مسدود تماس بین الملل

روش مسدودسازی تماس بین‌الملل در تلفن همراه

در این مطلب آموزش روش مسدود سازی تماس بین الملل بر روی خط موبایل همراه اول و ایرانسل را آموزش داده‌ایم.

چندی پیش خبری مبنی بر کلاه‌برداری افراد سودجو از طریق تماس از شماره بین‌المللی با گوشی‌های ایرانی منتشر شد.

طبق این خبر، برخی از مشترکین تلفن‌همراه، تماس‌های خارجی از طرف شماره‌های ناشناس و مشکوک دریافت می‌کنند و پس از برقراری تماس‌، کلاهبرداران، تماس را به سمتی که می‌خواهند هدایت کرده و این موضوع باعث دریافت قبض‌های نجومی می‌شود و هزینه گزافی را به کاربران تحمیل می‌کند.

این موضوع محدود به یک اپراتور نیست و مشترکین تمام اپراتورهای رایج کشور، گزارش کرده‌اند که چنین تماس‌هایی را دریافت می‌کنند. این تماس‌ها حتی مختص به کشور ما هم نیست و از چند سال قبل تاکنون، در سراسر جهان اتفاق می‌افتد.

درواقع تماس‌هایی که برقرار می‌شود که برای فرد دریافت کننده تماس دارای هزینه است و طرف مقابل به دلیل ناآگاهی از این موضوع و کنجکاوی به دلیل آنکه چه شخصی از خارج از کشور تماس گرفته، برای برقراری تماس تلاش می‌کند و این اتفاق منجر به درآمدزایی برای مبدا تماس و تحمیل‌شدن هزینه‌های سنگین برای مقصد تماس می‌شود.

محمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات، در این باره گفت: متاسفانه سازمان تنظیم مقررات نمی‌تواند اقدامی جدی در این باره انجام دهد، چرا که این یک معضل جهانی است و ما نیز مانند بقیه کشورها، فقط دریافت‌کننده تماس هستیم و تماس‌گیرندگان در کشورهای دیگر هستند.

همچنین پیمان غره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در این باره می‌گوید: توصیه ما به مشترکان این است که در صورت مشاهده تماس از دست رفته بر روی تلفن همراه خود، حتما به پیش‌شماره آن دقت کنند و در صورتی ‌که پیش‌شماره متعلق به ایران نبود (۹۸+) به هیچ عنوان با آن شماره تماس نگیرند.

به این ترتیب پیشگیری از این اتفاق برعهده مشترکین تلفن همراه است و مشترکین نیز دو راه برای مقابله با چنین کلاه‌برداری‌هایی دارند؛ روش اول همانطور که مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد، آن است که به تماس‌هایی از شماره‌های ناشناس خارجی پاسخ ندهید.

روش دوم آن است که به طور کل تماس ورودی از خارج از کشور را بر روی خط خود مسدود کنید. در واقع به همان روش که در تلفن ثابت می‌توانیم صفر دوم را ببندیم تا تماس ورودی و خروجی بین المللی مسدود شود، همین اتفاق را برای خط تلفن همراه نیز می‌توان رقم زد.

دو اپراتور برتر تلفن همراه در کشور یعنی همراه اول و ایرانسل راه‌هایی را برای قطع یا مسدود سازی تماس بین الملل به شماره خط مشترکین در نظر گرفته‌اند.

البته این روش در مواقعی پیشنهاد می‌شود که شما هیچ دوست یا آشنایی در خارج از کشور ندارید و مطمئن هستید که هیچ تماس بین المللی دریافت نخواهید کرد، زیرا در صوت مسدود سازی تماس بین الملل دیگر تماسی از خارج از کشور با شماره شما برقرار نمی‌شود.

به هر ترتیب اگر از مسدود سازی تماس بین الملل خود اطمینان دارید، باید به روش زیر عمل کنید:

مسدود سازی تماس بین الملل در خط همراه اول

تمام مشترکین سیمکارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول می‌توانند به صورت رایگان، تماس بین المللی خط خود را مسدود کنند. این کار با کد‌های دستوری که در جدول زیر آورده شده، امکان پذیر است.

نوع درخواست
کد دستوری
ایجاد محدودیت مکالمه بین الملل 1#*2922*10*
رفع محدودیت مکالمه بین الملل 2#*2922*10*
اعلام وضعیت محدودیت 0#*2922*10*
دریافت راهنمای سرویس 9#*2922*10*

مسدود سازی تماس بین الملل در خط ایرانسل

با الزام رگولاتوری مبنی بر ارائه سرویس مسدود سازی تماس بین الملل توسط اپراتورها، ایرانسل نیز این سرویس را به صورت رایگان و با استفاده از کدهای دستوری در اختیار مشترکین خود قرار داده است.

نوع درخواست
کد دستوری
مسدودسازی تماس‌های بین‌الملل 1#*8*1*555*
فعال‌سازی تماس‌های بین‌الملل 2#*8*1*555*

 

5 در مورد “روش مسدودسازی تماس بین‌الملل در تلفن همراه”

  1. اینم از بلایی که ایرانسل به وجود آورده هرکاری میکنم و*۵۵۵*۱*۸# رو وارد میکنم میزنه با موفقیت ثبت نشد دباره پیگیری کنید غیر از اینکه خود ایرانسل این کارو میکنه واز مشتریان سو استفاده میکنه

  2. سلام شمارهای ناشناس تقریبا یک روز در میان به گوشی من زنگ می‌زنند. همه کد کشورهای مختلف است. خدا نکنه با آن شماره تماس بگیری. جواب نمیدهند. وحساب موجودی. صفر مشود. انگار دزدی از موجودی سیم کارت خالی مشود. باید دوباره موجودی بخری. سیم کارت من ایرانسل است. این کد که گفتید را هم زدم. باز هم زنگ می زنند. نصف شب خوابی آدم از صدای زنگهای خارجی. از خواب میپری. می بینی مزاهم. ممنون. اگه راه حلی هست بزارید.

    11
  3. دقیقا مشکل منم همینه میخوام تماس ورودی بین الملل رو مسدود کنم
    نه اینکه خودم نتونم به خارج زنگ نزنم
    لطفا راه حلی برای این مشکل پیدا کنین

  4. الان این کد مسدودسازی ایرانسل رو زدم نوشته بود “مسدودسازی تماس‌های بین‌المللی خروجی”! یعنی فقط من نمیتونم زنگ بزنم و شماره‌های ناشناس خارجی به راحتی می‌تونن همچنان زنگ بزنن؟!! یعنی چی؟!

    13
  5. سلام
    روشی که ایرانسل اعلام و اعمال می‌کنه و اینجا به اون اشاره شده اینکه، شما بعنوان صاحب خط بعد از درخواست فقط نمی‌تونید با خارج از ایران تماس بگیرید ولی هر کسی از خارج ایران می‌تونه با شما تماس بگیره
    دقیقا یعنی اون می‌تونه ولی شما نمی‌تونی و این اصلا خوب نیست شاید یکی بخواد هم تماس ورودی و هم تماس خروجی رو باهم مسدود کنه اون موقع باید چی کار کرد؟

    1
    33

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH