مایکروسافت هم به بازار فناوری‌های پوشیدنی وارد می‌شود

ms-smartwatch_image

گزارش‌های منتشر شده در شبکه اینترنت حاکی از این هستند که به‌زودی مایکروسافت هم به بازار فناوری‌های پوشیدنی وارد می‌شود.

گفته می‌شود که این غول آمریکایی قصد دارد تا با محصولی مشابه با ساعت هوشمند گلکسی گیر به بازار عرضه نماید و به‌این‌ترتیب رقابت شرکت‌های بزرگ برای تسلط بر بازار فناوری‌های پوشیدنی، بسیار حساس و زیبا خواهد گردید و با توجه به ورود قریب‌الوقوع اپل و مایکروسافت به این بازار نوظهور باید انتظار یک چالش شدید میان سه غول بزرگ فناوری اطلاعات داشت.

گفته می‌شود که فناوری پوشیدنی مایکروسافت قرار ست در پاییز سال جاری میلادی به بازار عرضه شود و به شکل یک مچ‌بند هوشمند طراحی شده است و به احتمال فراوان حالتی مابین مچ‌بند قیت بیت و ساعت گلکسی گیر خواهد داشت. البته تمامی موارد یاد شده تنها در حد حدس و گمان و شایعات منتشر شده‌ای است که منابع آن‌ها افراد ناشناس نزدیک به مایکروسافت یا منابع معتبری هستند که نخواسته‌‌اند نامشان فاش بشود. به‌طور مسلم نمی‌توان انتظار داشت که این دست از منابع به شما اطلاعات دقیقی بدهند ولی همیشه نتیجه نهایی با کلیت اعلام شده در این دست از شایعات هم‌خوانی دارند.

گفته می‌شود که مایکروسافت در آزمایشگاه‌های خود مشغول به بررسی مدل‌های مختلف و احتمالات نهایی برای ساخت محصول قطعی خود رد رده فناوری‌های پوشیدنی است و البته این فناوری ویژه قرار است بر پایه سیستم‌عامل ویندوز طراحی و تولید شود. پاول توروت به‌عنوان یکی از متخصصین تحلیل بازار فناوری اطلاعات دراین‌باره می‌گوید که این فناوری با ساعت هوشمند گیر فیت سامسونگ شباهت‌هایی را خواهد داشت. توروت که محدوده تخصصی خود را اطلاعات مربوط به شرکت مایکروسافت می‌بیند درباره این موضوع هیچ شکی ندارد و حتی معتقد است که منبع او در مایکروسافت به او گفته است که این شرکت، چند ماه است که یا جدیت در حال بررسی احتمالات و شرایط ویژه ورود به بازار فناوری‌های پوشیدنی بوده است و مچ‌بند این شرکت در آستانه تکمیل است و به‌زودی آماده عرضه خواهد بود.

قرار است این محصول کارایی فراتر از امور عمومی مانند ردیابی فعالیت‌های بدن را داشته باشد و بتوان با آن اعمال پیشرفته‌تری مانند ارسال و دریافت پیام را نیز داشته باشیم و برنامه‌های رسمی عرضه آن نیز در حال انجام است و قرار است در سه‌ماهه پایانی سال 2014 شاهد عرضه رسمی آن باشیم.

به نظر می‌رسد که فناوری‌های پوشیدنی قرار است به‌عنوان هدف بعدی بازار عمومی در نظر گرفته شوند و ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد حذف یکی از فناوری‌های همراه مرسوم امروزی به دست فناوری‌های پوشیدنی باشیم. البته هنوز فناوری‌های پوشیدنی در رده محصولات لوکس محسوب می‌شوند ولی باید به یاد داشته باشید که موبایل نیز در دورانی به‌عنوان یک وسیله لوکس شناخته می‌شد ولی در دنیای امروزی ما داشتن یک موبایل برای هر طبقه‌ای از جامعه به‌عنوان یک امر کاملا بدیهی محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH