ال‌جی از فناوری OLED EX با روشنایی بیش‌تر از سایر تلویزیون‌های اولد رونمایی کرد

ال‌جی دیسپلی اخیرا با چندین مورد نوآوری و رونمایی از طرح‌های مفهومی خیره‌کننده برای نمایشگرهای تلویزیونی خود خبرساز شده است. همچنین این شرکت پیش‌تر برخی طرح‌های مربوط به نمایشگر شفاف خود را به معرض نمایش گذاشته است؛ الگوهایی که می‌توانند از سوی سایر شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

اکنون این کمپانی کره‌ای از فناوری OLED EX خود برای تلویزیون‌های اولد رونمایی کرده است. به گفته ال‌‌جی میزان روشنایی در فناوری جدید نسبت به نمایشگرهای اولد امروزی تا 30 درصد بیش‌تر است.

فناوری OLED EX جهت دستیابی به روشنایی بیش‌تر نمایشگر از دوتریوم و فناوری EX مبتنی بر الگوریتم شخصی‌سازی شده استفاده می‌کند.

ال‌جی دیسپلی در توضیح طرح مفهومی پشت پرده فناوری OLED EX خاطرنشان می‌کند که عبارت EX بیانگر تکامل (Evolution) و تجربه (eXperience) است و این موضوع با هدفگذاری کمپانی برای ارائه تجربیات جدید به مشتریان از طریق فناوری همواره در حال تکامل اولد در یک راستا قرار دارد.

فناوری OLED EX امکان دستیابی به نرخ نوسازی سریع‌تر و ارتقاء فوق‌العاده عملکرد کلی نمایشگر را فراهم می‌کند. این تکنولوژی امکان کنترل هرچه بیش‌تر نمایشگر تلویزیون با استفاده از فرآیندهای یادگیری ماشینی را فراهم می‌کند. بدین‌ترتیب به منظور نمایش دقیق‌تر جزئیات و رنگ‌های محتوای ویدیویی در حال پخش روی تلویزیون، انرژی ورودی نمایشگر بهینه‌سازی خواهد شد.

ال‌جی دیسپلی ادعا می‌کند که اکنون با کاهش 30 درصدی ضخامت نمایشگر، پنل OLED EX از حواشی باریک‌تری بهره خواهد برد. بنابراین کاربران با تجربه بصری فراگیرتر در یک محصول ممتاز سروکار خواهند داشت. ال‌جی دیسپلی در تمامی نمایشگرهای اولد تلویزیونی تولید شده در کارخانه Paju کره‌جنوبی از فناوری OLED EX بهره‌برداری خواهد کرد. این فرآیند در کارخانه گوانگژو چین از 3 ماهه دوم سال 2022 آغاز خواهد شد.

سری OLED EX بخشی از نمایشگرهای قابل معرفی ال‌جی در جریان نمایشگاه CES 2022 به‌شمار خواهد رفت. این رویداد طی ماه آینده برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH