اینترنت LTE چیست؟

امروزه بسیاری از امور زندگی آنلاین و با استفاده از اینترنت انجام می‌شود؛ هر شخصی در دنیای امروز، زمان زیادی را در اینترنت می‌گذراند. به همین دلیل داشتن سرعت و کیفیت مناسب در سرویس اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردار است. امروزه سرویس‌های اینترنتی، خدمات متنوع و با کیفیتی داشته و هر کدام ویژگی خاصی دارند. در این مقاله قصد داریم به یکی از سرویس‌های ویژه یعنی اینترنت ال تی ای پرداخته و پرسش اینترنت lte چیست را پاسخ دهیم.

اینترنت Lte چیست؟ 4g بهتر است یا lte؟

در پاسخ به اینترنت lte چیست، ابتدا باید سه حرف LTE را معنا کنیم. واژه LTE در اصل مخفف جمله Long Term Evolution به معنای، تکامل بلند مدت است. در نتیجه اینترنت td lte یک نسل مجزا و جدید از سایر شبکه‌های موبایل محسوب نمی‌شود، بلکه می‌توان گفت آن شاخه‌ای از اینترنت 4G است.

با ورود اینترنت 4G به دنیای تکنولوژی، وجود یک معیار و قانون برای تعریف سرعت آن الزامی بود. زیرا که اینترنت 4G، فقط یک اتصال اینترنتی سریع‌تر از 3G نیست و باید مفهومی جداگانه و مستقل داشته باشد. اما خود استاندارد‌سازی و ایجاد معیار درباره اینترنت 4G، زمینه ساز مشکلات دیگری شد. بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت 4G، نمی‌توانستند سرعت دقیق و تعیین شده این سرویس را به کاربران ارائه دهند. پس تا زمانیکه این شرکت‌ها خدمات خود را براساس تعریف دقیق 4G ارائه نمی‌دادند، نباید سرویس ارائه کننده 4G هم نامیده می‌شدند. در چنین شرایطی فناوری LTE یا اینترنت td lte روی کار آمد. به این معنا که سرویس اینترنتی LTE از 3G پر‌سرعت‌تر است اما به 4G نمی‌رسد. فناوری LTE به دو صورت FD-LTE و  TD-LTEعرضه می‌شود. ما در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی اینترنت td lte بپردازیم.

همه چیز درباره اینترنت td lte+مزایا و معایب

اینترنت td lte آخرین نسل اینترنت ثابت است که در حقیقت به صورت بی‌سیم برای تامین اینترنت مکان‌هایی چون شرکت‌های تجاری و منازل مسکونی به کار می‌رود. TD-LTE در مقایسه با سایر سرویس‌های اینترنتی مثل ADSL و VDSL، سرعت آپلود و دانلود بهتری دارد. همچنین کاربران اینترنت TD-LTE دیگر با محدودیت‌های مکانی و الزام داشتن خط ثابت روبرو نیستند.

برای راه اندازی سرویس اینترنت TD-LTE به یک مودم و سیمکارت مخصوص نیاز دارید. سیمکارت اینترنت LTE قابلیت تماس و ارسال پیامک را نداشته و فقط روی مودم نصب می‌شود. در ایران هر اپراتور و شرکت عرضه کننده خدمات اینترنتی، مودم‌های مخصوص خود را ارائه می‌کند. این مودم‌ها قفل شده یا در اصطلاح لاک هستند و شما نمی‌توانید از مودم یک اپراتور، برای اینترنت اپراتوری دیگر استفاده کنید.

مزایای اینترنت TD-LTE به نسبت دیگر اینترنت‌های همراه و ثابت

  • با اینترنت TD-LTE دیگر خبری از محدودیت مکانی نیست و شما می‌توانید در هر مکان از این سرویس استفاده کرده و آنلاین باشید.
  • برای استفاده از این اینترنت، نیازی به ایجاد زیرساخت جدید نیست. به عنوان مثال برای دریافت سرویس‌هایی چون VDSL و یا فیبر نوری، کارشناسان باید محل زندگی شما را بررسی کرده و سپس سیم‌کشی یا کشیدن فیبر را انجام دهند. اما برای راه‌اندازی اینترنت TD-LTE فقط باید یک سیمکارت و مودم خریداری کنید.
  • با توجه به قیمت سایر سرویس‌های اینترنتی، td-lte تعرفه اینترنت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر و متنوع‌تر است. برخی از شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی مثل ماهان نت، طرح‌ها و جشنواره‌های اینترنتی بسیار به‌صرفه‌ای را برای مشتریان خود ارائه کرده‌اند. ماهان نت حتی برای اموری چون بورس و گیمینگ بسته‌های اختصاصی عرضه کرده است.

اینترنت TD-LTE در کنار مزایای بی‌شمار، معایبی هم دارد. اولین ایراد این سرویس هزینه بالاتر نسبت به ADSL است. البته باید توجه داشت که باتوجه به سرعت بسیار بالای این سرویس، پرداخت هزینه بالاتر منطقی است. دومین ایراد اینترنت TD-LTE اتمام سریع‌تر ترافیک نسبت به سایر سرویس‌هاست. درصورتی‌که قصد تهیه اینترنت پرسرعت TD-LTE را دارید، باید نسبت به تهیه‌ی بسته‌های حجمی اقدام کنید.

مهم‌ترین نکته درباره میزان سرعت اینترنت TD-LTE

یکی از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار در میزان سرعت آپلود و دانلود اینترنت TD-LTE به مناطق تحت پوشش td lte برمی‌گردد. این یعنی هرچه میزان آنتن‌دهی بهتر باشد، اینترنت نیز سریع‌تر خواهد بود. به عنوان مثال شرکت ماهان نت، اینترنت td lte را با حداکثر سرعت 40 مگابیت ارائه می‌دهد. تعداد مناطق تحت پوشش td lte با ماهان نت نیز به 1100 شهر می‌رسند.

خرید اینترنت td-lte از بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت

در این مقاله به پرسش اینترنت lte چیست پاسخ داده و درباره فناوری TD-LTE صحبت کردیم. تعرفه مناسب، سرعت بالا و عدم نیاز به خط تلفن ثابت باعث شده، اینترنت TD-LTE به انتخاب اول شرکت‌های تجاری و کاربران خانگی تبدیل شود. اگر قصد راه‌اندازی اینترنت td lte را دارید، باید از خدمات بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت یعنی ماهان نت استفاده کنید.

ماهان نت به عنوان اولین شرکت عرضه کننده خدمات اینترنت پرسرعت، سرویس اینترنت TD-LTE را نیز به مجموعه خدمات خود اضافه کرده است. پشتیبانی قوی، سرعت بالا و تعرفه مناسب باعث شده ماهان نت به عنوان، یکی از بهترین شرکت‌های ارائه کننده اینترنت شناخته شود. برای آگاهی از تعرفه‌های به‌صرفه ماهان نت، فقط کافیست از طریق شماره 1514 با مشاورین ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH