سونی به‌دلیل کمبود جهانی تراشه، پذیرش سفارش برای برخی دوربین‌های خود را متوقف کرد

کمبود جهانی تراشه بر عملکرد صنایع مختلف تاثیرات چشمگیری داشته است. صنعت دوربین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با ادامه وضعیت بحرانی، شرکت سونی اعلام کرده که تولید برخی دوربین‌های خود را متوقف نموده و همچنین از پذیرش سفارش برای بعضی مدل‌ها معذور خواهد بود. این محصولات شامل انواع دوربین‌های سونی نظیر سری A و ZV-E10 هستند.

بر اساس اطلاعیه صادر شده توسط کمپانی ژاپنی “به‌دلیل تبعات ناشی از کمبود نیمه‌هادی‌ها در جهان، فرآیند خرید قطعات برای تولید محصولات تصویربرداری دیجیتال به تعویق افتاده است؛ بنابراین ما پذیرش سفارشات از جانب توزیع‌کنندگان و مشتریان خود در فروشگاه‌های سونی را متوقف نموده و برخی مدل‌های خاص را به‌صورت محدود عرضه خواهیم کرد.”

بر این اساس کمپانی دریافت سفارش برای دوربین‌های سونی a7C، a7II، a6400، a6600 و ZV-E10 را متوقف نموده است. بعلاوه سونی تولید 2 مدل a7II و a6100 را متوقف خواهد کرد. به بیان صادقانه دوربین‌هایی نظیر a7II و a6100 هر 2 به نوعی قدیمی محسوب می‌شوند.

از زمان عرضه دوربین a7ii تا به امروز شاهد عرضه مدل‌های جانشین در قالب سری a7iii و a7iv بوده‌ایم. بنابراین منطقی است که در باور سونی این مدل‌ها از اولویت بالاتری نسبت به a7ii برخوردار باشند.

 

در خصوص زمان از سرگیری سفارشات دوربین‌های مورد اشاره نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. با این‌حال مشتریان در صورت پافشاری بر تهیه یکی از آن‌ها می‌توانند به فروشگاه‌های محلی دوربین در محل سکونت خود مراجعه نموده و از مدل‌های باقی‌مانده موجود در انبار یکی را انتخاب نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH