و استفاده عموم مردم از این سایت 5G آزاد است.

به این ترتیب همه افرادی که تلفن همراه شیائومی و هواوی با پشتیبانی از فناوری 5G تهیه کرده‌اند، می‌توانند به نمایشگاه تلکام سربزنند و بر روی سیمکارت همراه اول خود، به اینترنت 5G همراه اول متصل شده و از سرعت شگفت‌انگیز یک گیگابیت در ثانیه استفاده کنند.

سایت 5G پرتابل همراه اول در ورودی سالن 8-9 نمایشگاه تلکام قرار دارد و عموم مردم می‌توانند در این نقطه طعم اینترنت 5G همراه اول را تجربه کنند.

بر اساس گفته اپراتور این سایت، سایت حاضر در نمایشگاه تلکام سه سکتور دارد که هر سکتور دارای کریر ۱۰۰ مگاهرتز در باند فرکانسی ۳۴۰۰ تا ۳۵۰۰ مگاهرتزی است.

البته همانطور که گفته شد، تنها گوشی‌های 5G شیائومی و هواوی می‌توانند به این سایت متصل شوند و امکان اتصال گوشی‌های سامسونگ و اپل به سایت پرتابل 5G همراه اول وجود ندارد.

اما در تست‌‌های ما از اتصال به این سایت پرتابل 5G همراه اول، سرعت 1025 مگابیت در ثانیه ثبت شد که تصویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید. در واقع با اتصال به این سایت با سیمکارت عادی خودتان می‌توانید با سرعت یک گیگابیت در ثانیه دانلود داشته باشید. همچنین سرعت آپلود در این سایت 81 مگابیت بر ثانیه است و پینگ مقدار 10 میلی ثانیه را نشان می‌دهد.

البته همراه اول با همکاری شرکت یو‌تل امکان تجربه و تست سرعت اینترنت 5G برای کاربران خانگی با مودم 5G را نیز فراهم کرده‌ است. شرکت ارگ که با نام تجاری یوتل شناخته می‌شود، یکی از معتبرترین برندهای ایرانی در زمینه ساخت مودم است. این شرکت مودم 5G خود را به نمایشگاه تلکام 1400 آورده و به سایت پرتابل 5G همراه اول متصل کرده است.

مودم 5G یوتل با سیمکارت همراه اول به سایت 5G این اپراتور در نمایشگاه تلکام 1400 متصل شده و توانستیم سرعت این مودم را بر روی لپ‌تاپ آزمایش کنیم. بر اساس نتیجه به دست آمده از سایت Speed Test، مودم 5G یوتل سرعت دانلود 879 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 692 مگابیت بر ثانیه را ثبت کرده و بر روی لپ‌تاپ نشان داد که سرعت قابل توجهی است.

به این ترتیب همراه اول با تمرکز بر فناوری اینترنت 5G در نمایشگاه تلکام 1400 شرکت کرده و ما توانستیم دو تست مختلف از سرعت اینترنت نسل پنجم همراه اول بر روی موبایل و لپ‌تاپ داشته باشیم. سرعت اینترنت 5G همراه اول بر روی موبایل رقم شگفت‌انگیز یک گیگابیت بر ثانیه را نشان می‌داد، همچنین سرعت اینترنت 5G همراه اول توسط مودم خانگی 5G یوتل به سرعت 879 مگابیت بر ثانیه رسید.

البته لازم به ذکر است که توسعه اینترنت 5G توسط همراه اول از سال 95 آغاز شد اما اپراتور اول ایران نخستین سایت اینترنت 5G خود را سال گذشته در روز 4 اسفند در شهر مشهد راه‌اندازی کرد، دومین سایت 5G همراه اول نیز در مشهد افتتاح شد.

سپس همراه اول سایت‌های 5G خود را به تهران آورد و نخستین سایت 5G همراه اول در تهران در روز 10 اسفند 1399 در برج ستاره ونک تهران راه‌اندازی شد، چهارمین سایت 5G همراه اول در باغ کتاب تهران افتتاح شد و بعد از آن همراه اول از پنجمین سایت 5G خود در قم رونمایی کرد.

به این ترتیب روند راه‌اندازی سایت‌های 5G توسط همراه اول و دیگر اپراتورها در کشور ادامه دارد، براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، تا سال ۱۴۰۴، باید ده درصد از کاربران ایرانی از اینترنت نسل پنجم تلفن‌ همراه بهره‌مند شوند.

1 در مورد “تست سرعت اینترنت 5G همراه اول با سرعت یک گیگابیت در ثانیه در نمایشگاه تلکام”

  1. اینها همش درحدشعارویابرای ثروتمندانه برای من بازنشسته که نه توانایی تهیه گوشی 5Gرادارم چه فایده بچه هامم محرومن

    2
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH