سامسونگ به‌دنبال عرضه تلویزیون‌های میکرو LED با اندازه‌های بزرگ‌تر در سال 2022 است

شرکت سامسونگ پیش از آغاز نمایشگاه CES 2022 از سری جدید مانیتورها و تلویزیون‌های خود برای سال 2022 رونمایی کرد. سری جدید تلویزیون‌های سامسونگ شامل مدل‌های جدید میکرو LED، محصولات Neo QLED (مینی LED) و تلویزیون‌های لایف‌استایل است. تلویزیون‌های میکرو LED جدید ساخت کمپانی کره‌ای در اندازه‌های بیش‌تری عرضه شده و از کیفیت تصویر بهتر و عملکرد صوتی مطلوب‌تری برخوردار خواهند بود.

تلویزیون‌های میکرو LED جدید اکنون در اندازه‌های 89، 101 و 110 اینچی قابل دسترس هستند. این مدل‌ها از نمایشگرهای 4K با نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده می‌کنند. سامسونگ اعلام کرده که هر یک از 25 میلیون واحد لامپ LED با اندازه میکرومتری که در تلویزیون‌های میکرو LED جدید این شرکت به‌کار گرفته می‌شوند؛ قادر به تولید رنگ و نور اختصاصی خود خواهند بود. بدین‌ترتیب رنگ مشکی به شکلی ایده‌آل نمایش داده شده و ضمن دستیابی به سطوح بالای روشنایی، سایر رنگ‌ها نیز به‌صورت چشم‌نواز نشان داده می‌شوند.

اکنون تلویزیون‌های جدید دارای عمق مقیاس خاکستری 20 بیتی هستند. این موضوع به‌معنای امکان بازتولید رنگ‌ها با دقت بالاتر و توانایی ارائه 1 میلیون سطح مختلف از روشنایی و رنگ است. این تلویزیون‌ها فضاهای رنگی DCI-P3 و Adobe RGB را به‌طور کامل پوشش داده و رنگ‌ها را به شکلی واقعی نمایش می‌دهند. تلویزیون‌های میکرو LED جدید سامسونگ به لطف روشنایی بالا، حجم رنگ 100 درصدی و نمایش ایده‌آل رنگ مشکی در زمینه پخش محتوای HDR دارای عملکردی فوق‌العاده هستند. البته این تلویزیون‌ها با استانداردهای +HDR10 و AMD FreeSync Premium نیز سازگاری دارند.

همچنین تلویزیون‌های میکرو LED جدید مجهز به اسپیکرهایی در قسمت‌های فوقانی، تحتانی و جانبی هستند. بعلاوه سامسونگ فناوری دالبی اتموس را به تلویزیون‌های جدید خود اضافه کرده است. وجود این فناوری در کنار اسپیکرهای چند کاناله امکان پخش صدای فراگیر را فراهم می‌کند. از جنبه نرم‌افزاری نیز این تلویزیون‌ها نسخه جدیدی از سیستم‌عامل تایزن سامسونگ را اجرا خواهند کرد.

این پلتفرم از قابلیت‌هایی نظیر پیشنهاد محتوا، اپلیکیشن‌های متعدد و حتی امکانات مربوط به گیمینگ ابری برخوردار است. در این راستا کمپانی با برخی سرویس‌های گیمینگ ابری شامل Google Stadia، Nvidia GeForce Now و Utomik همکاری نموده است. همچنین کاربران با استفاده از مشخصه Watch Together ضمن برقراری تماس ویدیویی قادر به تماشای محتوا به‌همراه دوستان خود خواهند بود. بعلاوه تلویزیون‌های جدید از ابزارهایی نظیر Samsung Health، SmartThings، دستیار صوتی بیکسبی و Gaming Hub برخوردار هستند. به لطف وجود یک ابزار کالیبراسیون نمایشگر، کیفیت تصویر تلویزیون می‌تواند بیش از پیش ارتقاء پیدا کند. کالیبراسیون در حالت Basic Mode تنها 30 ثانیه زمان خواهد برد؛ در حالی‌که اجرای این فرآیند در حالت Professional Mode نیازمند 10 دقیقه زمان خواهد بود.

کمپانی کره‌ای یک پلتفرم کاملا جدید NFT را به مجموعه تلویزیون‌های هوشمند سال 2022 خود اضافه کرده است. کاربران با استفاده از این پلتفرم قادر به یافتن، خریداری و مبادله آثار هنری دیجیتال خواهند بود. سامسونگ اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری تلویزیون‌های جدید خود را اعلام نکرده است؛ اما با توجه به فناوری جدید نمایشگر و اندازه بسیار بزرگ این تلویزیون‌ها، قیمت‌گذاری آن‌ها احتمالا بسیار گران خواهد بود. بعلاوه زمان عرضه این محصولات نیز اعلام نشده است؛ اما انتظار می‌رود که فروش تلویزیون‌های جدید در برخی بازارهای مهم و منتخب تا پیش از پایان دوره 3 ماهه نخست سال 2022 آغاز شود.

1 در مورد “سامسونگ به‌دنبال عرضه تلویزیون‌های میکرو LED با اندازه‌های بزرگ‌تر در سال 2022 است”

  1. سایزهای بزرگی دارند به درد مردم نمیخوره البته اکثر شرکت های مطرح هر سال یا دو سال یکبار چند تا مدل میکرو ال ای دی با سایز بزرگ ارایه میکنند و این چیز جدیدی نیست فعلا سامسونگ هیچ تلویزیونی دردسته اولد و میکرو ال ای دی با سایز خوبی در بازار نداره که قابل خریداری باشه.شما همچنان باید lcd های این برندو تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH