وزیر ارتباطات: امسال اینترنت ثابت گران نخواهد شد

بیست‌ودومین نمایشگاه تلکام اکنون در حال برگزاری است. امروز عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از این نمایشگاه دیدن کرد و سپس در جمع خبرنگاران حضور یافت و به تعدادی از سوالات آنان پاسخ داد.

عیسی زارع‌پور، در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با گران شدن اینترنت ثابت گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، در سال جاری، قیمت اینترنت ثابت نباید تغییر کند. بنابراین تاکنون حتی یک ریال در تعرفه اینترنت ثابت، افزایش قیمت نداشته‌ایم و به همین منوال تا پایان سال نیز اینترنت ثابت گران نخواهد شد.

وی در ادامه به تعرفه تلفن ثابت اشاره کرد و گفت: مخابرات بابت نگهداری از خطوط تلفن ثابت، ماهانه سی هزار تومان هزینه می‌کند؛ این در حالی است که برخی خطوط تلفن در ماه، هزار تومان درآمد دارند و این مبلغ حتی کفاف نگهداری خطوط تلفن ثابت را نیز نمی‌دهد.

زارع پور افزود: در رابطه با تعرفه‌های تلفن ثابت، مخابرات در حال بررسی این موضوع است و قصد دارد تعرفه‌ها را اصلاح کند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با کیفیت اینترنت گفت: طی چند روز اخیر، کابل‌های تامین‌کننده پهنای باند بین‌الملل که قطع شده بودند؛ تعمیر شده‌اند و این موضوع باعث افزایش کیفیت اینترنت شده است. اما ما باید همچنان زیرساخت‌های ارتباطی را توسعه بدهیم تا به کیفیت بهتری دست پیدا کنیم.

وزیر ارتباطات در نهایت نسبت به رتبه جهانی اینترنت ثابت کشور، ابراز تاسف کرد و افزود: اینترنت ثابت ما از بین ۱۹۰ کشور، در جایگاه ۱۴۲ قرار دارد. در سال‌های اخیر زیرساخت‌های اینترنت همراه، رشد قابل‌توجهی داشته است، اما زیرساخت‌های اینترنت ثابت توسعه‌ای نداشته، که اگر داشت اکنون رتبه جهانی ما این نبود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH