شکست آمازون

شکست آمازون از سه شرکت ناآشنا در تجارت الکترونیک

اگرچه آمازون همچنان رتبه اول را در بازار تجارت الکترونیک ایالات متحده دارد، اما امسال ما شاهد تعداد کاربران بیشتری در اپ‌های متعلق به رقیبان این شرکت نسبت به خود آمازون بوده‌ایم. اپلیکیشن‌هایی که نهایتا منجر به شکست آمازون و سقوط آن به جایگاه چهارم شده‌اند.

طبق داده‌های جدید از پلتفرم هوشمند داده‌ها (Apptopia)، این غول تجارت الکترونیک امسال در جایگاه چهارم نصب اپلیکیشن‌های خرید در سراسر جهان قرار گرفته است. این در حالی است که سال گذشته آمازون بیشترین نصب اپلیکیشن را در سراسر جهان داشت.

دلیل شکست و سقوط آمازون از رتبه اول به چهارم در سال جاری، رقبای نوظهوری است که ظاهرا همه کارها را کمی متفاوت‌تر از آنچه باید انجام می‌دهند.

شکست آمازون

طبق یک پست وبلاگ جدید از Apptopia، سه شرکت تجارت الکترونیکی که امسال توانستند از آمازون در نصب برنامه پیشی بگیرند، Shopee ،Shein و Meesho هستند.

شرکت Shopee، مستقر در سنگاپور با 203 میلیون بار دانلود در رتبه اول قرار گرفته است. این مقدار دانلود در حالی است که طیف خدماتی این شرکت تنها در بازارهای آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین خلاصه می‌شود. در همین حال، شرکت چینی شین با 190 میلیون بار دانلود جایگاه دوم را از آن خود کرده است. در نهایت، Meesho مستقر در هند که در تجارت الکترونیک اجتماعی در مد و محصولات خانگی تخصص دارد، با 153 میلیون دانلود در جایگاه سوم قرار گرفت.

در حالی که سه شرکت Shopee ،Shein و Meesho ممکن است از نظر نصب اپلیکیشن از آمازون پیشی گرفته و باعث شکست آن شده باشند، این غول تجارت الکترونیک طبق رتبه بندی Apptopia بیشترین دانلود را در ایالات متحده داشته است.

آمازون در بازار تجارت الکترونیک ایالات متحده نفوذ دارد، اما مدیران این شرکت همچنان به قانون‌گذاران می‌گویند که سهم اندک آنها از بازار خرده‌فروشی جهانی دلیل اصلی عدم پیگیری مقررات ضدتراست توسط این شرکت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH