لوازم برقی و نکات صرفه جویی در مصرف انرژی خانه شما

صرفه‌جویی در مصرف انرژی نه‌تنها می‌تواند به کاهش هزینه‌های شما کمک کند، بلکه می‌تواند برای محیط زیست نیز بسیار مفید باشد. بخش قابل‌توجهی از انرژی‌ای که در خانه مصرف می‌شود، توسط لوازم برقی صورت می‌گیرد. به همین دلیل، اطمینان از اینکه وسایل برقی سازگار با محیط زیست هستند اهمیت بسیار زیادی دارد. از سوی دیگر، شما می‌توانید با رعایت برخی نکات به کاهش مصرف انرژی در خانه کمک کنید. اگر می‌خواهید از این نکات آگاه شوید در ادامه با ما همراه باشید.

دما را کاهش دهید

تقریبا 90 درصد انرژی مصرفی توسط ماشین لباسشویی برای گرم کردن آب مصرف می‌شود. کاهش دمای آب از حالت داغ به حالت گرم می‌تواند مصرف انرژی توسط ماشین لباسشویی را نصف کند و درعین‌حال، در تمیز کردن لباس‌ها نیز موثرتر باشد. از سوی دیگر، لازم است بدانید بسیاری از شوینده‌های لباسشویی فعلی برای استفاده در آب سرد فرموله شده‌اند.

بنابراین، این شوینده‌ها می‌توانند لباس‌ها را در آب سرد به‌خوبی بشویند و درعین‌حال، به صرفه‌جویی در انرژی کمک کنند. علاوه بر این، این امر می‌تواند به سالم ماندن لباس‌ها نیز کمک کند. شستن لباس‌ها در آب سرد مانند خشک کردن لباس از طریق هوا و نه خشک‌کن، نه‌تنها می‌تواند باعث درخشان ماندن رنگ لباس‌ها شود، بلکه می‌تواند از ایجاد لکه بر روی آن‌ها جلوگیری کند.

صبر کنید تا وسیله برقی پر شود

وقتی ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی در حالت نیمه‌پر کار می‌کنند همان‌قدر آب و برق مصرف می‌کنند که در حالت پر مصرف می‌کنند. بنابراین، برای اینکه صرفه‌جویی در مصرف انرژی به حداکثر برسد، این لوازم برقی را زمانی روشن کنید که پر هستند. اگرچه ممکن است این موضوع غیرمنطقی به نظر برسد اما لازم است بدانید وقتی برق قطع می‌شود، اگر یخچال و فریزر پر باشند، می‌توانند مواد غذایی را برای مدت طولانی‌تری در دمای مناسب نگه دارند.

اگر به دنبال خرید یخچال هستید لازم است بدانید یخچال و فریزر دیپوینت یکی از یخچال‌های باکیفیت در بازار است که می‌توانید آن را از نمایندگی یخچال دیپوینت در مدل‌های مختلف ازجمله یخچال دوقلو خریداری کنید. یخچال دیپوینت، نه‌تنها بزرگ و جادار است، بلکه دارای یخساز نیز هست. قیمت این یخچال بسته به مدل آن متفاوت است.

هوشمندانه آشپزی کنید

آیا می‌دانستید که مایکروویو تقریبا 30 تا 60 درصد کمتر از یک اجاق‌گاز معمولی، انرژی مصرف می‌کند؟ بااین‌حال، اگر تمایلی به استفاده از مایکروویو برای آشپزی ندارید، استفاده از آون توستر را در نظر بگیرید. اندازه کوچک‌تر این دستگاه می‌تواند به کاهش مصرف انرژی کمک کند. از سوی دیگر، قابلمه بدون در بر روی اجاق‌گاز می‌تواند 60 درصد انرژی بیشتری مصرف کند. بنابراین، اگر می‌خواهید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید، مهم است که در هنگام آشپزی، در ظرف‌ها را ببندید.

اجاق‌گاز خود را چندکاره کنید

از انرژی‌ای که برای گرم کردن اجاق‌گاز مصرف شده است تا جایی که می‌توانید استفاده کنید و پخت‌وپز انجام دهید. به آشپزی ادامه دهید و برای مثال، یک سینه مرغ اضافه در ظرف قرار دهید تا برای پخت سوپ فردا از آن استفاده کنید.

از لوازم برقی نگهداری کنید

لوازم برقی خود را تمیز کنید تا آن‌ها از حداکثر کارایی خود بهره‌مند شوند. این بدین معنی است که پرزها و کرک‌های ته‌نشین‌شده و همچنین شلنگ‌های خشک‌کن را تمیز کنید. همچنین، دریچه‌ها و بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی را برای ذرات غذا بررسی کنید. از سوی دیگر، کویل‌های یخچال را جاروبرقی بکشید. برای نگهداری بهتر از لوازم برقی خانه خود میتوانید این نکات را نیز مطالعه کنید.

از لوازم برقی مدرن بیشترین استفاده را ببرید

آیا فکر می‌کنید لوازم برقی انرژی زیادی مصرف می‌کنند و خودتان در انرژی صرفه‌جویی می‌کنید؟ این فکر اشتباه است. شستن ظروف با دست می‌تواند دو برابر شستن ظرف توسط ماشین ظرفشویی، انرژی مصرف کند. از سوی دیگر، شستن لباس با دست نیز می‌تواند نسبت به شستن لباس با ماشین لباسشویی، انرژی بسیار بیشتری را مصرف کند. تنها دستگاهی که می‌توانید برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی از آن استفاده نکنید، خشک‌کن است. بنابراین، بهتر است اجازه دهید که لباس‌هایتان در هوای آزاد خشک شوند.

وقتی‌که زمان آن فرارسید، لوازم برقی قدیمی را تعویض کنید

مصرف انرژی لوازم برقی معمولا پس از گذشت ده سال بیشتر می‌شود. بنابراین، اگرچه ممکن است تعویض لوازم برقی پس از ده سال بسیار هزینه‌بر باشد اما تا جایی که می‌توانید سعی کنید لوازم برقی خود را پس از گذشت چند سال تعویض کنید و به‌جای آن‌ها لوازم برقی‌ای را بخرید که صرفه‌جویی بیشتری در مصرف انرژی دارند.

برای مثال، اگر تلویزیونتان قدیمی شده است می‌توانید تلویزیون هایسنس led 4k یکی از تلویزیون‌های باکیفیت موجود در بازار است که سایزهای مختلفی ازجمله سایز 55 اینچ دارد. این تلویزیون امکانات بسیار متنوع و کیفیت بالایی دارد که می‌توانید آن را با قیمت مناسب خریداری کنید. بااین‌حال، قبل از خرید این تلویزیون، مهم است قیمت روز آن را بررسی کنید.

در هنگام خرید لوازم برقی به برچسب انرژی آن‌ها توجه کنید

بر روی همه لوازم برقی، برچسب انرژی‌ای وجود دارد که میزان مصرف انرژی توسط دستگاه را مشخص می‌کند. بنابراین، اگر تصمیم به تعویض لوازم برقی خود دارید یا می‌خواهید برای خانه خود وسیله برقی جدیدی بخرید، به برچسب انرژی آن توجه کنید. دستگاه‌هایی که برچسب‌های مصرف انرژی آن‌ها به‌صورت زرد روشن نشان داده شده است دستگاه‌های مناسبی هستند.

درنهایت، شما می‌توانید با ایجاد تغییرات بسیار ساده‌ای، مصرف انرژی در خانه را کاهش دهید. این امر نه‌تنها به محیط زیست کمک زیادی می‌کند، بلکه می‌تواند مبلغ قبض‌های انرژی را نیز به‌شدت کاهش دهد. تمیز و سالم نگه داشتن لوازم برقی یکی از راه‌های موثر در کاهش مصرف انرژی است. بنابراین، اگر می‌خواهید مصرف انرژی خانه شما کاهش پیدا کند تا جایی که می‌توانید نکاتی که در این مقاله مطرح شد را رعایت کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH