تاریخچه گوشی‌های سری P هواوی: یک سری محبوب با رکورد 100 میلیون فروش در 10 سال

در هفته‌ جاری مدیر ارشد محصول هوآوی، آقای وانگ یونگ‌گان، که مسئولیت توسعه‌ گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سری P هواوی را بر عهده دارد، آماری جدید از فروش این محصولات را منتشر نمود. وی در مصاحبه‌ اخیر خود عنوان کرد که فروش پرچم‌داران سری P کمپانی هواوی در سرتاسر جهان از 100 میلیون دستگاه فراتر رفته است. گفتنی است که این آمار، مجموع فروش این سری محبوب را از زمان عرضه‌ اسمارت‌فون هواوی اسند P1 نشان می‌دهد که حدوداً 10 سال پیش توسط این شرکت چینی روانه بازار شد.

این مدیر ارشد هواوی، از طریق یک پست وبلاگ در فروم آنلاین Huawei Xinsheng (یک جامعه‌ آنلاین برای کاربران هواوی در کشور چین)، چند و چون پروسه‌ عرضه‌ این سری را به اشتراک گذاشت. در پست مذکور، موفقیت‌های کسب شده توسط کمپانی هواوی در طول 10 سال و از زمانی که این شرکت اولین پرچم‌دار این سری موسوم به هواوی اسند P1 را در ژانویه سال 2012 معرفی و روانه بازار نمود، منعکس شده است.

جالب است بدانید که کمپانی هواوی توسعه اسمارت‌فون اسند P1 را در تابستان سال 2011 میلادی آغاز نمود. این شرکت چینی در تاریخ مذکور در صدد آن بود که با عرضه‌ اولین گوشی هوشمند پرچم‌دار خود با قیمتی رقابتی، نامی برای خود در صنعت گوشی‌های هوشمند دست و پا کند.

مدیر ارشد کمپانی هواوی اذعان نمود که در آن سال، این شرکت از تیم تحقیقاتی خود از شهر‌های پکن، شانگهای و شیان دعوت کرده بود تا به شهر شنژن پرواز کرده تا به همراه تیم طراحی مستقر در شنژن، به توسعه‌ اسمارت‌فون هواوی اسند P1 کمک رسانند.

تمامی پرچم‌داران سری P کمپانی هواوی از گوشی هوشمند هواوی اسند P1 (تصویر بالا سمت چپ) تا هواوی P50 Pocket (تصویر پایین سمت راست)

وی افزود که پس از ماه‌ها تحقیق در بازار و ثبت نمونه‌های اولیه، سرانجام در ژانویه سال 2012 میلادی اسمارت‌فون هواوی اسند P1 همراه با صفحه نمایش امولد 4.3 اینچی، پردازنده‌ دو هسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و یک دوربین عقب 8 مگاپیکسلی از نوع BSI روانه بازار شد. این گوشی هوشمند که بسیار سبک وزن محسوب می‌شد، 7.6 میلی‌متری ضخامت داشته و در آن زمان با قیمت 471 دلار آمریکا عرضه شد.

اگرچه که گوشی هوشمند هواوی اسند P1، با هیچ متر و معیاری دستگاهی پرفروش نبود، اما کمپانی هواوی با عرضه‌ این دستگاه پرچم‌دار خود در کشور چین، اولین گام برای انتقال از یک شرکت B2B (Business to Business) به یک شرکت B2C (Business to Consumer) را محکم برداشت.

اسمارت‌فون هواوی اسند P1

پرچمدار بعدی سری P هواوی، اسند P2 نام داشت. این اسمارت‌فون در سال 2013 میلادی و خارج از کشور چین و در بازار‌هایی مانند بازار‌های اروپایی و ژاپن عرضه شده و در کشور چین روانه بازار نشد.

علت عرضه نشدن این گوشی هوشمند در چین، برخورداری این دستگاه از قابلیت اتصال 4G بود که تا سال 2014 میلادی پشتیبانی مناسبی در این کشور نداشت. بنابراین درآن سال هواوی تصمیم گرفت که پرچم‌دار خود را در دیگر بازار‌های جهانی عرضه کند. شایان ذکر است که اسمارت‌فون هواوی اسند P2، اولین پرچم‌دار شرکت هواوی بود که به تراشه‌ انحصاری تولید شده توسط این کمپانی، موسوم به کایرین مجهز شد.

چندی بعد هواوی پرچم‌دار دیگری موسوم به اسند P6 را روانه بازار نمود که از زبان طراحی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. اسمارت‌فون P6 با ضخامت تنها 6.18 میلی‌متر، باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان در زمان عرضه خود محسوب می‌شد.
با نگاهی اجمالی به گذشته می‌توان دریافت که طراحی این پرچم‌دار کمپانی هواوی، بعد‌ها به عنوان زبان طراحی غالب پرچم‌داران سری P این شرکت در سال‌های آینده تعریف شد.

گوشی هوشمند هواوی اسند P6

جهش بزرگ هواوی در زمینه طراحی سری فوق‌الذکر، عرضه‌ اسمارت‌فون P9 به بازار بود که از دوربین دو‌گانه در بدنه‌ پشت بهره می‌برد. گفتنی است که گوشی هوشمند هواوی P9، اولین اسمارت‌فونی محسوب می‌شد که کمپانی هواوی در قسمت دوربین‌های آن با شرکت معروف لایکا همکاری کرد.

ماژول دوربین اسمارت‌فون P9 به یک لنز رنگی معمولی و همچنین یک لنز تک رنگ مجهز شده بود. مکانیزم ثبت تصاویر نیز به گونه‌ای طراحی شده بود که ابتدا تصاویر توسط هر دو لنز ثبت شده و سپس با بهره‌گیری از یک نرم افزار محاسباتی و عملکردی، بهترین عکس برای کاربر ارائه می‌شد.

نسل بعدی گوشی‌های هوشمند سری P هواوی، تحولی شگرف در زمینه عکاسی و تصویربرداری به نمایش گذاشت. این اسمارت‌فون که هواوی P20 پرو نام داشت به یک ماژول دوربین سه‌گانه مجهز شد که متشکل از یک لنز عریض، یک لنز تک‌رنگ و یک لنز تله‌فوتو برای عکاسی چند‌منظوره بود. شایان ذکر است که اسمارت‌فون هواوی P20 Pro در گزینه‌ رنگی محبوب موسوم به Twilight عرضه شد که فلسفه طراحی این سری پرچم‌دار هواوی را در بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا تقویت کرد.

هواوی پی 20 پرو

نسل بعدی سری فوق، گوشی هوشمندی بود که تحت عنوان هواوی P30 روانه بازار شد. این اسمارت‌فون از نوع جدیدی از لنز‌های رنگی با نام RYYB بهره می‌برد که موجب ثبت تصاویر بهتر توسط دوربین دستگاه می‌شود. متعاقبا پس از این سری، خانواده P40 هواوی معرفی و عرضه شد. این سری که تغییراتی جزئی نسبت به نسل قبل خود داشت، قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری را نیز برای این سری به ارمغان آورد.

چندی پیش نسل جدید سری P هواوی موسوم به سری P50 که حتی زمزمه لغو عرضه‌ آن به گوش می‌رسید، روانه بازار شد. در نهایت کمپانی هواوی در هفته‌ جاری از اسمارت‌فون P50 Pocket را نیز پرده برداشت. گفتنی است که کمپانی هواوی با عرضه‌ این گوشی هوشمند که اولین گوشی پرچم‌دار تاشوی این شرکت محسوب می‌شود، نشان داد که طبق معمول نوآوری‌های جدید خود را در پرچم‌داران سری P خود ارائه می‌کند.

اسمارت‌فون هواوی P50 Pocket

1 در مورد “تاریخچه گوشی‌های سری P هواوی: یک سری محبوب با رکورد 100 میلیون فروش در 10 سال”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH