رئیس رگولاتوری: اینترنت نیم‌بها برای تولیدکنندگان محتوا مشکل‌ساز شده است

به گزارش آی‌تی‌رسان، امروز در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نشستی تخصصی با موضوع طراحی یک مدل اقتصادی برای شبکه ملی اطلاعات، برگزار شده است.

در این نشست، صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بر اهمیت موضوع طراحی مدل اقتصادی برای شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و گفت: قیمت‌گذاری برای خدمات اینترنتی باید به گونه‌ای باشد که از طرفی مصرف‌کنندگان، خدمات با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا دریافت کنند و از طرفی اپراتور‌ها و تولیدکنندگان محتوا هم ضرر نکنند و بتوانند زیرساخت‌هایشان را توسعه دهند و با ارتقا تکنولوژ‌ی‌های خود، خدمات با کیفیتی را ارائه دهند.

وی افزود: از طرفی باید قیمت‌گذاری به نحوی باشد که اپراتورها سودآوری مناسب نیز داشته باشند؛ چرا که اگر سرمایه‌گذار، سود کافی به دست نیاورد، انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری نخواهد داشت و خدمات بی‌کیفیتی را ارائه خواهد داد و خدمات بی‌کیفیت نیز حتی اگر ارزان باشد، باز هم مصرف‌کننده را راضی نخواهد کرد.

رئیس رگولاتوری همچنین در رابطه با اینترنت نیم‌بها گفت: چند سال پیش، مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که برای حمایت از محتوای داخلی باید ترافیک داخلی، نیم‌بها باشد. این موضوع انگیزه‌ای برای تولیدکنندگان محتوایی که تازه‌کار بودند، ایجاد کرده بود و به آن‌ها در آغاز کارشان کمک کرد؛ اما اکنون اینترنت نیم‌بها برای برخی تولیدکنندگان محتوا، مشکل‌ساز شده است.

صادق عباسی شاهکوه در ادامه گفت: اینترنت نیم‌بها برای تولیدکنندگان محتوای حجیم مانند VODها، مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ چرا که از جذابیت این پلتفرم‌ها برای سرمایه‌گذاری کاسته شده است.

وی در نهایت اضافه کرد: سازمان تنظیم مقررات نباید وارد موضوع قیمت‌گذاری شود و این موضوع باید بین اپراتورها و تولیدکنندگان محتوا حل و فصل شود و رگولاتوری تنها بر این تعامل دوطرفه نظارت می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH