nvidia rtx 3090 gpu

احتمالا کارت گرافیک Nvidia RTX 3090 Ti با 30 درصد افزایش قیمت عرضه شود!

30 درصد افزایش قیمت نسبت به RTX 3090 واقعا زیاد است! قیمت Nvidia RTX 3090 Ti از برخی خرده‌فروشان اروپایی به بیرون درز کرده است و به نظر می‌رسد که کارت گرافیک پرچم‌دار جدید در مقایسه با RTX 3090 ممکن است کمی بیشتر از آن چیزی که انتظارش را دارید، کیف پول شما را خالی می‌کند. به هر حال، اگر در فکر خرید این پرچمدار جدید هستید، بهتر است که هر چه زودتر صرفه‌‎نظر کنید.

طبق گزارشات VideoCardz، دو خرده‌فروش‌ سوئیسی و یک خرده‌فروش‌ آلمانی، ادعا کرده‌اند که قیمت Nvidia RTX 3090 Ti حدود 3500 تا 4500 دلار است (حدود 3290 پوند یا 6240 دلار استرالیا).

البته جای امیدواری نیز هست، زیرا اغلب این برچسب‌های قیمتی قبل از انتشار فقط حدس و گمان هستند. مطمئناً در گذشته نیز چنین ارقامی وجود داشته‌اند که اشتباه از آب در آمده باشند.

به‌جای تکیه بر این حدس و گمان‌ها، بهتر است که به مقایسه‌های دیگری روی بیاوریم. همانطور که در یک سایت آلمانی، قیمت 3090Ti از MSI (Gaming X Trio) حدود 31 درصد گرانتر تخمین زده شده است. این می‌تواند مقایسه‌ای گویاتر باشد، اما باز هم، باید منتظر بمانیم تا ببینیم که انویدیا چه واکنشی از خود بروز می‌دهد.

 

ارزش خرید پایین در کنار قدرت بالا!

البته ما واقعاً انتظاری جز یک قیمت بسیار بالا برای RTX 3090 Ti نداشتیم. خرده فروشان نیز احتمالاً نمی‌توانند تعداد زیادی از این محصول را دریافت و عرضه کنند. مشکلات Nvidia هنوز ادامه دارد. مشکلات موجودی و تولیدی که انتظار نمی‌رود تا نیمه دوم سال جاری برطرف شود. خرده فروشان هم که همیشه به دنبال به حداکثر رساندن سود سهامی خود هستند، بنابراین دلیلی برای اینکار نمی‌بینند. همچنین انتظار می‌رود که RTX 3090 Ti در پایان ژانویه عرضه شود.

اگر یک جهش قیمت 30 درصدی برای 3090Ti اتفاق بیفتد. انویدیا باید آماده‌ هر گونه اتفاقی باشد، زیرا که به نظر نمی‌رسد این کارت گرافیک جدید با قویترین کانفیگ نیز ارزش خرید بالایی داشته باشد. همانطور که یکی از کاربران در کامنت‌های VideoCardz به آن اشاره کرد، ما می‌توانیم تقریبا با همان اندازه پول (به دلار آمریکا) یک رایانه بازی Alienware را نه تنها با یک RTX 3090، بلکه با یک CPU Core-i9 11900KF و تمام جزئیات دیگر از جمله 32 گیگابایت رم DDR5 خریداری کنیم.

قیمت‌گذاری کارت‌های گرافیک در دنیایی که امروز در آن زندگی می‌کنیم، چنین است، اما بدون شک، هنوز هم علاقه‌مندان به رایانه‌های شخصی حاضر خواهند بود برای دریافت کارت گرافیک برتر Ampere هر آن مقدار را که لازم است، بپردازند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH