نگاهی اختصاصی به روش استفاده آفلاین از گوگل مپس!

امروزه کمتر در خیابان‌ها آدرس پرسیده می‌شود، زیرا اکثر افراد همراه خود راه‌بلدی دارند که با کل راه‌های دنیا آشناست. کاربران با استفاده از گیرنده‌های GPS بر روی خودرو و یا با استفاده از اسمارت فون‌ها می‌توانند مکان دقیق خود را بیابند و محلی را که قصد دارند به آنجا بروند وارد سیستم کنند تا دستگاه بهترین و نزدیک‌ترین مسیر را مشخص کند. یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های موقعیت یابی، نرم افزار گوگل مپ است. برخی از این اپلیکیشن‌ها برای دریافت اطلاعات مورد نظر خود نیاز به اینترنت دارند که گوگل مپس هم از این نوع است.

googlemaps_icon

در اغلب گوشی‌ها اگر اینترنت سیم‌کارت فعال باشد و کاربر دسترسی به اینترنت را به نرم افزار بدهد، گوشی خود اطلاعات مورد نظر را دریافت خواهد کرد؛ اما شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید مسیر مورد نظر را مشخص کنید اما به دلیل عدم پوشش شبکه، به اینترنت نیز دسترسی نداشته باشید. گوگل برای این مشکل نیز راه‌حلی دارد. برای آموزش استفاده از نقشه به صورت آفلاین همراه ما باشید.

در سیستم عامل اندروید، اپلیکیشن گوگل مپس همیشه وجود دارد. با بروزرسانی این نرم افزار به آخرین نسخه (نسخه 8) می‌توانید به سادگی مکان مورد نظر خود را ذخیره نمایید تا بدون نیاز به اینترنت و به‌صورت آفلاین در سایر مواقع از آن استفاده کنید. برای این کار وارد اپلیکیشن شوید و در نوار جستوجو، عبارت “OK maps” را تایپ کنید (برای دریافت بروزرسانی می‌توانید از پلی استور استفاده کنید)

google-maps-2

حال با زوم کردن، مکان مورد نظر خود را بیابید.

google-maps-5

اگر مکان مورد نظر شما روی نقشه بزرگ باشد، با هشداری از سوی نرم‌افزار مواجه خواهید شد.

google-maps-6

اگر قسمت انتخاب شده سایز مناسبی داشته باشد، در پایین صفحه دکمه ذخیره (save) نمایش داده خواهد شد.

google-maps-5

در این قسمت اسمی را برای فرایند ذخیره سازی تایپ کنید.

google-maps-3

با انتخاب نام، گوشی شروع به دانلود مکان مورد نظر خواهد کرد (در این مرحله وجود اینترنت چه به صورت وای‌فای و یا به صورت اینترنت سیم‌کارت الزامی است). با به پایان رسیدن مراحل دانلود، شما می‌توانید در هر کجایی که باشید، بدون نیاز به اینترنت از این نقشه استفاده کنید (فقط بخشی را که دانلود کرده اید).

google-maps-1

شایان ذکر است که بعد از گذشت 30 روز از زمان دانلود، اپلیکیشن به‌صورت خودکار قسمت دانلود شده را پاک خواهد کرد و شما باید مراحل ذکر شده را دوباره انجام دهید.

نسخه های پایین‌تر از این ورژن (پایین‌تر از نسخه 8)، روش دیگری برای استفاده آفلاین از نرم افزار دارند.

2 در مورد “نگاهی اختصاصی به روش استفاده آفلاین از گوگل مپس!”

  1. با تشکر از شما
    ممکنه آدرس سیو شدن نقشه را بفرمایید
    آیا امکان گرفتن بک آپ از نقشه و استفاده بعدی ازش هست- آخه میدونی به دلایلی که نمی دونم بعد چند روز نقشه پاک میشه و درست زمانی که لازمش داری نیست.
    نکته دیگه آیا صدا برای راهنما در این نرم افزار وجود داره و اگه آره از کجا فایل صدا رو دانلود کنیم
    ممنون ببخشید سوالات زیاد شد

  2. اونجا نوشته 30 روز ولی دو سه روز که از دانلود نقشه ها گذشت همه پاک میشن با ایفون 5 و s3 و s4 امتحان کردم.
    تو نسخه 6.14 نقشه ها بیشتر باقی میموندن
    کلا از نسخه 7 به اینور گوگلمپس پسرفت کرده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH