تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ در روز 21 دی ماه معرفی خواهد شد

تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ زودتر از موعد مورد انتظار معرفی خواهد شد. تراشه پرچم‌دار جدید سامسونگ مجهز به پردازنده گرافیکی AMD در روز 11 ژانویه (21 دی ماه) معرفی می‌شود. این تاریخ با موعد برگزاری رویداد CES و زمان رونمایی احتمالی از اسمارت‌فون گلکسی S21 FE یک هفته فاصله دارد.

البته گلکسی S21 FE بسته به منطقه عرضه با یکی از 2 تراشه قدیمی‌تر اسنپ‌دراگون 888 کوالکام یا اگزینوس 2100 سامسونگ عرضه خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این تراشه جدید برای پرچم‌داران سری گلکسی S22 به‌کارگیری خواهد شد؛ هندست‌هایی که احتمالا در ماه فوریه سال 2022 به بازار عرضه می‌شوند.

“بازار بازی در آینده نزدیک به شکلی جدی داغ خواهد شد. منتظر معرفی تراشه آینده اگزینوس با GPU جدید مبتنی بر معماری RDNA 2 در روز 11 ژانویه باشید.” – واحد تولید نیمه‌هادی سامسونگ؛ 30 دسامبر 2021

پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA 2 مشخصه برجسته تراشه اگزینوس 2200 به‌شمار خواهد رفت. این معماری پیش‌تر در پردازنده‌های گرافیکی سری RX 6000 شرکت AMD نیز مورد استفاده قرار گرفته است. بعلاوه تراشه‌های سفارشی به‌کارگیری شده در مدل‌های فعلی کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس نیز از معماری مشابهی بهره گرفته و کنسول دستی Valve Steam Deck نیز در آینده از همین معماری استفاده خواهد کرد.

با عرضه این تراشه، دستگاه‌های موبایلی برای نخستین بار از فناوری ردیابی پرتوی در سطح سخت‌افزاری بهره‌مند خواهند شد. بنابراین نحوه مواجهه صنعت گیمینگ با این موضوع امری جالب‌توجه خواهد بود.

در واقع به‌نظر می‌رسد که تراشه اگزینوس 2200 با تمرکز بر مقوله گیمینگ معرفی خواهد شد؛ زیرا تمامی تراشه‌های پرچم‌دار اندرویدی از سخت‌افزاری مشابه در بخش CPU بهره گرفته و همگی مجهز به هسته‌های جدید ARM هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH