قابلیت ویژه و جدید گوگل، تلفیق Google Voice و Hangouts

google voice

شرکت گوگل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در صنعت فناوری اطلاعات، موارد بسیاری را به امکانات روزمره ما در استفاده از شبکه وب افزوده است و در این میان قرار است تا قابلیت ویژه و جدید گوگل، تلفیق Google Voice و Hangouts باشد.

فناوری Google Voice به‌عنوان یکی از خدمات ویژه شرکت گوگل برای مکالمات اینترنتی شناخته می‌شود و در همین میان نیز این امکان قرار است تا به‌زودی به سیستم hang outs شرکت گوگل افزوده شود. البته این افزوده شدن به‌صورت انتخابی خواهد بود و تنها کاربران سیستم‌عامل گوگل یعنی گوگل کروم قادر به بهره‌گیری از آن خواهند بود و می‌توانند گزینه‌ای با نام مهاجرت از Google Voice به Hang outs را در میان گزینه‌های خود مشاهده نمایند.

این امر می‌تواند بسیار برای گوگل مفید باشد زیرا این شرکت با توجه به پیشرفت روزافزون نرم‌افزارهای مکالمه و گفتگوی اینترنتی، به‌صورت رسمی با نابودی نسبی این نرم‌افزار روبرو شده است و برای نجات آن به این اقدام هوشمندانه دست زده است.

این اقدام گوگل یکی از مجموعه اقدامات این شرکت برای تفکیک امکانات سیستم‌عامل خود از سایر سیستم‌های عامل همراه است. گوگل برنامه‌های ویژه‌ای برای ایجاد تغییرت اساسی در سیستم‌عامل اندروید دارد و تصمیم دارد تا این سیستم‌عامل را از ماجرای همیشگی مقایسه با سیستم‌عامل شرکت اپل یعنی iOS، خلاص نماید تا دیگر در رده خود رقیبی نداشته باشد. این امر تنها در کلام بسیار ساده و آسان است و در عمل، گوگل برای پیشی گرفتن از سیستم‌عامل اپل باید اقدامات بسیار سنگینی را انجام دهد و تغییرات کوچک پاسخگوی این نیاز نخواهد بود. در یکی از اقدامات یاد شده، گوگل قصد دارد تا با بهبود مرورگر وب خود یعنی گوگل کروم به سراغ بهبود شرایط کلی عملکرد اندروید برود ولی همان‌طور که اشاره شد این اقدام به‌تنهایی برای رساندن اندروید به مرتبه‌ای متفاوت با iOS کافی نخواهد بود.

اندروید که به‌تازگی از نسخه جدید اندروید رونمایی کرده است و برنامه عرضه آن را اعلام نمود، قصد دارد تا بخشی از تغییرات خود را در نسخه فعلی و رده‌های موجود از اندروید کیت کت عرضه نماید ولی قسمت عمده‌ای از تغییرات گوگل بر روی اندروید بعدی اعمال خواهد شد. به‌تازگی به‌روزرسانی نسخه 4.4.4 به کاربران محدودی عرضه شده است که شامل تغییرات امنیتی بوده است ولی کلیت این سیستم‌عامل را بدون تغییر باقی گذاشته است.

گوگل Voice به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای محبوب گوگل شناخته می‌شد ولی به‌صورت روزبه‌روز محبوبیت خود را از دست داد و با نرم‌افزار محبوب و پرکاربرد سال‌های 2009 و 2010 فاصله بسیار زیادی دارد و این اقدام گوگل ممکن است به حیات این برنامه یا به عبارت بهتر سرویس، کمک شایانی کند و از نابودی کامل آن جلوگیری نماید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH