همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر (USDT)

ارز دیجیتال تتر از جمله ارزهای دیجیتال موجود در بازار است. دز طی مقاله همه چیز درباره ارز دیجیتال تتر می‌خواهیم به بررسی بیشتر و دقیق‌تری از USDT، ارزی دیجیتال که همواره قیمتی ثابت دارد، بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر (USDT)

ابتدا در زمینه همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر لازم است بدانید که این ارز، به واسطه شرکت آمریکایی آیفینکس (iFinex) عرضه شده است. علامت اختصاری تترUSDT است که خلاصه عبارت USD Tether بوده و علت نامگذاری آن این است که دلار آمریکا از آن حمایت می‌کند.

در بررسی همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر باید گفت که Tether از جمله معروف‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار است که در دسته استیبل کوین‌‌ها قرار می‌گیرد. این ارز به اندازه‌ای مهم بوده که سیاری از افراد، آینده ارز دیجیتال و رمز ارزها را وابسته به آن می‌دانند. همانطور که گفته شد، تتر در دسته استیبل کوین‌‌ها قرار دارد که ارز فیات به شمار می‌رود.

حال ممکن است این سؤال پیش بیاید: استیبل کوین‌‌ و ارز فیات چیست؟

به ارزهایی که مانند دلار و یا تومان که توسط دولت به صورت رسمی منتشر می‌شود و پشتیبانی دولت در پشت آن است، ارز فیات می‌گویند.

استیبل کوین‌ها در حقیقت یک نوع ارز دیجیتال وابسته به ارز واقعی (فیات) است. ارز دیجیتال استیبل کوین، به وسیله شرکت‌هایی متمرکز که پشتیبانی ارز را تأمین می‌کنند، ارائه می‌شوند. این عرضه و ارائه کردن با قرار دادن ارز فیات به عنوان وثیقه و یا از راه انواعی از الگوریتم‌هایی که وظیفه تنظیم بازار را (با توجه به میزان درخواست‌های مردم) برعهده دارند، صورت می‌گیرد. در ادامه با مقاله همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر با ما همراه باشید.

رمزارز تتر چیست؟

در این قسمت از مقاله همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر به بررسی این ارز می‌پردازیم. ارز دیجیتال تتر (با علامت (₮) نمایش داده می‌شود.) یک استیبل کوین با پشتیبانی ارز فیات است. همانطور که قبل‌تر گفنه شد، مرسوم‌ترین پشتیبان ارز Tether، دلار آمریکا است؛ به صورتی که هر USDT (نماد تتری که تحت پشتیبانی دلار است) 1 دلار ($۱) ارزش دارد. یکی دیگر از پشتیبان‌های این ارز، یورو است که نماد EURT را در بازار ارز دارد. تتر با ۹ میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار در جایگاه 3 در بین ارزهای دیجیتال، (یعنی پس از بیت‌کوین و اتریوم)، قرار دارد.

کسانی که ارز تتر را خریداری می‌کنند، شاهد تأثیر نوسانات قیمت بر روی ارزش آن نخواهند بود. اما باید توجه داشت که نوسانات قیمت ارز فیات پشتیبان آن، بر روی قیمت تتر تأثیرگذار است. برای مثال در صورت تغییر قیمت یورو و نوسانات قیمتی آن، ارزش ارز EURT به همان نسبت تغییر خواهد کرد.

حال سؤالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که کدام ارز می‌تواند برای شما مناسب باشد؟ به طور کلی باید گفت که اگر شما از دسته افرادی هستید که صرافی و یا کیف پول ارز برای شما اهمیت دارد، USDT-ERC20 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.  اما اگر پایین بودن کارمزد . بالا بودن سرعت تراکنش برای شما اهمیت دارد، USDT-TRC20 انتخاب مناسبی برای شما است.

چگونگی کارکرد ارز دیجیتال تتر

در این بخش از همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر به بررسی چگونگی کارکرد ارز دیجیتال تتر می‌پردازیم. این ارز در زمان‌های اولیه ورود به بازار، تنها بر روی پلتفرم Omni پایه‌ گذاری شده بود. این پلتفرم Omni صرفاً برای ارزهای دیجیتالی که به بلاکچین بیت‌کوین متصل بودند مورد استفاده قرار می‌گرفت. پس از آن نیز تترهایی که بر پایه اتریوم بودند، مورد توجه مردم قرار گرفتند؛ همچنان که در زمان حال نیز از این تترها استفاده بیشتری می‌شود.

همانطور که قبل‌تر نیز اشاره شد وثیقه از راه تأمین این ارز است؛ به این صورت که در برابر هر USDT، می‌توان ارز دیگری را با ارزش ۱$ سپرده دارند. همچنین در برابر هر USDT که به ارزش ۱$ است، می‌بایست در برابر 1 دلار از ارز فیات واقعی قابلیت تعویض را داشته باشد.

در همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر لازم به ذکر است که USDT فقط به کمک برخی از صرافی‌ها و یا به طور مستقیم از راه شرکت تتر قابلیت این تبدیل ارز را دارد.

چگونگی استخراج ارز دیجیتال تتر

در کاوش همه چیز در مورد تتر به روش‌های استخراج ارز دیجیتال تتر می‌پردازیم؛ اما در ابتدا باید بدانید که منظور از استخراج Tether چیست. استخراج ارز به این معنا است که بتوان تتر را به سابقه تراکنش بلاک اضافه کرد. این اضافه کردن به کمک سخت افزارها و پردازش آن‌ها صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که عرضه تتر نسبت به تقاضای بازار تغییر می‌کند، در نتیجه محدودیتی وجود ندارد.

دستگاه و سخت افزار ماینر ASIC از جمله دستگاه‌هایی است که برای استخراج تتر استفاده می‌شود. ویژگی این دستگاه این است که از رمز نگاری‌های ویژه‌ای برای استخراج تتر استفاده می‌کند.

ویژگی‌های ارز دیجیتال تتر

در این بخش همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر قصد داریم به برخی از ویژگی‌های مهم این ارز بپردازیم.

  • شفافیت اقتصادی

اطلاعاتی که مرتبط با ارزهای پشتیبان تتر هستند، به شکل آنلاین و در لحظه‌ می‌توان آ‌ن‌ها را پیگیری نمود.

  • ثابت بودن قیمت

همانطور که گفته شد قیمت تتر همواره برابر 1 دلار آمریکایی است. لازم به ذکر است که برخی مواقع این امکان وجود دارد که این قیمت ثابت به دلایلی از جمله عرضه و تقاضاهای بازار، دچار نوسانات کمی شود. برای مثال گاهی اوقات پیش می‌آید که قیمت این ارز 0.98 یا 1.02 دلار آمریکا متغیر باشد اما باز هم این نوسانات بسیار بالا و چشمگیر نیست.

خرید و فروش تتر

موارد استفاده از تتر یکی از بخش‌های مهمی است که می‌خواهیم در همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر، آن را بررسی کنیم. تترها کاربردهای مهمی دارند که همین کاربردهاست که باعث شده است این ارز به طرفداران زیادی برسد.

یکی از این کاربردها این است که به راحتی می‌توان باسرعت پول‌ را انتقال داد. این ثابت بودن قیمت تتر است که باعث شده است در بسیاری از مواقع جایگزین دلار باشد. علاوه بر این انجام دادن تراکنش‌های که به وسیله تتر صورت می‌گیرد، سریع و راحت‌ است. همین موضوع نیز باعث شده است که بتوان به سرعت سرمایه‌ها را انتقال داد

کیف پول تتر

در این بخش از همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر می‌خواهیم به کیف پول‌های ارز دیجیتال تتر بپردازیم. از کیف پول‌هایی که برای این ارز استفاده می‌شود، می‌توان به تراست ولت (Trust Wallet)، کوینومی (Coinomi)، مای ‌اتر والت (Myetherwallet)، اتمیک والت (Atomic Wallet) اشاره کرد. در ادامه به بررسی تراست ولت می‌پردازیم.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت کیف پولی چند ارزی بوده و به صرافی بایننس وابسته است. این کیف پول قابل دانلود برای اندروید و iOS از طریق گوگل پلی و اپ استور است. استفاده از این کیف پول رایگان بوده و استفاده از آن بسیار راحت است. همچنین این کیف پول به عنوان کیف پول بایننس (Binance) استفاده می‌شود.

بعد از نصب کیف پول و باز کردن برنامه گزینه ایجاد کیف پول جدید را انتخاب می‌کنیم. سپس در صفحه قوانین و مقررات گزینه continue را انتخاب و به مرحله بعد می‌رویم. حال با موافقت با موارد امنیتی کیف پول، گزینه continue را انتخاب و وارد مرحله بعد می‌شویم.

در این بخش لازم است تا عبارات بازیابی نمایش داده شده را در جایی امن نگهداری کنید. لازم به ذکر است که این عبارات را به کسی ندهید. همچنین باید بدانید که این عبارات قابل بازیابی نیستند. با انتخاب گزینه ادامه، در صفحه بعد بخش‌هایی وجود دارد که باید عبارات بازیابی به هم ریخته شده را مرتب کنیم و با ترتیب درست آن‌ها بچینیم. پس از انجام این کار بر روی گزینه done زده و وارد برنامه شوید.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) از انواعی از رمز ارزها مانند بیتکوین، اتریوم و همه رمز ارزهای مرتبط با آن، بایننس کوین و همه رمز ارزهای مرتبط با آن، Tron و … پشتیبانی می‌کند.

شما می‌توانید برای اضافه کردن ارز در تراست ولت از منو گوشه بالا سمت راست برنامه اقدام نمایید. پس از انتخاب این گزینه، در صفحه باز شده، فهرستی از ارزهای دیجیتال نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید با انتخاب رمز ارز مورد نظرتان آن را به لیست اضافه نمایید. در صورتی که ارز مورد نظر شما نمایش داده نشده بود، در قسمت Search نام آن را جستجو نمایید.

وارد سایت https://www.coingecko.com/en شوید و اطلاعات رمز ارز مدنظرتان را جمع آوری کنید.

برای ارسال رمز ارز در صفحه اصلی برنامه و یا انتخاب گزینه Send در بالای صفحه، آن رمز ارزی را که می‌خواهید ارسال کنید را انتخاب نمایید. سپس در صفحه بعد نام ارز مورد نظر را را وارد وگزینه Send را انتخاب نمایید و مراحل را کامل کنید.

برای دریافت رمز ارز از فهرستی که وجود دارد، رمز ارزی که می‌خواهید دریافت کنید را انتخاب نمایید. علاوه بر این نیز می‌توانید با گزینه Receive رمز ارز مدنظرتان را انتخاب نمایید. پس از بررسی موارد، گزینه Receive را انتخاب نمایید.

در پایان بررسی مقاله همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر باید بیان نمود که ارزهای دیجیتال با توجه به طرفداران روز افزونشان، دارای آینده‌ای درخشان هستند که می‌توانند سود بسیار عالی را نصیب صاحبان خود کنند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر (USDT)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH