معرفی گوشی هواوی اسند Y530

HuaweiAscendY530-main

گوشی هواوی Y530، از آخرین دستگاه‌های معرفی شده توسط غول تکنولوژی چین است. شرکت هواوی به تولید گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت در هر ۶ ماه معروف شده است. با نگاهی به مشخصات Y530، متوجه می‌شوید که این گوشی نسخه به روز شده هواوی Y300 است. همه ویژگی‌های معمول گوشی‌های هوشمند، اعم از بلوتوث ۴، GPS، Wi-Fi، شتاب‌سنج و حسگر مجاورتی در آن تعبیه شده‌اند. همچنین می‌توانید از طریق اسلات microSD تا ۳۲ گیگابایت حافظه جانبی به آن اضافه کنید.

AscendY530-back

باتری ۱۷۰۰ میلی‌آمپری این گوشی منحصر به فرد نیست ولی با استفاده معمولی به راحتی یک روز کامل کار می‌کند. شارژ روزانه برای رساندن شارژ دستگاه به ۱۰۰ درصد، کاری است که اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند.

AscendY530-battery

یکی از ویژگی‌های ارتقا یافته نسبت به Y300، سیستم عامل آن است. Y530 نسخه سیستم عامل را از ۴.۱ به ۴.۳ اندروید ارتقا داده است. با این وجود هنوز حرفی برای بروز رسانی سیستم عامل به کیت‌کت در آینده برده نشده است.

بنابراین با توضیحات بالا Y530 برای واردشوندگان به دنیای گوشی‌های هوشمند، مناسب به نظر می‌رسد. این دستگاه با دوربین ۵ مگاپیکسلی به همراه فلش و پردازنده ۱.۲ گیگاهرتزی دو هسته‌ای، بیش‌تر نیاز‌های روزانه شما را پاسخ‌گو خواهد بود.

در مقایسه با Y300، صفحه نمایش این گوشی به یک صفحه ۴.۵ اینچی با رزلوشن ۴۸۰x۸۵۴ ارتقا پیدا کرده است. دوربین ۵ مگاپیکسلی این گوشی تصاویر خوبی را در روز ثبت می‌کند ولی همانند گوشی‌های همرده خود، تصاویر مناسبی را در شب ارایه نمی‌دهد. نرم‌افزار دوربین این گوشی، قابلیت‌های متعددی دارد. گزینه‌هایی برای تغییر ISO، بالانس سفید و بهبود تصاویر در نرم‌افزار دوربین این گوشی یافت می‌شود. ویژگی‌های جالب دیگری مثل حالت عکس گرفتن با صدا و یا لمس هم وجود دارند که روی کاغذ خوب هستند ولی در عمل چندان مناسب کار نمی‌کنند. همچنین عکاسی پانوراما برای مکان‌هایی که لنز دستگاه عرض مناسبی را پوشش نمی‌دهد، تعبیه شده است. فیلتر‌های مختلفی هم برای عکس شما قبل از اینکه آن را ثبت کنید وجود دارد. بهتر است از زوم دیجیتال استفاده نکنید چون تقریبا همیشه کیفیت عکس شما را پایین می‌آورد.

camera-app

این گوشی برای اجرای برنامه‌های عادی مشکلی ندارد ولی در بازی‌های با گرافیک سنگین‌تر به کندی عمل می‌کند یا به کلی از بازی خارج می‌شود.

جنس بدنه این دستگاه به خوبی احساس ارزان بودن آن را به شما منتقل می‌کند ولی طراحی مناسبی دارد. با ابعاد ۱۳۲.۵x۶۷x۹.۳ میلی‌متر، این دستگاه به خوبی در دست جای می‌گیرد و ۱۴۵ گرم وزن، آن را سفت و سنگین می‌سازد. در هر صورت این جنس بدنه، برای گوشی‌های متوسط بازار طبیعی تلقی می‌شود.

AscendY530-height

4 در مورد “معرفی گوشی هواوی اسند Y530”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH