6 شکست که در نیمه اول سال 2014 در دنیای اسمارتفونها اتفاق افتاد

شاید باور نکنید که بزرگترین‌ها هم نقاط ضعفی دارند که باعث می‌شود به این اصل که هیچ چیز و هیچ کس شش دانگ نیست واقعا ایمان بی‌آوریم. در مطلب زیر 6 تا از ویژگی‌ها و رویدادهایی که در حوزه تلفن‌های همراه هوشمند و در نیمه اول سال 2014 در نظر گرفته شده و اتفاق افتاده‌اند می‌پردازیم.

دوربین آلترا پیکسل اچ تی سی وان ام 8

The-UltraPixel-camera-on-the-HTC-One-M8

اگر بخواهیم به طور کلی به ام 8 نگاه کنیم، تنها می‌توانیم آن را با کلماتی چون فوق‌العاده توصیف کنیم، اما ظاهرا هر چیزی در این دنیا حداقل یک نقطه ضعف دارد. ام 8 نیز از این قاعده مستثنا نیست. دوربین آلترا پیکسل این هوشمند را می‌توان همین نقطه ضعف دانست. این دوربین سریع است و با کمک دوربین دوم افکتهای زیبایی روی عکسها می‌اندازد، اما با رزولوشن کم و نا کاملی نرم‌افزاری، عکسهایی در حد پرچمداران حال حاضر نمی‌اندازد.

2.اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 5

Samsung-Galaxy-S5s-fingerprint-scanner

زمانی که اس 5 معرفی شد، همه از اینکه این هوشمند مجهز به یک اسکنر اثر انگشت است، خوشحال بودیم، اما پس از مدتی استفاده از آن، متوجه شدیم که این اسکنر چندان هم قابل اعتماد نیست و بر خلاف Apple ID که بهترین اسکنر قرار گرفته در هوشمندهاست، این اسکنر تنها به یک اسباب بازی شبیه است. استفاده از آن به ویژه با یک دست راحت نیست و دقت آنهم به یک ارتقا جدی نیاز دارد.

3.مانیتور ضربان قلب سامسونگ گلکسی اس 5

Samsung-Galaxy-S5s-heart-rate-monitor

گلکسی اس 5 که قرار بود با همین دو ویژگی کلی طرفدار پیدا کند، ظاهرا تنها باعث دردسر خود شده است. مانیتور ضربان قلب قرار گرفته در این دستگاه کارایی چندانی نداشته و اگر یک کاربر واقعا بخواهد ضربان قلب خود را بداند، ترجیح می‌دهد که اینکار را همزمان با تمرین انجام دهد، نه اینکه تمرین را متوقف کرده و سپس سراغ اسمارتفون خود برود. بعلاوه این مانیتور قلب دقیقا همان کاری را می‌کند که خیلی از اپلیکیشن‌های موجود در فضای نت انجام می‌دهند. پس خرج اضافه چرا؟

4.محدودیت در عرضه گوشی OnePlus One در آغاز بکار

The-limited-availability-of-OnePlus-One-at-launch

سازندگان OnePlus با ادعاهایی که می‌کردند، انتظارات ما را نیز بالا برده بودند. پس از اینکه معرفی رسمی این هوشمند اتفاق افتاد، همگی شگفت زده بودیم، زیرا این دستگاه، هوشمندی بود با سخت‌افزار هوشمندهای سال 2014 اما با قیمتی فوق‌العاده ارزان و خوب در حدود 300 دلار. همه چیز خوب بود تا اینکه اعلام شد برای خرید یکی از این دستگاه‌ها، خریدار نیاز به یک دعوتنامه دارد و این دعوتنامه‌ها بسیار محدود هستند. آنجا بود که دیدیم با اینکه One اسمارتفون فوق‌العاده‌ای است، دسترسی به آن واقعا ناامید کننده است.

5.گوشیهای اندرویدی نوکیا

Nokias-Android-phones

نوکیا با معرفی دستگاه‌های اندرویدی تقریبا ما را سوراپرایز کرد. سه دستگاه با نام‌های Nokia z ،Nokia X+ ،Nokia XL و Nokia X2. پیش از آمدن آنها انتظار داشتیم که با دستگاه‌هایی قدرتمند و البته ارزان روبرو شویم ، اما سری اکس نوکیا کند بودند، سخت‌افزار ضعیف داشته و با اینکه اندرویدی بودند، محدودیت زیادی در دانلود اپلیکیشنها داشتند.

6.صفحات QHD

Pros-VS-cons-of-QHD-1440-x-2560-pixel-displays

می‌دانیم که داشتن یه صفحه QHD واقعا جذب است، همه چیز با کیفیت بالا و دقت تمام به نمایش در می‌آید، اما آیا واقعا پا گذاشتن به دنیای فراتر از فول اچ دی نیاز بوده است؟ با در نظر گرفتن دستگاه‌های مجهز به این صفحه، واقعا می‌بینیم که این نوع کیفیت، روی کارایی و عمر باتری تاثیر بسیار منفی گذاشته است.

4 در مورد “6 شکست که در نیمه اول سال 2014 در دنیای اسمارتفونها اتفاق افتاد”

  1. QHD به دلیل تعداد پیکسل هایش کارت گرافیکو در گیر میکنه ( جی3 در بعضی مواقع در حد اسنپ دراگون 600 نمره آورده)مصرفش بالاس کنترل و مقدار نور صفحه و کنتراست کم میشه

  2. فقط زد 2 کامل ترین اسمارت فون اندرویدی هر کس بتونه یک شکست از این گوشیو سایر گوشی های سونی بهم بگه بهش جایزه میدم

    سونی همیشه چیزی رو که مطمئنه که باعث موفقیتش بشه انجام میده

  3. یکی از دلایل فروش فوغ کم S5 رو میشه همین اسکنر اثر انگشت ناقص و حسگر ضربان قلب ناکارآمد دونست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH