عینک هوشمند اپل قادر به تنظیم ویژگی‌های خود متناسب با چشم کاربران خواهد بود

یکی از مشکلات گجت‌های پوشیدنی نظیر عینک‌های هوشمند این است که شرکت‌های تولیدکننده چگونه می‌توانند پاسخگوی نیاز کاربرانی باشند که از عینک‌های طبی استفاده می‌کنند. بدیهی است که آن‌ها نمی‌توانند این دسته از مشتریان را نادیده بگیرند. یکی از راهکارها تولید دستگاهی است که بتواند روی عینک‌های فعلی کاربران سوار شود. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که اپل ایده دیگری را در سر می‌پروراند.

بر اساس پتنت کشف شده توسط وبسایت Appleinsider به‌نظر می‌رسد که اپل در صدد ارائه روشی بالقوه جهت تطبیق و تغییر عینک‌های خود بر اساس نسخه تجویزی مورد نیاز برای هر کاربر است. بدین‌ترتیب کاربران در صورت تضعیف قوه بینایی خود دیگر ناچار به خریداری یک عینک جدید نبوده و عینک هوشمند اپل به سادگی می‌تواند خود را با چشم آن‌ها هماهنگ نماید.

پتنت مورد اشاره توصیف‌کننده سیستمی است که از مجموعه‌ای از لنزهای کریستال مایع همراه با یک لنز قابل تنظیم غیر کریستال مایع استفاده می‌کند. لنزهایی که درون آن‌ها از مایع پر شده است؛ با استفاده از مواد مدوله شده از طریق ولتاژ (که توسط الکترودها احاطه شده است) قابل تغذیه هستند. این موضوع بدان معناست که با انجام تنظیمات از طریق یک برنامه می‌توان رفتار لنزها و میزان نور قابل عبور از آن‌ها را تغییر داد.

اکنون نخستین بار نیست که با اختراعاتی از این‌دست سروکار داریم. ضمن برگزاری نمایشگاه CES طی هفته گذشته، شرکتی با نام North 32 از عینک آفتابی جالبی رونمایی کرد. این عینک با استفاده از تنها یک حرکت پیمایشی می‌تواند میان حالات عینک آفتابی و عینک مطالعه تغییر وضعیت دهد. بنابراین مبانی این طرح مفهومی از قبل وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH