احتمالا سری آیفون 15 اپل بدون درگاه سیم کارت عرضه خواهد شد!

کمپانی اپل برای نخستین بار در گوشی‌های هوشمند آیفون XS و XS مکس، قابلیت بهره‌مندی از سیم‌کارت‌های الکترونیکی موسوم به eSIM را معرفی کرد. قابلیت مذکور برای کاربران این دستگاه‌ها این امکان را فراهم می‌کند که در کنار سیم‌کارت فیزیکی خود، از سیم‌کارت الکترونیکی خود نیز بهره‌مند گردند.

براساس گزارشی که روز جاری در یک وب‌سایت برزیلی ارائه شده است، کمپانی اپل در نظر دارد که از سال آینده، شیار فیزیکی سیم‌کارت را از اسمارت‌فون‌‌های آینده‌ خود حذف نماید. طبق ادعای گزارش فوق، مدل‌های آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس که در سال 2023 عرضه خواهند شد، به احتمال فراوان فاقد اسلات فیزیکی سیم‌کارت بوده و این دستگاه‌ها برای اتصال به شبکه‌های تلفن همراه، تنها از سیم‌کارت‌های الکترونیکی eSIM پشتیبانی خواهند کرد.

همچنین گفته می‌شود که اسمارت‌فون‌های سال آینده‌ کمپانی اپل به طور همزمان از دو سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی نموده و این محصولات را می‌توان دارای عملکرد دو سیم‌کارته دانست.

لازم به ذکر است که این شایعات در مورد سری آیفون 15 شرکت اپل که در سال 2023 عرضه می‌شوند، رسما تأیید نشده و برای انتشار اخبار رسمی در خصوص این سری باید تا سال آینده صبر کرد. بنابراین توصیه می‌شود که به اطلاعات فوق‌الذکر با دیده‌ تردید نگریست.

حتی اگر اطلاعات منتشر شده در گزارش فوق صحت داشته باشد، انتظار می‌رود که این شرکت همچنان سری آیفون‌های جدید خود را، برای مناطقی که قابلیت پشتیبانی از eSIM در آن‌ها در دسترس نیست، همراه با اسلات سیم‌کارت فیزیکی روانه بازار نماید.

حذف پورت لایتنینگ از تلفن‌های هوشمند اپل

گفتنی است که پیش از این نیز شایعاتی در مورد برنامه‌ریزی اپل برای حذف پورت لایتنینگ از تلفن‌های هوشمند این شرکت منتشر شده بود. در صورتی که این شرکت، اسلات فیزیکی سیم‌کارت را نیز از گوشی‌های هوشمند خود حذف نماید، گام بلندی در زمینه‌ طراحی یکپارچه‌تر دستگاه‌های خود و همچنین بهبود مقاومت آن‌ها در برابر نفوذ آب خواهد برداشت.

شایان ذکر است که در حال حاضر تمامی این اطلاعات در حد حدس و گمان به نظر رسیده و هیچ منبع متقنی برای تایید هیچ یک از این ادعا‌ها وجود ندارد. با این حال کمپانی اپل سابقه‌ای دیرینه در اتخاذ برخی از تصمیمات جسورانه داشته و احتمال درستی و صحت این اطلاعات را نبایستی نادیده گرفت.

در حال حاضر علاقه‌مندان به محصولات این کمپانی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی‌های دستگاه‌های جدید اپل، چاره‌ای جز انتظار نخواهند داشت. انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در خصوص این سری منتشر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH