شیائومی 12 لایت با تراشه اسنپ‌دراگون 778G در راه است

کمپانی شیائومی در ماه دسامبر سال 2021 از جدیدترین پرچم‌داران سری دیجیتالی خود موسوم به شیائومی 12 رونمایی کرد. برند چینی در جریان مراسم معرفی این خانواده از 3 اسمارت‌فون با اسامی شیائومی 12، شیائومی 12 پرو و شیائومی 12X رونمایی کرد. اکنون گزارشاتی مبنی بر عرضه چهارمین مدل موسوم به شیائومی 12 لایت به گوش می‌رسد. بر اساس اعلام وبسایت xiaomiui.net این اسمارت‌فون موفق به دریافت تائیدیه EEC شده و از شماره مدل  2203129G استفاده می‌کند.

با توجه به الگوی نامگذاری می‌توان دریافت که این دستگاه یک اسمارت‌فون میان‌رده به‌شمار خواهد رفت. سری دیجیتالی پیشین شیائومی نیز شامل یک مدل لایت بود. هر 2 خانواده شیائومی 10 و شیائومی 11 شامل یک مدل لایت هستند.

این اسمارت‌فون‌ها معمولا از ابعادی باریک و وزنی سبک برخوردار هستند. بنابراین شیائومی 12 لایت نیز احتمالا از ویژگی‌های شاخص مدل‌های نسل قبلی خود یعنی وزن سبک و طراحی باریک بهره خواهد برد. از جنبه مشخصات فنی نیز شیائومی 12 لایت از یک پردازنده میان‌رده استفاده خواهد کرد.

مدل نسل قبلی شیائومی 11 لایت با تراشه اسنپ‌دراگون 780G عرضه شد و نسخه قدیمی‌تر آن یعنی شیائومی 10 لایت نیز با تراشه اسنپ‌دراگون 765G ساخت شرکت کوالکام در دسترس مشتریان قرار گرفت. بعلاوه موقعیت میان‌رده شیائومی 12 لایت نشان می‌دهد که این هندست ارزان‌ترین مدل در خانواده شیائومی 12 به‌شمار خواهد رفت.

کد MIUI به موجودیت هندست‌های شیائومی 12 لایت و شیائومی 12 لایت زوم اشاره دارد

پیش‌تر در ماه اکتبر سال 2021 گزارشی منتشر شد که برای نخستین بار به نام شیائومی 12 لایت اشاره کرد. این گزارش ادعا می‌کند که گجت مذکور در 2 ورژن مخصوص بازار چین و بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. همچنین گزارش مذکور خاطرنشان می‌کند که بر اساس قطعه کدهای رابط کاربری MIUI، سری شیائومی 12 شامل 3 مدل مختلف خواهد بود.

این مدل‌ها از اسامی رمز Munch، Taoyao و Zijin استفاده می‌کنند. اسم رمز Taoyao متعلق به شیائومی 12 لایت بوده و هندست ورژن زوم نیز از اسم رمز Zijin استفاده می‌کند. این اسمارت‌فون‌ها با تراشه اسنپ‌دراگون 778G (با شناسه SM7325) عرضه خواهند شد. بعلاوه 2 هندست فوق مجهز به نمایشگر با رزولوشن 1080p، نرخ نوسازی بالای 120 هرتزی و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر خواهند بود.

گزارش مذکور در مورد هندست با اسم رمز Munch نیز ادعا می‌کند که این دستگاه همان شیائومی 12T خواهد بود؛ گجتی که از مشخصات مشابه با سری ردمی K50 برخوردار است. این هندست به‌همراه یک نمایشگر 120 هرتزی با رزولوشن 1080p، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و تراشه اسنپ‌دراگون 870 روانه بازار خواهد شد. هر 2 ورژن چینی و جهانی شیائومی 12 لایت احتمالا از نمایشگر با نرخ نوسازی 120 هرتزی و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (معادل 2400×1080 پیکسل) بهره خواهند برد.

با توجه به شمای نامگذاری دستگاه به‌نظر می‌رسد که شیائومی 12 لایت زوم از نوعی قابلیت بزرگنمایی ویژه برخوردار خواهد بود. در حال حاضر جزئیات چندانی پیرامون این اسمارت‌فون در دست نیست.

بر اساس گزارشات پیشین، عرضه گوشی می 12 لایت منحصر به بازار جهانی نخواهد بود. به عبارت دیگر کمپانی ورژن چینی این اسمارت‌فون را نیز عرضه خواهد کرد. اما ورژن چینی به لحاظ مشخصات فنی اندکی برتر ظاهر می‌شود. گزارش اخیر ادعا می‌کند که نسخه چینی شیائومی 12 لایت از دوربین‌های بهتری نسبت به نسخه جهانی برخوردار خواهد بود. با این‌حال اکنون پیرامون مشخصات دوربین‌های به‌کارگیری شده در این اسمارت‌فون‌ها هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH