کانن به‌زودی تولید دوربین‌های پرچم‌دار DSLR را متوقف خواهد کرد

دوربین‌های DSLR برای مدت چند سال بهترین گزینه در میان کاربران حرفه‌ای به‌شمار می‌رفتند. با این‌حال مشکل دوربین‌های DSLR به کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن‌ها مربوط نمی‌شود؛ بلکه اندازه بزرگ و حجم بالا مهم‌ترین مشخصه‌های منفی این دستگاه‌ها قلمداد می‌شوند. دوربین‌های بدون آینه برای حل این مشکل روانه بازار شدند و با وجود ارائه تصاویری با کیفیت مشابه یا حتی بهتر از بدنه‌ای با اندازه بسیار کوچکتر برخوردار هستند.

دوربین‌های DSLR و بدون آینه برای مدتی در کنار یکدیگر قابل دسترس بودند؛ اما به‌نظر می‌رسد که این وضعیت حداقل از جانب شرکت کانن به‌زودی دستخوش تغییر خواهد شد.  یومیوری شیمبان پس از گفتگو با فوجیو میتارای؛ رئیس و مدیرعامل شرکت کانن طی گزارشی اعلام کرد که این کمپانی تولید دوربین‌های DSLR پرچم‌دار خود را به‌زودی متوقف خواهد کرد. در واقع دوربین کانن 1D X Mark III آخرین مدل پرچم‌دار کمپانی به‌شمار خواهد رفت.

به گفته آقای میتارای “نیازمندی بازار با سرعت به سمت دوربین‌های بدون آینه در حال تغییر است. در همین راستا ما به‌طور پیوسته در حال جابه‌جایی افراد هستیم.” کمپانی با انتشار بیانیه‌ای پیرامون دوربین‌های اختصاصی PetaPixel خود اظهارات آقای میتارای را تائید و اعلام کرد: “همان‌طور که در مقاله گزارش شده است؛ ما قصد داریم تا مدل‌های پرچم‌دار آینده خود را از نوع کاملا بدون آینه عرضه نماییم. طبیعتا ما یک دوربین پایه RF را به‌عنوان مدل پرچم‌دار بعدی خود در نظر می‌گیریم.”

کانن در بازار دوربین‌های بدون آینه شروع بسیار دشواری داشته است؛ اما دوربین‌های پایه RF این شرکت طی سالیان اخیر پیشرفت‌های بسیار مطلوبی را تجربه نموده‌اند.

1 در مورد “کانن به‌زودی تولید دوربین‌های پرچم‌دار DSLR را متوقف خواهد کرد”

  1. بایدم متوقف کنه با ورود قدرتمندانه سونی به صنعت دوربین های بدون اینه و معرفی مدل های برتر توسط سونی این اتفاد افتاد و کنون هیچ حرفی برای گفتن نداره فعلا .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH