آغاز عصر جدید لیون کامپیوتر با توسعه کسب‌و‌کار و تولید محصولات سخت افزاری

شب گذشته مراسم رونمایی از لوگو و هویت بصری جدید لیون کامپیوتر با حضور اهالی فناوری و اصحاب رسانه در ساختمان اصلی لیون کامپیوتر برگزار شد. در این مراسم مدیران ارشد لیون کامپیوتر به تشریح معانی هویت بصری جدید لیون کامپیوتر و برنامه‌ها و اهداف این شرکت برای آینده پرداختند.

در ابتدای این رویداد، علی صدرالدینی، مدیر روابط عمومی لیون کامپیوتر به روی صحنه آمد و در مورد لوگو و هویت بصری جدید لیون کامپیوتر توضیحاتی را ارائه داد.

صدرالدینی گفت: ما همیشه در لیون کامپیوتر می‌گفتیم که «بی‌ریخت شروع کن ولی به مرور زمان به سطح ایده‌آل برس»، این تفکر تاکنون توانسته ما را به سطح مناسبی برساند. اما در دنیای امروز که رقبای ما همواره قدرتمندتر می‌شوند، ما نیز باید یک محتوای متفاوت نسبت به رقبا، نسبت به گذشته خودمان و نسبت به دنیای امروز ارائه بدهیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا تغییراتی را در تفکر تیم خودمان ایجاد کنیم. هدف ما این است که نسبت به گذشته باهوش‌تر و قدرتمندتر ظاهر شویم تا بتوانیم محتواهای متفاوت و متمایزی را ارائه کنیم.

مدیر روابط عمومی لیون کامپیوتر در مورد تغییراتی که پس از 17 سال در این مجموعه رخ داده توضیح داد: ما تصمیم گرفتیم تا یک دفتر تولید محتوای اختصاصی به دور از فضای کسب‌و‌کار و بازار به همراه یک استودیوی مجهز ایجاد کنیم و این یک جهش برای لیون کامپیوتر بود. اما امروز شاهد جهش دیگری در مجموعه لیون کامپیوتر هستیم. ما به ساختمان جدید لیون کامپیوتر آمده‌ایم که در 6 طبقه بنا شده و ما حالا در آن حضور داریم.

صدرالدینی با اشاره به پوست‌اندازی لیون کامپیوتر و آغاز دوران جدید برای این مجموعه افزود: ما احساس کردیم که به یک تغییر بزرگ نیاز داریم، به همین دلیل پس از صحبت‌هایی که با تیم‌های طراحی مختلف داشتیم، تصمیم گرفتیم تا یک پوست‌اندازی انجام دهیم و این پوست‌اندازی هویت بصری جدید لیون کامپیوتر است، البته ما به این تغییر بسنده نکردیم و باز هم در آینده تغییر خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم، سعید حسینی، بنیان‌گذار و مدیرعامل لیون کامپیوتر به روی استیج آمد و پس از خیر مقدم به مهمانان، اعلام کرد که قصد ندارد تا کلیشه‌ای صحبت کند و می‌خواهد داستان واقعی لیون کامپیوتر را توضیح دهد.

سعید حسینی گفت: من در سال 76 دو سال به صورت مجانی برای یک شرکت کامپیوتری کار کردم و از همان‌جا به کامپیوتر علاقه‌مند شدم، سپس در سال 80 تصمیم گرفتم تا یک فروشگاه اینترنتی برای فروش قطعات کامپیوتری راه‌اندازی کنم.

حسینی اشاره کرد که در سال 83 لیون کامپیوتر راه‌اندازی شد اما در ابتدای کار تجربه یک شراکت ناموفق باعث شد تا از همان ابتدا، چالش‌های دشواری پیش روی کسب‌و‌کار لیون کامپیوتر قرار بگیرد و پس از مدتی حسینی به تنهایی سایت لیون کامپیوتر را در یک اتاق کوچک اداره می‌کرد و همه کارها از جمله تامین قطعه تا بسته‌بندی و ارسال را خودش انجام می‌داد.

مدیرعامل لیون کامپیوتر در خصوص تغییراتی که موجب شد تا از چالش‌های دشوار مدیریت این کسب‌و‌کار رهایی یابد گفت: زمانی به خودم آمدم و با خودم فکر کردم که چگونه می‌توانم این شرایط دشوار را تغییر دهم؟ در آن زمان به تنهایی کار می‌کردم و راه‌بازاریابی من حضور در انجمن‌ها و فروم‌های تخصصی کامپیوتر بود. در سال 90 به تیم‌ورک و تیم‌سازی روی آوردم، در آن سال ما چهار نفر بودیم که لیون کامپیوتر را به صورت تیمی اداره می‌کردیم. در آن زمان فهمیدم که تنها یک تیم خوب می‌تواند یک کسب‌و‌کار را پیش ببرد و از همان زمان کار تیمی را رها نکردم. لیون کامپیوتری از یک تیم 4 نفری در سال 90 به یک تیم 170 نفری در حال حاضر رسیده و چیزی که امروز می‌بینید حاصل یک کار تیمی است.

سعید حسینی در ادامه در خصوص تغییراتی که طی چند سال اخیر در لیون کامپیوتر رخ داده و اتفاقاتی که قرار است به زودی شاهد آن باشیم گفت: لیون کامپیوتر در حال حاضر فضای بسیار خوبی دارد و سهم خوبی از بازار را در اختیار گرفته که البته با سطح توقع ما فاصله دارد. مجموعه‌ای که شما می‌بینید، چشم‌اندازی است که ما برای آینده داریم و می‌خواهیم به اهداف و رویا‌های خودمان برسیم. به همین دلیل ما به فضا نیاز داشتیم و به نوعی دکمه را خریدیم و می‌خواهیم برایش کت و شلوار بدوزیم.

وی ادامه داد: لیون کامپیوتر زیرمجموعه‌های متعددی دارد، ما در سال 96 مجموعه‌ای به نام کوینیت را ساختیم و اولین همایش بیت‌کوین لیون کامپیوتر را برگزار کردیم. سپس در سال گذشته لیون‌تک را راه‌اندازی کردیم، همچنین سامانه ایزی‌ پی‌سی را راه‌اندازی کردیم که هنوز خیلی جای کار دارد. اما به زودی یک برند جدید خواهیم داشت و می‌خواهیم اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم.

مدیرعامل لیون کامپیوتر اعلام کرد که این مجموعه قصد دارد، وارد کار تولید شود و می‌خواهیم کالایی را تولید کنیم که دو خاصیت داشته باشد:

  • به‌صورت 100 درصد در داخلی ایران تولید شود
  • توانایی صادرات داشته باشد

حسینی توضیح داد که تا 45 روز دیگر اولین محصول تولیدی لیون کامپیوتر عرضه می‌شود، در بهار سال 1401 دومین محصول لیون کامپیوتر نیز معرفی خواهد شد و البته به دنبال بازار جهانی و صادرات هستیم.

وی در خصوص مهم‌ترین ویژگی محصولات لیون کامپیوتر گفت: ما می‌خواهیم محصولی را تولید کنیم که به آن افتخار کنیم، به شکلی که اگر تا 45 روز آینده محصول ما عرضه نشد دلیل آن این خواهد بود که هنوز به کیفیت مورد نظر نرسیدیم.

در ادامه این رویداد، حامد محمدی مشاور بازاریابی و برند از آژانس برندیگ ماورا، داستان همکاری لیون کامپیوتر و ماورا را بازگو کرد.

حامد محمدی گفت: طی سال‌های اخیر نظریه‌های مختلفی در مورد برند و برندسازی مطرح شده، گفته می‌شود که برند مساوی و هم‌تراز خود کسب‌و‌کار است و کسی که به دنبال راه‌اندازی بیزینس موفقی است، باید برند مناسبی داشته باشد. در نظریه‌ای دیگر گفته شده که برند و بیزینس هم‌راستای همدیگر هستند و ساخت برند، ساخت کسب‌و‌کار است. چیزیکه ما در لیون به دنبال آن هستیم، این است که بتوانیم برندی را خلق کنیم که بتواند بر روی کسب‌و‌کار تاثیر بگذارد. برندی که تاثیرگذار نباشد درواقع هیچ‌کاری انجام نداده است.

محمدی اشاره کرد که در نظریه‌های نوین، برند به معنای خلق تجربه جدید است و اتفاقی که در لیون کامپیوتر رخ می‌دهد، صرفا یک لوگو یا هویت بصری تازه نیست، این پروژه از تحلیل کسب‌و‌کار و از دل استراتژی‌های بیزینس خارج می‌شود.

در ادامه محمد زرین، کارشناس استراتژی برند لیون کامپیوتر به روی صحنه آمد و در خصوص استراتژی برند لیون صحبت کرد. محمد زرین با اشاره به این موضوع که چشم‌انداز صاحب و اعضای یک مجموعه از تاثیرگذارترین موضوعات بر روی برند است، توضیح داد که بزرگی و کوچکی این چشم‌انداز می‌تواند بر روی برند اثرگذار باشد.

ایشان در خصوص چشم‌انداز و اشتیاق برند لیون و آقای حسینی، در خصوص اتفاقات آینده این برند گفت: ما‌ می‌خواهیم هرجا که صحبت از تکنولوژی با محوریت کامپیوتر شد، نام لیون کامپیوتر، اولین گزینه‌ای باشد که در ذهن مخاطب ما قرار می‌گیرد. مخاطبان ما افرادی هستند که با کامپیوتر و تکنولوژی رابطه عمیقی دارند و به نوعی خوره کامپیوتر هستند. ما در تلاش بودیم تا معماری برند را به نوعی طراحی کنیم که قابل توسعه باشد، بنابراین باید پیش‌بینی کنیم که این کسب‌وکار در آینده تا کجا پیش‌خواهد رفت و یک برند قابل توسعه با اهداف آینده باشد، مانند اپل که خودرو تولید می‌کند و یک برند قابل توسعه است. همچنین معنای برند لیون کامپیوتر این نیست که ما کامپیوتر می‌فروشیم، لیون کامپیوتر قرار است معنای بزرگ‌تر را ایجاد کند، هدف ما این است که لیون‌ کامپیوتر را به همراه و خالق لحظات مطمئن و لذت بخش در زندگی افرادی تبدیل کنیم که تکنولوژی در زندگی و کار آن‌ها اهمیت بسزایی دارد.

سپس سمیرا انتصاری مدیر هنری لیون کامپیوتر در خصوص طراحی لوگو و ویژگی‌های بصری هویت جدید لیون کامپیوتر صحبت کرد.

مدیر هنری لیون کامپیوتر در خصوص تفکری که دیزاین جدید لیون کامپیوتر بر اساس آن شکل گرفته، توضیح داد: دیزاین می‌تواند زیبایی داشته باشد و همه هم لذت ببرند اما اینکه چه کانسپت و محتوایی در پس این دیزاین قرار دارد، ممکن است برای همه قابل درک نباشد. ما در تیم‌مان تلاش کردیم تا حلقه محکمی میان استراتژی و دیزاین ایجاد شود و این یکی از نقاط اثربخشی است که در روند کار دیده می‌شود.

سمیرا انتصاری بیان کرد که المان‌هایی که از سمت پایه‌گذار برند دریافت شد، شباهت زیادی به برند لیون کامپیوتر داشت، ویژگی‌هایی مانند حمایتگر، حاکم، خالق خلاق، متخصص، به‌روز، تضمین‌دهنده و غیره همگی از ویژگی‌های نام آشنایی بود که ما در آتلیه داستان آن‌ها را تعریف می‌کنیم تا تعدادی نمایه از این ویژگی‌ها خلق شود و بر اساس آن ساختار بصری لوگوی لیون کامپیوتر تشکیل می‌شود.

در ادامه سعید حسینی مدیر عامل لیون کامپیوتر، محسن پرهیزگار مدیر فنی مجموعه، علی صدرالدینی مدیر روابط عمومی و سمیرا انتصاری مدیر هنری مجموعه لیون کامپیوتر، به پاسخ سوالات خبرنگاران و اهالی رسانه پاسخ دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH