اپل احتمالا به‌دنبال جایگزینی تاج دیجیتالی اپل واچ با یک سنسور اپتیکی است

پتنت جدید شرکت اپل نشان می‌دهد که تاج دیجیتالی اپل واچ احتمالا به‌زودی با یک حسگر نوری جایگزین خواهد شد. بر اساس گزارش منتشر شده توسط وبسایت Patently Apple، حسگر اپتیکی احتمالی از ژست‌های حرکتی به‌عنوان روشی برای کنترل اپل واچ استفاده می‌کند.

بنابراین سنسور مذکور به‌عنوان جایگزینی برای تاج دیجیتالی کنونی نقش‌آفرینی خواهد کرد. بعلاوه سنسور اپتیکی احتمالا قادر به سنجش ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، فشار خون و سایر داده‌های بیومتریکی خواهد بود.

پتنت جدید مربوط به حسگر نوری به احتمال فراوان مشابه با تاج دیجیتالی اپل واچ عمل می‌کند. در این‌حالت کاربر احتمالا انگشت خود را در مقابل حسگر نوری حرکت داده و با تشخیص ژست وی توسط حسگر، اپل واچ از این اطلاعات برای کنترل سیستم یا تغییر اطلاعات نمایش داده شده استفاده خواهد کرد.

حساسیت سنسور اپتیکی اپل واچ احتمالا برای تشخیص حرکات کاربر در فواصل مختلف از حسگر قابل تنظیم خواهد بود. بر اساس محتوای پتنت، این سنسور احتمالا به گونه‌ای قابل تنظیم است که با لمس آن توسط کاربر یا اجرای ژست‌های حرکتی در فواصل کوتاه از آن، تشخیص حرکات امکان‌‌پذیر خواهد شد.

پتنت جدید اپل واچ تحت‌عنوان “ساعت با حسگر اپتیکی برای ورودی کاربر” به ثبت رسیده است. بر اساس اعلام اپل در این پتنت جدید از قطعات متحرک کمتری استفاده خواهد شد؛ پدیده‌ای که نهایتا به افزایش دوام اپل واچ کمک خواهد کرد. هرچه تعداد قطعات متحرک در یک دستگاه بیش‌تر باشد؛ احتمال خرابی این قطعات در مقاطع زمانی مختلف و بنا بر دلایل متفاوت افزایش خواهد یافت. همچنین پتنت جدید اپل برای اسمارت‌واچ این شرکت در صدد ایجاد فضایی خالی است که می‌تواند جهت استقرار اجزای اضافی درون اپل واچ مورد استفاده قرار گیرد.

اگرچه پتنت جدید اپل تحت‌عنوان “ساعت با حسگر اپتیکی برای ورودی کاربر” هم‌اکنون به ثبت رسیده است؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که اپل لزوما از فناوری مذکور در یک محصول واقعی استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH